AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.418

Behöver råd om bilköp för ca 50 000:-

Sida 1 av 2
Behöver hjälp ang bilbyte.
Måste troligen sälja M5:an, Då den blir lite för dyr när jag pluggar.
Det jag behöver är en bil med körkänsla, och hyfsat med pulver.. kan ju kanske inte matcha m5:an men det får ju inte vara rena motsasten.. Bilen måste se presentabel ut och samtidigt vara rolig. allt under 50.000:- är intressant! Så snälla hjälp mig! Har ångest!
ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
325turbo :)

Hade jag mkt väl kjunnat tänka mig. Men anser att de som säljer dem begär på tok för mkt.. O har ingen tid o bygga själv heller har andra projekt.. Men helt klart intressant.! Några erfarenheter?
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Är endast BMW av intresse?
Finns en bil som jag anser skitkul att köra och som kostar under 50 000 samt tar lite bensin. Honda CRX Vtec. De går riktigt bra med!

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Måste inte vara bmw, Men föredrar bakhjulsdrift.. har svårt för då där skrikiga 4:orna även om de verkar gå bra! Tack för tipsen men behöver fler ;)
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag har inte slut på tips. En 325 E36 / 535 E34 / 325 E30 / Alfa Romeo 75 V6. Alfan e inte lätt att hitta fina ex av dock.. rosten har tagit de flesta men de är SKITSKOJ att ratta!! Min bror hade en 75 twinspark men de är ju en 4a.. 6orna är kanske lite mer framtunga..
Lycka till hursomhelst

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Tackar.. 325/328 e36 325 e30 samt 75 v6 är helt klart intressanta objekt.. Alfa 75:orna är tokroliga.. en kompis bror hade en sådan för.. De går att åka breisladd nått galet.. men ack så svara att få tag i.. Alfas 6:or är de enda 6:orna som slår bmw ljudmässigt enligt mig. Humm gar lite att tänka på..tack så hjärtligt fler ideér är uppskattat.
Ingen supra MK3 då?

Roliga bilar med turboladdad sexa, väger as dock.