AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
13.681

Är Molins bil seriöst?

Sida 1 av 2
Hej.
Någon som vet något om 525 touring i sundsvall?
Om Molins bil där?
Lite sugen på bilen men fick ingen bra känsla vid första samtalet.

den okunniga
Z-
433
Z-motor
E34 520-88 [2,5L]
E34 525-94 [turbo]
Jag vet inget om bilen du frågar om.
Däremot så har jag en kamrat som förra året bytte in sin Volvo V40 mot E36 316i och har fått kravbrev på 18,000kr p.g.a. att Volvon inte var utrustad med luftkonditionering.

Bakgrunden till detta var att han gick in på Molins bil och var spekulant på E36:an. Vid samtal med en av säljarna så frågade denna säljare om Volvons skick, mital, utrustning mm. varpå min kamrat sa att jag lämnar bilen hos dig så du kan kolla upp den själv under tiden som jag provkör BMWn.
Sagt och gjort, efter provkörning så var min kamrat nöjd, och de kom överens om att träffas dagen efter för att skriva kontrakt.
Dagen efter skrevs kontrakt under (inget står skrivet om att Volvon har luftkonditionering) och nycklar överlämnades.
Allt var frid och fröjd tills nämnt kravbrev kom vilket torde uppfattas som en miss från säljaren. Efter samtal med nämnd säljare fasthåller han att kravet består trots att inget står nämnt om detta i köpekontraktet... Efter nya telefonsamtal så kommer det ett nytt kravbrev med ränta på beloppet... I nuläget vet jag inte vad som hänt sedan dess, men däremot så kommer min kamrat inte att köpa fler bilar av Molin bil i Sundsvall.

/Z-motor
Pi
134
Pitbull_Power
Bmw 535 E34 -90
Hoppas din vän absolut inte betalar kravbrevet!

Ga
229
Galaxy
BMW 540iat E39 -02
BMW 540iat E39 -99
BMW 535D GT F07 -11

Godmorgon!

Vaknade precis, och vad tvungen att läsa Z-motor:s inlägg 2 gånger för att se om jag läst rätt!

Låter som ett skämt, och håller med om att din polare inte skall betala en kr, för kravbrevet. Mycket konstigt beteende från en bilfirma!

Mvh Mange.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Kan man inte göra en motanmälan på utpressning?

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
Pi
134
Pitbull_Power
Bmw 535 E34 -90
Jag tycker han ska prata med en advokat.
Se vad han säger, visst kan man göra en motanmälen.

Prata först med en advokat och så, så man får lite kött på benen
innan man börjar gå vidare.

Hade varit roligt och ringa upp till Molins Bil och frågat honom
vad i h*elvete han håller på me.
Det är ju Molins bil som ska kolla över bilen innan
han skriver papper.

Ååå, blir så arg på sånna bilhandlare!

kilroy
Utpressning...??

Det handlar om en affärsuppgörelse med skrivna kontrakt, ingen uppgörelse i den undre världen...

Du har nog sett för många dåliga kriminalserier på tv...

Mvh kilroy

"En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger"

Z-
433
Z-motor
E34 520-88 [2,5L]
E34 525-94 [turbo]
Precis som kilroy säger så avser det hela affärsuppgörelse, allt annat torde anses som alternativt, vilket så är i detta fallet, om än en smula paradoxalt.

Har talat med min kamrat, och ärendet är sorgligt nog ännu inte avslutat.
För helhetens skull så är kontakt tagen med konsumentvägledaren, vilken har utfällt omdömet att då inget finns skrivet i köpekontraktet, så kan inte Molin bil juridiskt sett hävda motsatsen. Därmed finns inget att hämta för denne försäljare, trots idoga försök, vilket inte bara kan uppfattas som enfaldigt, utan även som mindre genomtänkt då vetskap om denna typ av affärer sprids som ringar på vattnet.

Sammantaget så är det i mina ögon ett sämre exempel på renommé för en tämligen väl etablerad bilförsäljnings verksamhet som Molin bil tidigare representerat. Hur som helst så står det ju självfallet var och en fritt att utvärdera huruvida den man gör affärer med, men detta är min subjektiva uppfattning om hur en av Molin bils säljare gör affärer.

