AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.418

Behöver råd om bilköp för ca 50 000:-

Sida 1 av 2
Behöver hjälp ang bilbyte.
Måste troligen sälja M5:an, Då den blir lite för dyr när jag pluggar.
Det jag behöver är en bil med körkänsla, och hyfsat med pulver.. kan ju kanske inte matcha m5:an men det får ju inte vara rena motsasten.. Bilen måste se presentabel ut och samtidigt vara rolig. allt under 50.000:- är intressant! Så snälla hjälp mig! Har ångest!
ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
325turbo :)

Hade jag mkt väl kjunnat tänka mig. Men anser att de som säljer dem begär på tok för mkt.. O har ingen tid o bygga själv heller har andra projekt.. Men helt klart intressant.! Några erfarenheter?
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Är endast BMW av intresse?
Finns en bil som jag anser skitkul att köra och som kostar under 50 000 samt tar lite bensin. Honda CRX Vtec. De går riktigt bra med!

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Måste inte vara bmw, Men föredrar bakhjulsdrift.. har svårt för då där skrikiga 4:orna även om de verkar gå bra! Tack för tipsen men behöver fler ;)
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag har inte slut på tips. En 325 E36 / 535 E34 / 325 E30 / Alfa Romeo 75 V6. Alfan e inte lätt att hitta fina ex av dock.. rosten har tagit de flesta men de är SKITSKOJ att ratta!! Min bror hade en 75 twinspark men de är ju en 4a.. 6orna är kanske lite mer framtunga..
Lycka till hursomhelst

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Tackar.. 325/328 e36 325 e30 samt 75 v6 är helt klart intressanta objekt.. Alfa 75:orna är tokroliga.. en kompis bror hade en sådan för.. De går att åka breisladd nått galet.. men ack så svara att få tag i.. Alfas 6:or är de enda 6:orna som slår bmw ljudmässigt enligt mig. Humm gar lite att tänka på..tack så hjärtligt fler ideér är uppskattat.
Ingen supra MK3 då?

Roliga bilar med turboladdad sexa, väger as dock.

Mazda MX-5 Miata! Kul, bakhjulsdriven, ekonomisk, "presentabel", säljbar... :)
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Länk något i stil med denna kanske?

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
ja
276
japsmacke
328IM Touring -98
Om de ar bmw sa hade jag nog valt e36 325!
Annars sa hade de blivit en mitsubishi lancer gti -93. Gar riktigt bra.
Drar 328 till 100! Hade en sadan innan. Ar bra motorer!
e39 med långa mil?

Da
80
Darky
M5 3.8 -92
Audi V8 4.2L. Har haft 2 klart de skönaste bilar jag någonsin kört. Rätt kvicka men ohyggligt dyra reservdelar samt inte särkilt bensin snåla!

Bra vinterbilar också. Quattro är kul :) Lycka till med vad du köper!

Mvh / Martin
Supra mk3 har funnits i tankarna med men det känns som en bil som kan kosta ganska mkt när det väl börjar strula..
Mazda e sådärhar ochså funnits itankarna.. men är det ngn körkänsla i en sådan? 5:serie e34 går bort helt o hållet.. Har haft för många vill testa ngt nytt. 325 e36är klart intressant men om ngn här vill hjälpa mig med en jämförelse av en 325 e30 ch en 325 e36 vore jag glad... e30:n är ju riktigt skön med m-paket o något härligt chassi men ack så svara att få tag på i ett bra skick... e36:an är ju nyare men körkänslan.. hur är det med den? e39 går bort men bra förslag. Audi v8 är lite väl klumpig för min smak. Kan nog sammanfatta detta med att jag behöver en körglad bil i bra skick... En 325 e30 M535 e28 ngt i stil med dem.. Hur är hållbarheten i en 325 e30 med turbo utan kompsänk.. ladda 0,4 typ.?
Mazda MX-5 Miata är bygg med enbart en sak i åtanke, "körkänslan". Kolla ---> Länk
Ps Ladda ner filmen för bättre kavlitet. :)
Lägg till några tusen och köp en E39 523i / 528i. Mer bil för pengarna finns inte.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Hmmm ska kika lite på mx5.. tack för filmen.
Nej E39 är ointressant håller med om att det är mkt bil för pengarna. Men då kan jag lika gärna behålla M5:an
Visa användare
496
luften
e91 320dA Touring -11
Den här kanske? Ett renoveringsprojekt, men priset e inte fy skam (beror förstås på hur pass dåligt skick den är)

Länk

///air
MSN: air(a)multi.fi
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Opraktisk Mittmotorbil>>Länk
Törstig, skönt motorljud>>Länk
Snabb>>Länk

mvh :)
Luften: jo jag har kikat lite på den men ska en sådan bil vara intressant så måste motor i drivlina vara perfekt... Den har ju trots allt rullat en bit.. Är Motor:n dålig ex vis så är den inte värd mer än 10" enligt mig.. Men visst det är en fräck bil.. ngn som vet lite mer om motorn?
Dutta: Mr2 är ochså en intressant bil.. Då jag defenitivt inte behöver en praktisk bil. Men panskt alltså.. det tar emot lite..
panskt=JAPANSKT
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.