AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
13.682

Är Molins bil seriöst?

Sida 2 av 2
Du
363
Duser
530i -04 (E60)
Ej åtdragna tändstift, felaktig olja i vxl, förlite motorolja vid service. Förmycket olja i bakaxeln så den började på att läcka relativt omgående efter bytet. Hur de lyckats med det har jag inte någon aning. Känns som att felen är för elementära även för en mediåker mekaniker. Tror ibland att det är någon praktikant som fått ansvaret för göra jobbet.

Så vitt jag vet så finns det en mek där som höjer sig övermängden. Vet inte om han är kvar men det tror jag. Sedan vet jag att det finns eller funnits en mek som inte vet skillnaden mellan 4 cyl och 6 cyl typ.

Vad är det för rep du skall göra?
Ke
38
Ked
523IA -96
Hej
Köpte en 523:a för 7år sedan och fick 3 mån garanti.
Upptäckte en massa fel på bilen som utan knot ordnades
från Molins sida.
Hade däremot en del betänkligheter vid en inspektion 2.
Vissa saker saknades, uppenbarligen, men som ordnades
efter påpekande.
Rekommenderar Molin för deras tillmötesgående att
lyssna och ordna det som uppenbarligen blev fel.
mi
302
mikehunt
330 e46,318 e46
Hej,fallet som z-motor beskrev låter helt otroligt.Hade gått till media direkt....

Lelle
Låter i mina öron otroligt att Molin bil skulle utsätta folk för kravbrev.
Har enbart upplevt positiv respons från Molin bil både när man lämnat in bilar på service och varit spekulant på bilar.
Utfört ordentligt arbete på service och ringt och frågat och gett kostnadskalkyl vid felsökning innan utfört arbete och innan dom bytt ut saker på bilen.
Även många bekanta i Sundsvall som servat sina bilar där och även köpt en och annan bil från Molin och kan inte komma på något negativt att säga om dom.

// 4 cyl är INTE en riktig BMW
Du
363
Duser
530i -04 (E60)
Det z-motor beskrev låter inte alls otroligt i mina öron. Men precis som jag skrev förut så har vi nog olika erfarenheter bilverkstäder. Har själv fått kravbrev för en rep som gick under producent ansvar för avgasreningen. Vägrade att betala och då slutade de att skicka några krav. Svårare än så är det inte.

Tror att många verkstäder försöker att ta betalat för något som kunden egentilingen inte skall behöva betala för.
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Jag lämnade in min 320 där för att den misstände vid 1800-2000 varv, fick tillbaks den 3000 kr fattigare pga att de bytte en tändspole och något mer som jag inte kommer ihåg vad det var. Problemet kvarstod dock, men åtgärdades av mig själv när jag servade bilen ett tag senare, efter jag bytt tändrör och tändstift.

Vid nästa kontakt beställde jag en askkoppsram (för att flytta ner acn) till min alpina, men fick fel trots att jag återupprepade gånger försäkrat mig per telefon om att det var rätt. Jag visste att priset var för billigt, men säljaren var övertygad om att det var rätt pryl - men så var ej fallet. Jag väntar fortfarande på leverans av rätt ram (3 veckor sedan jag fick fel nu).

Det kan ha varit tillfälligheter att det inte gått som det ska, men min erfarenhet hittils är som ni kanske förstår lite "sådär".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.