AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.154

okänd kabel M20B25

Sida 1 av 2
Vi
17
Viklund
327 turbo -88
Tjena! Har problem med en kabel som jag inte vet var den ska sitta,den är blå/vit och kommer tillsammans med kabeln till oljetrycksgivaren på framsidan av motorn. stöpseln är rund och är av typen "hona". Nån som vet detta? Bilen är en 325 -88.

tacksam för svar...

Am
292
Amplify
325i Touring -89
320i -86
den går till.. ingenting!! :P
Undrade också vart i helvette den kabeljäveln skulle gå när jag bytte motor :P

vadå, nått som inte funkar, lr undrar du bara?
Vi
17
Viklund
327 turbo -88
Njaa....har bytt motor och får ingen gnista, behöver ju förståss inte vara där felet ligger men ja tycker det är mystiskt att den där bara hänger där:)

Ingen annan som vet?

E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Går till kompressorn på bilar som har AC........

///Magnus
Visa användare
200
brännen
320d Touring -01
Viklund:
Har du satt ihop stöpseln med tre kablar i handskfacket nära boxen... en svart... minns inte alla färgerna. Min gamla E30 vägrade starta då jag bytt motor innan jag fick ihop denna.

Mvh, Anders
Är inte parkeringsplatsens snabbaste karl...
Vi
17
Viklund
327 turbo -88
Tackar:)

Brännen: Nee,kollade på donatorbilen och såg att de tre var inkopplade,försökte följa upp dem men de försvinner in i kabelstammen tror ja! vart ska dom då? tror det är svart,grön och brun

Visa användare
200
brännen
320d Touring -01
det är till varvmätaren och nån signal från tändningslåset. har du prövat sätta ihop den?

Mvh, Anders
Am
292
Amplify
325i Touring -89
320i -86
Hade exakt samma fel när jag bytte motor!!!

Fick ingen gnistjävel! :P blev helt tokig på felet!
Fick ingen soppa heller, men gick att lura ett relä så den pumpade soppa iaf, men ändå ingen gnista...

Så jag bytte kabelhärva till den som satt på 320 motorn jag kastade ur. Wromm, startade direkt :)
Vi
17
Viklund
327 turbo -88
Brännen:

Nej,då bilen jag satt motorn i är en 316 från början så det finns ingen sånn kontakt vid boxen! måste ju gå att dra den själv bara jag vet vart den ska!

Kanske nån har ett kopplingsschema där dessa är med?

Amplify:

Soppapumpen har jag fått lurad...men skall den gå hela tiden när tändningslåset är på?! Såg igår att den där givaren vid remhjulet var trasig,en kabel var av invid den gjutna biten! (pulsegenerator på realoem)
Am
292
Amplify
325i Touring -89
320i -86
Är den kabeln där nere trasig så kan den inte starta.
Pröva att köpa ny. Det löste dock inte situationen på min motor....
Vi
17
Viklund
327 turbo -88
Jo,förstår det! men knappast är det enda som har fel om de tre kablarna vid boxen också ska inkopplas! Priset på givarn var ju inte så lockande...
Visa användare
200
brännen
320d Touring -01
Min e30 var åxå en 316... och stöpseln fanns nog där då man grävde under instrumentbrädet. Titta efter om du har en svart kabel som far från instrumenthuset, från den högra kontakten. följ den så kanske du hittar stöpseln. Den ska kunna sträcka sig till handskfacket.

Mvh, Anders
Am
292
Amplify
325i Touring -89
320i -86
viklund: Skroten!
Samma på 320.
Vi
17
Viklund
327 turbo -88
Brännen:
Har sökt stöpseln nu och hittar ingen,har snart rivit loss hela instrumentbrädan:) Var din kanske en 316i? min hade förgasare...! Om det kan spela någon roll.

Kollade upp vilka stift kablarna går till i den breda kontakten som sitter i boxen. Vit 32, Grön 27 och blå/svart 6. Enligt haynes så stämmer ingen av de färgerna! tex. den blå/svarta på stift 6 ska va gråblå och gå till LMM...måste ju va helt åt helvete??!!

Visa användare
200
brännen
320d Touring -01
Min hade M10 motorn med förgasare. Hmm... konstigt. Kan inte hjälpas... hade samma problem att den inte startade före jag hade kopplat ihop den kontakten. Ström till bränslepumpen fick jag dra själv från motorkontakten då karossen inte hade fortsättning därifrån.

Skickade per mejl nå kopplingscheman på e30 325i jag hittat på nätet för länge sedan då jag ännu körde e30. Hoppas de kan vara till nytta. Lycka till med projektet.

Mvh, Anders
al
3
alpina_e21
e21 2,5 -82
Har samma fel i min e21. bytte från 323 snurran till 325 -87! får ingen gnista lr soppa! hittar inget fel! soppa får den om man byglar reläna. (som fungerar) Nån som har lösning?

dr
44
dreamcore
BMW 320 86 (E30?)
har ni ström fram till tändspolen? om ja, kolla om ni får gnista frånn tändkabeln som går fran tändspole till fördelare, för ni ingen ström så kolla vart den kabeln tar vägen, måste nästan vara nått kabelbrott, annars är det nog dessveärre boxbrand eller vevaxelgivaren som körd, jag har dock en givare liggandes!! komplett elsystem till 320 87- hör av er om det är nått av intresse!

al
3
alpina_e21
e21 2,5 -82
det är ström till spolen men ingen gnista till fördelaren.
vevaxelgivaren är bytt!måste vara boxen då...
dr
44
dreamcore
BMW 320 86 (E30?)
låter som det!, är det rätt box till motorn och sånt? stämmer alla boschnr överens!?

al
3
alpina_e21
e21 2,5 -82
Jo det skall stämma. provat lite olika boxar.152 tror jag den hette på slutet.som hörde till motorn.. även provat 172 boxen. men samma sak då. ska prova en annan härva. vad är kontakterna som går ut nere vid boxen till? kan det bero på dom?
dr
44
dreamcore
BMW 320 86 (E30?)
jag vet inte hur det ser ut å en sån, men jag har en 320 E30, och där har jag två kontakter som måste sättas i. sen hade jag nån orange kabel som låg löst från säkringslådan i motorutrymmet till nån fulkoppling under boxen, det är dom kablarna jag behövde koppla in vid mitt motorbyte!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.