AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.470

M3 på Bytbil

Sida 2 av 2
Man köper en bil för 109 000 (antar att säljaren bekostade byte av framruta och service) och sätter ut den till försäljning fyra dagar senare med en prislapp på 134 000 "p g a nybilsköp"? Han visste alltså inte i fredags att han skulle köpa nybil? Mmm...
hehe intressant att han inte tar kort på (den slitna) förarstolen. Om den blivande köparen kollar upp ägarhistoriken så blir det intressant att höra hur han förklarar sin korta ägarperiod...
Förarar stolen talar ju för sig själv - det har nog aldrig i bilens historia suttit en entusiast bakom den ratten - att det dessutom är en massa hål i instrumentpanelen efter diverse monterade mobilhållare mm gör ju inte saken bättre.
Visa användare
425
der_meister_
M3 Cab-96a
Får ta o ringa upp honom o säga att man är spekulant på bilen, o höra vad han tycker om bilen under tiden han haft den =)
Troligen vill han sälja för att han hittat ännu mer saker som inte stämmer på bilen... :-)

Livet är underbart när underlivet är bart
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
hohoho!!
nu känner jag mig lite elak - men detta svar fick jag från killen när jag mailade honom:

"förarstolen är lite sliten där man kliver in
inte om lackad vad jag har sett
ingen rost nånstans
ingen taklucka men acc
lilla färddatorn "
jag mailade oxå. Killen påstod att ngn lagt ett bud på 128kkr. Tror dock inte speciellt mkt på detta... Säkert upptäckt ngt allvarligt fel på den och är nu desperat att bli av med den. Tur jag inte ödslade ngn tid på bilen då den stod i gbg. Som sagt man får vad man betalar för. Blir en e46 m3 istället :)
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
M3 = en av de mest svårsålda bilarna på marknaden pga försäkringspremierna. Tyvärr, för det är en kanonbil på alla sätt. Mycket tveksamt att försöka göra en hacka på handla med M3-or.

M3/// Mullret
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
huuu....blir mörkrädd när jag läser detta..inte kul att sitta fast med ett dåligt ex...

Hoppas det löser sig för killen..
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Morrn..

Han har redan sänkt priset..

Länk

Mvh Jimmy
M3án kan var både den mest lättsålda eller den mest svårsålda. Beror på skicket din M3 har. Det finns alltid de som är beredda att ta försäkringskostnaden. Eller kanske är villiga att stå risken och bara ta halvförsäkring. Mina M3ór har varit extremt lättsålda.
Lite tankar från mig..

Hade han inte fått ett bud på 128K? och ändå sänker han den till 125 :D Verkade inte vara något vidare säljknep..

Nä, han ska nog vara jäkligt glad om han ens får 100k för den. Jag har sett skräpbilen i verkligheten och skulle inte betalat mer än 70k.. Fast är det en köpare som skiter i rostbubblorna ovanför rutan samt vänster bakskärm, den dåliga omlackeringen, sneda glipor, den sparsmakade utrustningen, den invalsade bakskärmen, skivorna som är slut, en förarstol som ser ut att ha 30år på nacken, alla märken i instrumentpanelen samt att det är 6ägare på 1,5år så går den nog att sälja :D Visst går det att få ordning på bilen, men det kostar och tar tid. Det mest oroande tyckte jag var att det satt orginal rollsvanos på en icke entusiastägd bil som gått 14900mil. byta vanos är ju inte gratis :P

Jag tror att det är så här: Killen åkte ända från kalmar till göteborg. När jag pratade med killarna på bilfirman som hade bilen sa dom att den var i toppskick och fullutrustad - dom ljög alltså för mig, vilket dom säkert gjorde för denna köparen också. Åker man 40mil för att titta på en bil så gör man ofta en dålig affär - viket jag själv gjort många ggr när jag var yngre. Antingen upptäckte han inte alla fel vilket är lätt hänt när man är sugen och lyssnar för mkt på säljarna, eller tänkte han att det säkert går att lura någon att köpa den dyrt trots det dåliga skicket.

Skulle tro att han har lite ont i magen..det hade jag haft.
Kan också vara så att killen som köpte M3:an enbart köpte den för att han exempelvis hade en bil som han ville byta in. Kanske var det så att den bilen som han bytte in var enormt svårsåld och han såg nu sin chans att bli av med sin gamla bil på ett smidigt sätt. Inte för att en M3 E36 är jättelätt att sälja men han kanske ville ha lite kul med den sålänge tills den tillslut blir såld. Kan också varit så att han hade en betydligt dyrare bil som han bytte in och fick lite cash emellan? Vem vet? Bilen behöver ju inte vara helskum bara för att han säljer den såpass snabbt efter inköpet.
mvh

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.