|
Sida 1 av 10
|
|
|---|---|
Grubbe |
Se här vad jag hittade idag! :D Länk Det verkar som att Qvarnis och grabbarna gjort ett chip till 523:an och kört den i bänken före och efter. Chippet till Honda Civic Type-R fungerade uppenbarligen och det verkar även gå bra att hämta effekt ur 523:an med ett enkelt chip. Kan vi inte bara en gång för alla klargöra att det verkligen lönar sig att chippa en sugmotor? Bevisen -för- krossar verkligen bevisen -mot- tycker jag. :) |
| Om du anser att det där är BEVIS så är det nog tur att du inte jobbar som domare. :) | |
Grubbe |
Jag vet inget annat bättre sätt att mäta effekten på en bil än att bromsa den. Men du kanske har något annat bättre sätt att mäta effekten på? |
| 523 är ju strypt både mjukvarumässigt och försäljningsbrochyr-mässigt. Så visst, jag köper delvis argumentet i detta fall. Men betänk vem som har skapat dokumentet som du länkar till och till vilket syfte den är framtagen. Itsfun har också räkningar att betala och munnar att mätta. ;) | |
|
PowerMac: I den här tråden hittar du syftet till tester som Qvarnis gjorde på 523:an... Länk |
|
Grubbe |
PowerMac: Jag är övertygad att om du själv utför samma bromsning på en likadan bil - att du får fram liknande siffror själv. Qvarnis har själv sagt i någon tråd att han skulle publicera siffror oavsett resultat... Jag tycker bara att det är så konstigt att "alla" bestämt hävdar att en chiptrimmad sugmotor går lika bra eller (oftast) sämre än original för att Bmw har en sådan förfinad prgramvara o.s.v bla bla bla. Men det visar sig som sagt att det går mycket bra att chippa sugmotorer och antal hk per krona är mycket prisvärt i mina ögon. :) |
|