|
Sida 6 av 9
|
|
|---|---|
| Jag lämnar skutan för stunden så blir det lite snabbare för resten. Ungefär som att lägga sig i högerfilen för att inte stoppa upptrafikrytmen i vänsterfilen. Alltså: kör Tyskt inte Svenskt. ;) | |
|
När det är runt 1000 användare inne som nu så blir helt enkelt linan överlastad, ibland helt blockerad. FP |
|
|
Folke* Menar du verkligen 1000 st??? Har aldrig upplevt att så många varit inne samtidigt.. För mej segar det vid 100+ trots mycket bra lina När det närmar sej 200 då ids jag inte ens försöka då är väntetiden ca 1 minut efter klick. |
|
|
Forry, Folke talar om antalet besökare till sajten, och den siffran hittar du till höger på startsidan i rutan Besökare. Dagtid och kvällstid är det inte ovanligt att den siffran är en bit över 1.000 st. Under 200 st är väldigt ovanligt - mitt i natten kanske. Du har antagligen tittat på siffran "Inne just nu" (i menyn), vilken syftar till antalet inloggade PowerUsers. Det är ju bara det fåtal som registrerat konto och loggat in. Ibland är det bara en tiondel av antalet besökare. Jag kanske borde ändra texten eller presentera antalet besökare i menyn istället, så inte folk får för sig att vi bara har 100 besökare när det egentligen är kanske 1.000 st. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
|
Tack, OK då förstår jag, spenderar så sällan tid på startsidan utan går direkt till Forum delen. Kan ju vara smart att byta ut "InneJust Nu" mot det reella besöksantalet. mvh Göran |
|
|
alla här som upplever det som segt, vilken browser använder Ni? och alla som inte har problem, vilken använder ni? Vi kanske kan hitta en gemensam nämnare? Jag har upplevt autopower som jättesegt, men bytte till Firefox och efter det bytet har det funkat fint. Bra mycket bättre än med IE. Petrob ------ M3 Cab |
|
|
Slumpen tror jag, har haft Firefox länge och när det är för många användare inne så segar det. Beror nog även på vad besökarna gör från fall till fall också, om många samtidigt laddar ner eller upp stora filer så blir det säkert värre än om lika många bara strosar runt på sidorna osv. Inte sällan kan det vara tjockt på andra ställen i nätet än just på linan till Autopower, lokalt t.ex. Om man råkar routas in till sidan på en trafikväg som trögar och detta sammanfaller med många Poweranvändare så blir kanske problemet värre än vanligt osv. FP |
|
| Jag kör Firefox, IE7beta(eller vad den nu hette) samt vanliga IE, skillnaden jag upplever med Firefox är att det kommer lite i sänder medan IE har mer "inget- inget- inget- Allt" | |
|
Detta beror mera på de olika webläsarnas sätt att läsa in sidorna. FP |
|
| precis | |
|
Ja, man får ju ha i beaktning att en ISP med privatabonemang oftast har en överbokning på minst 30. Petrob ------ M3 Cab |
|
|
petrob: Det borde spegla sig överlag när man rör sig på nätet. Det gör det inte i mitt fall. Sökningar med korta sökord och sk wild cards borde anstränga servern kraftigt. Är det ide att tex begränsa sökfunktionen till minst tre bokstäver kanske? /Anton |
|
|
Sidan är vad jag kan se till största delen byggd med ActiveServerPages som exekveras på server. Databasserverns prestanda spelar självklart också en stor roll och hur den är uppbyggd(nu tror jag att de går på samma fysiska maskin iofs). Visst kan det vara så att en browser är snabbare att tolka resultatet jämfört med en annan. Det spelar också roll hur stor bandbredd man får i praktiken mot servern. Det kan vara väldigt många eller väldigt få beroende på hur "nära" man sitter webservern. Självtycker jag att Opera upplevs som den snabbaste, men det kan vara mer av en känsla. |
|
| Nu är det segt som sirap, både på jobbet och hemma. | |
|
fungerar dock utan problem här... ___ Bilbloggen: Länk |
|
| Tjockolja var namnet... | |
|
sedan jag startade tråden så har AP alltid varit segt.. ibland mer ibland mindre.. men just idag är det herrejesus så segt! Jag iaf orkar knappt kolla i alla olika forum jag vill bara just för att det tar sån tid att ladda.... Blir lite tråkigt så... tyvärr.. :( Mvh Jojje |
|
|
Instämmer. Trodde först mitt bredband hade tagit semester, men märkte snart det bara var autopower som segade sig... Riktigt långsamt nu. |
|
|
Fler såna här inlägg, och det blir ännu segare.. Alla inlägg tar upp plats i servern, även sådana här. Presto... mer å mer segt.. |
|
|
antalet inlägg påverkar knappast segheten, det är servern som inte klarar av att fler än 3 är inne samtidigt......... Idag stängde jag ner AP flera gånger eftersom det var löjligt segt..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.