Återstår är att veta om hur du, bmw530, uppfattade en mindre bra känsla vid telefonkontakt med Molin bil?

/Z-motor
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Låter fullständigt otroligt!
Hur kan en bilhandlare skita ner sitt rykte på det sättet.
Det är upp till bilhandlaren att kolla bilen innan affär.
Hej
Jag undrar hur det gick för kompisen med kravbrevet? Har det upphört?
Min spontana känsla var att denna säljare var noschig,arrogant. Han lovade att ringa mig men samtal uteblev.Jag har nu påpekat detta för honom.Nu har han faktiskt gett mig ett vettig deal.Kanske blir det av.Tråkigt för din kompis som sagt.

Mvh Patrick

den okunniga
ch
357
chrisod
Mini Cooper Clubman 2012
E60 M5 Kelleners 2005
325iA cab E30 1990 (x2)
R1200c Independent 2004

När det gäller Molin bil i Sundsvall Länk så kan jag bara säga goda saker, jag har köpt 6 bilar av Molin och min far 3. Vi har alltid varit nöjda, fått bra service och således kommit tillbaka. Jag rekomenderar de starkt!

Ni blandar inte ihop dem med Molins bil i Bromma?
Väldigt lika namn....Länk

/Christian
Hej chrisod.. Vilken säljare har du haft att göra med??
För som sagt det spontana var inte så bra.Jag måste ju också behöva åka 160 mil till dom så jag vill veta om detta är värt.

den okunniga
ch
357
chrisod
Mini Cooper Clubman 2012
E60 M5 Kelleners 2005
325iA cab E30 1990 (x2)
R1200c Independent 2004

Jörgen har jag pratat senast med.

/Christian
har själv bara goda saker att säga om molin i sundsvall då jag haft mycket att göra med dem både som kund och jobbat åt dem, bra service, snabba, och trevliga framför allt har dem alltid varit mot mig vare sig jag ringt för att be om hjälp med något problem på en bil eller dem lämnat in bilar på mitt jobb,,
Ingen är gladare än mig om Molins är bra!

Mvh Patrick

den okunniga
Gu
280
Gurkan28
530DA M-sport 2006
Molin bil i Sundsvall är kanon. Har precis beställt en ny bil av Jörgen där och dom är jätte bra att ha och göra med.
Min svärfar har köpt 3 nya bilar där innan. Har har aldrig haft ett enda bekymmer. Servicen har funkat perfekt.
Rekomenderar dom starkt.
Spacegrå
Har köpt 3 bilar under en 7 års period av Molin Bil i Sundsvall och är mycket nöjd med både säljare och service i efterhand. Dom är verkligen seriösa och ser oss kunder som en stor tillgång och inte en belastning som man kan kännas hos vissa andra bilhandlare.

BMW Forever
Og
122
Ogway
F25 Bmw X3 2010
Det är tragiskt att ett företag kan tro att det är ok med indrivningsverksamhet på detta viset. Jag skulle bli satt ut spel helt och hållet som företagare om jag gjorde likadant. Det är märkligt vilken tolerans det finns för bilhandlare rent generellt tycker jag. Hade detta varit i min stad hade jag spritt runt detta som en löpeld så ingen skulle handla en enda bil där förhoppningsvis, tillslut. Verkligen bra publicitet. Självklart finns det alltid missnöjda kunder vart man än vänder sig. Men att komma med kravbrev efter påskriven och avslutad affär det var en aning för magstarkt för min del...

Att köra Bmw är helt enkelt lite bättre än allt annat.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Ehh?

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

Du
363
Duser
530i -04 (E60)
Vissa tycker Molinbil är bra och vissa inte. Säljarna håller bra klass men resten av verksamheten är en ren hobbyverksamhet tyvärr. Tror att Molinbil håller på att skapa sig ett rejält dåligt rykte. Vet att många köper ny bilar på annat håll.

Skulle kunna tänka mig köpa en ny bil där men aldrig en beg och aldrig lämna in bilen på service där heller. Har polare som fått sota dyra pengar för service som gjorts fel.

th
77
thebandit
E36 328i Cab -97
Duser, Kan du berätta lite mer om servicemissarna hos Molin? Jag tänkte faktiskt lämna in min 528 för reparation där inom kort.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.