AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
7.800

Lackförsegling 5 Star shine

Sida 1 av 2
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Hej på er,

Jag undrar om det är någon här som har erfarenhet av denna lackförsegling?

Länk

Tack på förhand.

Mvh
Kristoffer
porta
Väldigt bra lackförsegling, slår det mesta på fingrarna enligt mig. Synd att de har en sådan dålig image. Hemsidan och all reklam påminner om tvshop. En sats kan du göra 2-3 bilar med. Väldigt dryga medel.
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Det var precis så han sa på recond centrat också. Att det slår det mesta! Jag har fått ett bra pris på en behandling av dom.

Vet dock inte om jag ska ta Ditec istället? Det vore ju isåfall för att det känns som om det är ett starkare varumärke? Den dag jag ska sälja så låter det ju bättre...
porta
Vad skulle du få betala för en 5star-behandling? Bor du i närheten av Norr-västerbotten så kan jag fixa en sådan till rätt pris.

Jag tror inte det spelar så stor roll vilket klistermärke som står i bakrutan när du säljer bilen. Bara lacken är fräsch så är man safe, enlig min mening.
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Jobbar på Tetra Pak i Lund och Lomma Bilvårdscenter erbjuder denna behandling för 2 700 SEK då ingår, motor tvätt, fälgrengörning, städning invändigt. Samt att de hämtar bilen i receptionen och lämnar tillbaks den på kvällen. Vet dock inte om jag har lust att de kör min bil...vet hur det brukar vara när man hamnar i en motorstark bil och inte äger den själv.

Tycker det låter som ett bra pris, eller?

=)
porta
Mkt bra pris. Ingår polering då eller blir det extra?
Även ett Meguiars center ska tydligen erbjuda denna behandling i malmö. Har själv 5 star shine på min beemer och är mycket nöjd. Det gäller dock att behandlingen blir korrekt utförd. Hör med Biotec i malmö som är återförsäljare i Malmö de kan nog hjälpa dig. (www.biotec.se)
porta
Är nog många andra som åker omkring med 5star utan att veta om det.
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Måste kolla med dom om det ingår polering. Är inte det en förutsättning för att lackkonservera en bil?
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Compactk:
Det går säkert att lägga lackskydd utan att polera bilen men jag har svårt att se hur resultatet skulle bli bra. Man får ju inte bort smuts,oxider samt repor om man inte polerar.
Har alltså svårt att tänka mig någon seriös firma skulle försöka sig på det.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Det jag menade med att behandlingen ska bli korrekt utförd är att det är mycket lätt att man lägger ett förtunnt lager av steg 2. Steg 1 måste torka in ordentligt osv. Personligen tycker jag att 5 star shine slår allt i lackskydd när det blir korrekt applicerat.
porta
Många firmor säger t.ex. så här "Vi tar 2700kr för ett lackskydd. MEN är bilen risig så tar vi 1000kr extra för poleringen." Jag har hört en del som har blivit lurade på detta sätt.

YipMan: Hur lång tid väntar du innan steg 1 skall torka? Behövs väl inte mer än 15min. Hur många bilar får du ut med steg 2? Jag gör 2-3 bilar per sats.
Hur många andra lackskydd har du testat? Hur lång ytsträckning får du ut av 5star? Många frågor blir det =)
Porta>>> Låter steg 1 sitta tills det blir hellt torrt. Hur lång tid det tar beror på luftfuktighet temp osv. Lägger ca 2 bilar med steg 2. Har gjort ca 50 bilar med 5starshine. Mycket vanligt att man i början la för lite av steg 2 på t.ex. sidorna på bilen. Det luriga är att när man lägger det på en yta så kan det se ut som om man fått tillräckligt med produkt, Går man sen tillbaka och kollar så syns det inte att man laggt på. Litade på försäljaren i början som sa att det inte var någon fara.Men provade ändå att försöka lägga lite tjockare än vad jag gjort innan. Resultatet blev mycket bättre må jag säga framförallt i hållbarhet. Andra lackskydd jag använt är bla ,Ditec,Silverseal,Lahega toughguard och brightguard,carbrite,autoglym,hagmans,kombikemi Har nog använt allt utom tefcar och Mr cap.
porta
Ja dumt att lägga för tunt, men det är jäkligt drygt. Det drygaste medel jag har testat. Så du tycker att det är dumt att få ut tre bilar på en sats? Så du tycker att den spöar alla nämnda lackskydd? Då kan vi lägga till Tefcar, jag har en sådan sats hemma. Har det på min bil just nu. Har ingen ytsträckning men lacken är riktigt blank och len, applicerade det i okt/nov. Då skall jag nog fortsätta med 5starshine i framtiden.
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Det låter ju som 5starshine är ett bra lackskydd. Jag ska printa ut tråden och sticka dit imorgon o snacka med dom. Vill ju absolut att polering ska ingå tex.
Lacken på min Coupé är dock mycket fin och det finns inga tvättrepor el dylikt. Det enda som finns är 3-4 små stenskott.
Som sagt tefcar och mr.cap har jag inte provat.
st
56
stemar
525iAM-Touring 2003
God Morgon

Finns tydligen i Malmö på www.biotec.se

Fick detta svar på ett mail

"Vi har egen import av 5star shine lackonservering, pris 640:- ex. moms.
Besök gärna vår butik på Flintyxegatan 9
Mvh
Michael jarlhov -Biotec"

//m.v.h
stefan
porta
Kan sälja för 700 inkl moms.
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Tjena,

Då var det bokat. 5starshine behandling inkl polering och fälg, motortvätt samt städning invändigt. Totalt 2 500 SEK.

Nyfiken på hur resultatet kommer att bli.

/K
porta
2500 för den behandlingen var billigt. Kvitto också antar jag.
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Tjena,

Japp, det är helt "vitt". I ochmed de gav rabatt för Tetra Pak anställda så hamnade det inte på mer. Tycker också det är billigt, hoppas det blir bra nu också. Jag var där och kollade och tyckte det kändes bra.

/Kristoffer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.