|
Sida 8 av 8
|
|
|---|---|
|
Känns konstigt att en del sitter och jublar, som om motståndarlaget åkte ur elitserien, när det handlar om arbetstillfällen och sveriges framtid som industriland. GM har misshandlat Saab och inte låtit Saab släppa de bilar som de velat utveckla. 9-3 kombi och 4wd förhalades när de fanns klara för länge sedan, Saab ville visa en plugin-hybrid på Stockholmsmässan för några år sedan, de fick klistra över ladduttaget för att det inte var något för Saab enl. GM. Jag tycker att regeringen skall se till så att Saab får stöd för att kunna utvecklas som en fristående tillverkare. Nu har vi chansen att ta tillbaka Saab, och utveckla de smarta och innovativa bilarna som Saab står för! Volvo riskerar ju att hamna hos kinesiska ägare, som troligtvis bara tar hem pressverktygen och överger Sverige. |
|
|
Jag KÖR både Saab och BMW. Det är två helt olika bilar och jag vill inte vara utan någon av dem. Saaben är säkerheten för mina barn. BMW:n är min leksak. Med Saab åker jag billigt i vardagen medans BMW:n är mitt lördagsgodis. Måhända är jag fanatiker gällande båda dessa bilar men jag trivs väldigt bra med att ha det bästa av två världar. Vissa åker bil bakom ratten medans andra KÖR |
|
|
förväntar mig ingen större objektivitet på ett BMW forum, men när folk skriver uppenbarligen utan direkt sakkunskap, då reagera jag starkt ! Under Cirka Fem år samt till likande mil med en SAAB 9-5 Aero 02, har jag bara positivt att säga. Vad som har bytts under dessa mil är, 2st Framdäck, 2st framvagnsstag, bromsbelägg fram, ledniLänk till baklysen, 1st givare till xenon, 1st PDC givare samt bakvagnsbussningar ! På garanti : Tändkasett, samt ombyggnadssatser för vevhusventilationen (kostnad på ca 6-800:-) Prestandan i 9-5 Aero, är verkligen fanatiskt, samt mycket av det positiva i ägande av en SAAB, kommer i att jag haft Grahns i Tranås, som service verkstad ! Mao stolt över att jag ägt en SAAB ! Kunde klämma till med en, anekdoter: Kört jämt med en Porsche 996 till 170-180! Hans min var oslagbar ! Till alla moraltanter, så skedde detta en mörk sommarnatt utan annan trafik ! och nej en SAAB 9-5 Aero är inte bättre en 996, utan mer att en möjlighet finns att stressa lite ! Eller som Teknikens Värld säger i nr 26 05 ! "Det är svårt att komma runt Volvo V70 och Saab 9-5. Bättre lastare än Audi och BMW, lika kvicka och mycket billigare än de tyska prestigemärkena. Enda bristen är lyxkänslan där varken Saab eller Volvo når Audi-nivå." Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.