|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar var man kan hitta ett sånt system. Det skall ersätta orginal och vara besiktningsbart. Orginal är nämligen skrot då bilen har rullar över en refug. Bilen är helt återställd av bmw verkstad men avgas system saknas. En -99 är det med smg om man nu behöver veta det. Tack på förhand för tips. Honda VTR SP-1 får ge plats åt Z3 M | |
|
Snälla, köp Supersprint. De är mkt mkt bra. Passa på att sätta på extraktorgrenrör när du ändå håller på :-) Finns bl.a. hos www.bildelsimporten |
|
|
Tja kasta ut pengarna på nåt som ger 3-4 hk varför inte , orginalet är svårslaget , + det sitter extraktorgrenrör orginal , men det är inte mina pengar Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
Steffe |
Hej seve, det finns mycket roligare system på marnaden än supersprint. Vill du ha rinkigt härlig sång i din M (...3 ?) och även kunna åka på bana (bullergräns 95 dB förbifart bankanten) så kan jag rekomendera Eisenmann. Dom bygger även åt flera kända förädlingsfirmor. Eller kanske MK Motorsport? Magnus Thome har det på sin 3,2 och jag hade den på min -94. Vissa system ger stark ståpäls, andra inte. Det är är ståpälsvarianten. Lycka till! ps. läs lite info om smg innan du slår till. |
netsix |
Hamann eller Reuter motorsport. Kan beställas av Manuel på www.mh-gtr.com . Har själv beställt Reuter av honom, kommer nästa vecka....mmmmmmm. /netsix |
|
Till steffe. Bilen är ej till mig. Jag hjälper en som jag känner som ej orkat göra den klar. Tänkte kanske att någon här kunde var intreserad det är ju ändå en fin bil med få mil. De är ju bättre att veta om att den är krockad än att mörka det. Många bilar får ju skador med åren och alla blir ju inte kass för det. Honda VTR SP-1 får ge plats åt Z3 M |
|
M-3 |
Hej... Säger bara G-power systemen är jävligt goa.. hej |
|
"M-3" Vilken variant av G-power´s system har du? "Medium-sound" eller "TUV-Sound"??? Hur låter "Medium-Soundet"??? Ska visst vara nåt slags fullflödes-system( GR-A ). Kimpa. |
|
Steffe |
"mh får göra den lite mer personlig"....trodde du sade att du skulle ha den orginal. |
M-3 |
Hej "estorilmongo" Det vet i 17 vad jag hade för modell på systemet,men det lät grymt gött iallafall:):) Det var säkert åtminstonde en 10-15 kilo lättare än originalet..kan helt klart rekomendera dom systemen.. Ha det.. |
|
Steffe. Det har jag aldrigt sagt. Jag har ju pratat med dig om bakvinge,splitters eventuellt front mm som du talade om för mig att du hade beställt av MH-GTR. Det jag inte ville ha monterat när jag köper bilen var. Sportstolar,sportchassie mm detta vill jag montera efterhand jag känner att det behövs för att själv kunna skaffa mig lite känsla över skillnaden. Men du får ju tro vad du vill. Honda VTR SP-1 får ge plats åt Z3 M Coupé |
|
|
Hej! Jag föreslår faktiskt ocskå Supersprint. Steffe har säkert hört det sköna ljudet jag har i min bil. Ett supersprintssystem av DTM-typ med dubbla dämpare. Vid höga varv lossnar ståpälsen (bra istället för att raka sig). Nicht wahr Steffe? M3 avusblau ´94 |
|
Steffe |
Ok jag ger mig. Inget fel på supersprint heller. |
|
Ingen som testat ANSA ? Hade själv ett sådant system för många år sedan till min dåvarande 325 e30, sportigt sound, sjysst finish, klart trevligare än original. Gasa på ! /Robert |
|
| Såg precis att det finns en separat ANSA tråd sedan tidigare. | |
|
Hej. Jag är en i raden av nöjda supersprintägare. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Hej, Jag har också Supersprint och är mycket nöjd! /foo |
|
| Var köper man Eisenmann till rätt pris? | |
Steffe |
Xerius Racing & Bilförädling. Kan hjälpa dig, maila mig på stefan.larsson@i.lrf.se www.eisenmann-technic.de |
|
Bygg ett eget 3" med 1 ljuddämpare bak på bilen, kan lova att det slår allt i ljud, får formel 1 sound fast utan deras höga varv, efter som det är 6:a i bilen kommer ljudnivån på domgång och lägre farter inte bli för hög heller...kan du göra allt själv så får du ett avgassystem för ca 3500-4000 beroende på vart du köper rören. Patrik L |
|
|
Vart hittar jag ett Supersprint system då ?? Och vad kostar det ?? till en M3 -94 ----------------------------- "Second place is the first loser" /// Mvh Laurin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.