AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.121

OFFICIELLT: BMW 6-Zylinder-Ottomotor mit Bi-Turbo und High Precision Injection

Sida 2 av 3
Haglund.
Jag skulle gissa på ett rätt högt komp och lågt laddtryck....en typisk lågtrycksmotor alltså.

Flåklypa
Wendtan inväntar officiella uppgifter på E90 335 Biturbo som ursprungstråden handlar om.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Det finns flera bilder på motorn här:
Länk

Flåklypa
Inte oväntat. Har inte läst meddelandet men jag har förstått att 335 inte nämnts. Modellnamnet är väl kanske inte spikat än.
Jag väntar också på den officiella pressreleasen om en 335i med bensinturbosexan. Dock har jag för säkerhetsskull inhandlat några godishattar från karamellkungen.
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Mesar
Äter du hatt som utlovat om den inte lanseras?

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Jag har inte lovat något. Men ja, jag lovar att jag äter en hatt om BMW inte börjar med överladdade bensinare igen. Precis som du skrev, fast tvärt om.

"Jag lovar äta upp min hatt om Bmw börjar med överladdade bensinare igen."
Lite mer från BMW pravda om motorn

Länk
citat:
"...vi kan tänka oss att det är vridmomentet som gör att 3-serien går från 0-100 km/h på blott 5,7 sekunder."

Tänker på bjoercks tråd om vridmomentet... uppenbarligen har inte Per Brandt läst den! :-)
Det kan ha att göra med att 335 skottar på från 1500 rpm i jämförelse med 330i som vill ha varv innan den levererar vid start från stillastående. Det kostar tiondelar.

Flåklypa
Visa användare
879
mageng
528iA -99
"...vi kan tänka oss att det är vridmomentet x varvtalet som gör att 3-serien går från 0-100 km/h på blott 5,7 sekunder."

Jo, så är det!
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Dags att anordna en "Bimmerabend mit Hut" med traditionell ölhävning och hattätning för dem det berör? Jag kommer. ;-)

Don't dream it, drive it
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Känns som det kommer dras en och annan ramsa bland motor journalisterna ang BMW och turbo framöver...

Tycker det rätt med turbo, ger ju ett mycket större register, men det är ju inte pure racing...om man frågar mig.

Mvh
Sibbe
Länk Länk
bu
85
buzz
325i sedan -05 e90
kimzo: nej, jag för inget krig i alla fall... Ville bara se roliga bilder
Dieselspisen
Lite mer info om biturbon och filosofin bakom.

Länk
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Mycket market-bullshit där....

"This is supreme smoothness and refinement, precisely the virtue which has made BMW straight-six power units the benchmark for refined drive technology, acknowledged the world over."

Lite fakta kunde ju varit kul.
Kalla fakta säljer inte bilar, livsstils BS verkar göra det. Tror att den där motorn blir en "Sverige specialare" tillsammans med sportstolarna och multifunktionsratten samt ett litet trimchipp. ;)

HAHAHAHA Vad var det jag sa i den andra tråden???

"BMW kan och kommer att marknadsföra sin turboteknik med hänvisningar till 2002 Turbo samt 80-talets F1-turbo"

Man kan ju tro att BMW's marknadsavdelning läst mina inlägg, eller att jag blivit spåkärring :))

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Gu
280
Gurkan28
530DA M-sport 2006
Länk

Nu kommer bmw verkligen med en turbomotor
fastän många inte trodde på det riktigt.

BMW har ju lyckats med alla andra motorer
så dom lär nog lyckas med denna oxå.

Ska bli kul att få testköra den när den kommer

Mvh Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.