|
Sida 5 av 9
|
|
|---|---|
|
Hmmm då gör vi ett nytt försök då, skrev nyss ett inlägg som inte postades för forumet kajkade ur... Det går segt, nyligen fick jag upp forumets startsida i princip i helvitt. Typsnittet var Times New Roman ca. 12pkt. /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
| de är nog till att byta ut utrustningen blir nog lätt överbelastad. | |
|
Lika segt här, man börjar bli lite less... Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
|
Idag är det riktigt illa! Har haft laddningstider på över en halv minut när jag postat vissa inlägg. Wilhelm Svenselius |
|
| Japp, det segar till sig bussigt igen. | |
|
Jag är inte så bra på sånt här men kan det inte ha med att göra att någon hackade servarar för fullt under gårdagen. Tydligen flera sidor som fått innehållet utbytt mot diverse hot meddelanden. Länk /Fredrik |
|
|
Detta är väl ett område som Tommie borde ha koll på, men lyser med sin frånvaro... Fem sidor utan ett enda svar. Vore bra med lite upplysande info. What's up? DANNE Min bil: Länk |
|
|
Jag har svarat tidigare. Jag har testat att surfa mot sajten på olika datorer som sitter på samma nät som servern. Det går i stort sett alltid väldigt snabbt. Inte heller servrarna är märkbart belastade, och klarar nästan alltid av trafiken helt utan problem. Jag tror därför att det är internetlinan som är för klen, särskilt när det är runt 1000 st besökare inne samtidigt. Det finns iofs andra orsaker som kan göra att sajten upplevs som långsam. På vissa sidor laddas reklam från externa mediabyråer, och denna reklam laddas genom javascript. Vissa webbläsare visar inte hela sidan förrän all kod, inklusive javascriptreklamen är laddad i sin helhet. Det betyder att det kan dröja innan sidan presenteras pga fördröjningar innan javascriptreklamen är laddad. När det gäller kapaciteten på internetlinan så håller jag på att undersöka lite olika alternativ till uppgraderingar. Men att uppgradera linan är tyvärr inget vi kan göra i en handvändning just nu. Dessutom medför det ökade kostnader. Men som sagt, vi jobbar på det. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
|
Okej, bra att veta, men när det var som värst i förrgår så var det inte fler än runt 200 talet som var inne samtidigt. Så det känns inte som att det borde vara internetlinan, vad jag begriper iaf... Finns det något webläsare du kan rekomendera Tommie, att testa för att komma runt detta med javatrixet? Jag kör IE6 i nuläget. Skulle det underlätta att lägga över den externa reklamen direkt på AP:s servrar? Diesel-räsern /Rickard |
|
|
snopet.. fick "sidan kan inte visas" nu när jag postade förra inlägget.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
200? Du har nog tittat i rutan över antalet inloggade PowerUsers. Du måste titta på startsidan i rutan Besökare, raden "Just nu". Det är ovanligt att den är under 500 st dagtid och kvällstid. Just nu är det över 1.100 st besökare inne, varav ca 163 st inloggade PowerUsers. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
|
hmm oki.. sorry, kollade fel! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
ursäkta att jag "spammar" med massa inlägg nu, men kollade precis på antal inne på sidan och fick se att vi passerat 30 000 000 besökare!! Känns som det är en liten milstolpe?! Om jag börjar med vågen här i söder, fortsätter ni uppåt i landet då? Diesel-räsern /Rickard |
|
| Segheten beror nog inte på bannerannonser, för det blir likadant om man stänger av dom *host*. Vad som brukar hända är att sidan laddas bitvis, det vill säga i portioner vid mycket trafik på servern. Man får vänta på det sista inläggen i tråden. Dessutom så svarar inte forumet alltid på anrop när man klickar på en länk, men det är mera ovanligt och uppkommer enbart på vissa trådar. Sen så kan man även få någon kryptisk databas relaterad text ibland istället för forumet, kanske relaterat med belastningen på databasen??? Jag har testat på både Win XP, Mac OS 10.3, 10.4 med Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera, och (sunkiga) MS IE. ;) Samtliga uppvisar liknande resultat. Jag uppfattar att "Segheten" uppkom först EFTER ProUser uppgraderingen. Det var inga problem innan som jag ser det. Hoppas min lilla redogörelse var till någon nytta för er. Om inte så bortse från det. Tack för mig. | |
|
PowerMac: Var det stor skillnad mellan Mac OS 10.3 och 10.4? ;) Jag gissar precis som Tommie på kapacitetsproblem med Internetanslutningen. Har precis som PowerMac även testat att köra utan banners, och det gör ingen skillnad. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
J.Dredd: Det är faktiskt skillnad mellan 10.3 och 10.4 då man surfar med olika versioner av Safari. Det är faktiskt skillnad, fast inte sååå mycket. ;) Ville bara hjälpa till... :) Jag kan inte så mycket om databaser men dom går att optimera har en fågel viskat till mig någon gång. Hurvida fågeln var en knölsvan med fågelinfluensa förtäljer inte historien. :) Aliquando et insanire iucundum est. |
|
| Instämmer med PowerMac även om jag inte provat Mac OS. Överbelastad databas är även min teori. | |
| Nu går det snabbare igen, nått som gjorts? | |
|
Autopower: Nu går det segt igen eller är det bara jag som upplever det? |
|
|
SIIIIRAAAAPPPPP... Z MMM Coupe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.