AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
3.110

Har någon varit och tittat på 840:n på Wheelkick?

st
3
staffan 1
535iA-98
Undrar om någon varit och sett på 840 hos wheelkick,vilket skick den är i osv. Bor i Gbg så det är lite långt att åka.
Är den i bra skick tar jag nog en tur och köper den.
Tack på förhand
Mvh staffan
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Välkommen till forumet!

Denna: Länk ?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
st
3
staffan 1
535iA-98
Den annonsen har jag sett,men den säger ingenting om hur den ser ut i verkligheten
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Tycker faktiskt den ser fin ut!
Fantastiska mil om de stämmer, väldigt bra att den är Svensksåld.
Ser ju uta att vara ägd av entusiast, med tanke på finish på bromsskivor m.m.

Åk å titta!

Nicke
He
347
Hellboy
440i GC -18
En av de mest prisvärda exemplaren jag har sett på annons i varje fall. Bara att slå till...

Mvh,
Hellboy
Länk
Visa användare
208
morsare
330ci -04
X5 4.6is -03
staffan 1: Då får du skynda dig så jag inte hinner först!!!
Verkar vara en riktig godbit.
Hej glade vän, klokt att du går ut och kollar vad du vill köpa spec bmw e31 8 serien. Här finnes fällor. Bilen du har sett på Weelkick, en blå pärla med helläckra fälgar gör på bilden ett gott intryck. Hade du varit lite tidigare ute, så hade du inte behövt att köra så långt därför att den bodde förut på västkusten i varbergstrakten. Hösten 2005 var den till salu begärt pris: 185000 kr. Jag och min kompis Lasse var och kollade dena bil och provkörde densamma. Våra samlade falkögon sade oss följande. Karross: Brukskick, med tanke på årsmodell kanske lite slitet sådant. En del bättringar gjorda, inte så proffsiga. Vi tyckte oss också uppfatta att bilen troligen har varit tillstött fram, men att man inte fått dit allt på exakt rätt plats. Motoren verkade att gå godkänt bra, oljan såg bra ut och luktade inte illa. En del smärre oljeläckage, bör kollas så verkade det ok i övrigt. Avgasystemet lämnade övrigt att önska, tänk på att ett sådant eller delar därav kostar skjortan. Däck vid tillfället var m+s på org. fälg, dessa var ok. Inredning kunde väl få godkänt. jag tror att elrollon till bakrutan krånglade. Hurvida att färdatorn funkade till fullo minns jag inte helt o fullt, men det måste du kolla noga om du åker och kollar in bilen. Alla funktioner alltså. Dyra grejer. Provkörningen avlöpte utan några missöden,men jag tyckte nog att den i vissa lägen kändes lite seg. b.l.a. kick downen ja så där i bland lite jag vet inte vad. Bromsarna var ok efter några bromsningar, i början drog dom lite snett. Skivorna kan nog vara lite till. Kanske lite glapp i styret men jag är kanske överkänslig för sådant. Vår bedömning blev att bilen då i det skick som vi hade den i inte var värd några 185000 kr, men trots allt konstatera att det var långt ifrån det värsta vi hade sett men trots allt inte motsvarade våra krav. Vi letar 9 an på en skala av 10. Bilens skick idag behöver inte ha ett dugg med detta att göra. Förre ägaren fick sin bil besiktigad av oss, och vi lämnar inget åt slumpen. Allt kan vara åtgärdat, men det vore ingen vidare affär med tanke på aktuellt begärt pris. Som man bestämt bör pruta på. Lacken kan vara nyvaxad , men kolla den noga i motljus eefter polersolar. Om du inte vet det så nämner jag det. Oljeläckor ex. mellan motor o v.låda kostar många pengar att åtgärda. Kolla noga så att inte sådana finnes, annars blir du av med en massa pengar. Kolla alla priser på BMW vekstad. I övrigt önskar vi dej lycka till med ditt ev. framtida bilköp, hoppas att du finner vad du söker men pass upp det finnes många dolda vrak i den här sjön. Fäll hellre än fria. M.V.H. Nalle

nalle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.