AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.216

Tips på nya fälgar till E39

Sida 1 av 2
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Har nu skaffat en E39:a med M-Sportpaket på och vill nu gärna ha lite tips och biler på nya fälgar. Är ute efter något snyggt och stilrent men ändå lite brutalt typ BBS RSII.

Alla förslag är välkommna!!

Mvh
Björn

Länk

A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Vad ligger budgeten på? Om det ligger mycket pengar och skräpar i skattkistan skulle jag köpa Breyton Spirit eller Breyton Magic Racing.
Racing: Länk
Spirit: Länk
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
A_Persson: Breyton fälgarna är snygga fälgar men dom har inte riktigt DET enligt min smak =)

Budgeten vet jag inte men det får ju kosta så det blir snyggt inom rimliga gränser.
Jag jagar ju BBS RSII utan framgång och dom är ju inte gratis.

Mvh
Björn

Länk

Själv är ja inne på å ha tag i E39 m5 fälgar till min...Tycker dom e ganska enkla och riktigt snygga. Har likadana idag fast 17" och inte lika breda.
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Orginal M5 E39 fälgar är ett bra alternativ. En snygg fälg som är byggd för den karossen.

Mvh
Björn

Länk

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jag rekommenderar BBS Le Mans 19" 8.5 fram och 10" bak. Då blir bilen fet. Stylabilen har t.o.m hyffsat pris på sådana.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Jepp jag hålle med om att BBS Le Mans är bland dom grymmaste fälgarna som finns att uppbringa till E39:an.

Mvh
Björn

Länk

Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
En gammal goding med porriga M6 fälgar>>Länk
>> Länk

mvh
Rh
41
Rh dalle
E-39 -02a Diesel,,,
Vet nån var man kan få tag i m6 hjulen till vettig peng?? e jävligt Znygga!!!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vet inte vad du anser vara en vettig peng men Stylabilen Länk tar 29' med däck. Dock så passar dom ju inte rakt av på en E39.

Om det inte redan har gjort det så lär det ju dyka upp kopior inom kort och då lär ju priset bli ett annat.

___
//Ulf
Jo
109
Joni_535
e39 525i touring -02 "Stockholm open edition"
Ja, M6 fälgarna gjorde sig ju riktigt bra på e39:an tycker jag..... Varför passar dom inte direkt på för???

MVH//Joni

M-Power...
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
M6 fälgarna går inte av för hackor!!

Mvh
Björn

Länk

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Tycker ju BMW Styling 42 Split i 18 tum (olika breda fram och bak) är VÄLDIGT snyggt.

Kanske för att jag har det men ...

De olika fälgarna är ju designade för resp bilmodell i stor utrsäckning, och personligen tycker jag att BMWs designteam lyckas bra mest hela tiden. Tycker som många andra att M6 fälgarna är brutalt snygga, men de passar ändå bäst på en 6:a

Som tur är är smaken delad :-D

Hoppas att du hittar nåt som både smaken och plånboken gillar.

Snart får man ta på sommardäcken!!!!

Niklas

Fransosen
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Joni_535: E39 har större diameter på navcentrum än övrigra modeller så för att få M6-fälgarna att passa så måste man svarva upp centrumhålet ett par millimeter. Sen får man ju även kontrollera ET men jag tror att det inte är några problem.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vill man ha 18" så är ju de som både Fransosen och jag själv har Länk ett alternativ och om inte dessa passar så är ju ett annat självklart alternativ M Parallelleker 37 Länk

___
//Ulf
Håller med Programmer, de är snygga.. jag har dem som 17" på min..

Mr
236
Mr.C
530iA M-Paket 02
Kör också med samma fälg som fransosen och Programmer, dock 19". Gillar o andra sidan också M5 E39 18", gör sig riktigt bra, helt den ljusa varianten! Har nån några så kan vi byta!?!?
ch
309
chrcel
m3coupe-96
visst de e dyrt men otroligt snygg bbs le mans kraftig vill ha faktor

mvh pezen
Länk
Jag kör med Hamann HM2 19´´ Gillar dem skarpt
Länk

V8 muller.
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Någon som har en bild där man kan se hur dessa sitter på en E39:a?

Länk

Mvh
Björn

Länk

Håller med 1Björn, M5 E39 fälgar är byggda för bilen, fastän man ofta ser riktigt fina och framförallt DYRA fälgar på M5'or så inget slår original fälgen, kanske BMW snyggaste hittills...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.