|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk nån som varit å kollat på den eller som vet nånting om den? alldeles för bra för att vara sant(ärligt)!? import 2005-04 och har sen dess haft 3 ägare... ok, miltalet kan man ju nästan garantera vara säkerligen det dubbla...men ok det kan man väl ta för det priset om bilen är ok i övrigt!? vad är det för en konstig navi förresten? | |
| Luktar skumt ända hit, jävla fula baklysen också. | |
| kolla lite extra noga på ratten och pedalerna...ser ungefär lika ut som på min 40 000-milade 535:a... | |
|
Om miltalet är det dubbla tycker jag inte 70' är särskilt billigt. Mvh Johan |
|
|
inte? med all den där utrustningen och som ägaren säger att den är rostfri? OT:har suttit ute å letat efter långmilade e39:or å det är ju snudd på omöjligt att hitta nån som gått över 25 tusen, körs dessa bilar verkligen så lite eller är det så att just e39 är speciellt utsatt för mätarfiffel??? |
|
|
Saknar cd spelare/växlare, multiratt, farthållare. mvh |
|
| så detta behöver alltså inte va ett vrak? någolunda normalt pris med tanke på att den förmodligen gått mycket längre? | |
|
Om mätarställningen inte stämmer så är det ju inte bara själva miltalet som drar ner priset utan själva skruvningen i sig. Man tar ju mycket hellre en dokumenterad 30 000 milare än en bil där körsträckan är okänd. Självklart behöver det ju inte vara ett vrak men en tveksam historik kräver en betydligt nogrannare undersökning av bilen. Mvh Johan |
|
| Personligen skulle jag ALDRIG köpa en bil av en person som lägger ut sin bil till försäljning med sådana kort. Fy *** vad skitig den är. Om man inte städar bilen, hur vårdar man den då i övrigt ??? Nej du jonaz_6, hade jag varit som du så hade jag nog lagt till lite kosing och köpt en annan bil. | |
|
Åk & titta på bilen! Med lite prut betalar du 60000. Det är du & ingen annan som ska trivas med bilen, så om du klarar dig med den utrustningen bilen har & om det dessutom visar sig att den är i bra skick & går bra så är det bara att försöka kolla historiken så gott det går & om det skulle visa sig att den är "skruvad" så är huvudsaken att du värderar bilen därefter samt att du är ärlig & talar om detta vid ev. framtida försäljning. Vad gäller bakljusen så skulle jag bytt dom direkt, men det lär nog inte kosta speciellt mycket på skroten. LYCKA TILL! |
|
|
Navin verkar vara nå't hemmasnickrat eftersom man flyttat knapparna för sätesvärme/PDC/ASC. Sedan tycker jag mej se en nyansskillnad i lacken på dörrarna jämfört med höger fram/bakskärm. Har du fått tag i något regnummer? Om den verkligen gått 14.700 mil så är väl priset rätt O.K. förutsatt att det inte är ett krockat vrak som snabbrepats i Polen. Varför man inte städar upp en bil innan man annonserar ut den är för mej helt obegripligt, ger ett ytterst sunkigt intryck. Freude am fahren |
|
|
Skattemärket är ett temporärt så det är möjligt att den precis är importerad. ___ //Ulf |
|
| Programmer: hur menar du då? är inte så insatt i det här med skattemärken...? | |
|
Det är ett som Vägverket skickar ut när du ställer på/ regar in en bil. Du får ett "riktigt" när skatten är inbetald. Freude am fahren |
|
|
jo jag har fått reg.numret. import 05 å har haft tre ägare sen dess. Att döma av skicket på bilderna skulle jag tippa på 25-30 000 mil. jag är inte rädd för en bil i de miltalen om den är fräsch, bara bra för då kan man pruta pga att den är skruvad om man kan bevisa det... frågan är ju hur pass fräsch den är, därför jag hörde här om nån visste nåt om den. alldeles för långt att åka å kolla för mig i övrigt så är det just den utrustningen jag är ute efter så den hade passat perfekt (förutom bakljusen då!:)). har max 70 att lägga på inköp så valmöjligheterna om man ska ha lite utrustning är inte så där jättestor. |
|
|
jonaz_6: gör m-test, kolla upp som långt bakåt som möjligt (99% skruvat) och PRUTA! Ovanlig installation av Navin, men jag har sätt liknande på en Alpina B10 hos Jarls förra året. Gissar på att nån företag i Tyskland sysslar med anpassning av eftermarknadsnavin till E39or. Min ex: Länk |
|
|
jonaz_6: Ta chassienumret till din lokala BMW-handlare och begär ett utdrag ur garantidatabasen. Du bör även be om att få en kopia av fahrzeugbriefet faxat till dej från bilprovningen, då kan du se de tidgare ägarna i tyskland och kolla historiken med dessa. Om du vill kan jag svänga förbi till ägaren och ta en kopia på serviceboken (om det finns någon) Freude am fahren |
|
|
Var lite intresserad innan jag köpt min 523. Bilen har som sagt legat ute relativt länge och dessutom med många olika namn. Detta behöver väl inte betyda något men jag blir alltid skeptisk på överstrykta skyltar och olika namn som BMW och nu Nancy. Bilen finns även på bytbil om den inte tagits bort. Kanske bilen är kanon men kolla den som sagt noga. Bilen är väl även nyimport och då känns väl 5 ägare ganska många... |
|
|
commander_krill: tackar så mycket men tyvärr ingen s-bok... däremot ska jag nog gå till BMW å höra om dom kan få fram nåt på den. den skulle tydligen vara allmänt fräsch å ingen antydan till rost nånstans! navin var tydligen originalmonterad oxå. felfri förutom nån liten smågrej... miltalet kunde ägaren tydligen garantera oxå!? väldigt sugen på den men sätter mig inte å åker 50 mil för att se ett vrak... men om nån i umeå-trakten vet nåt om den får den gärna skriva en rad här!:) |
|
|
Var på väg och kolla på den före jag köpte min pärla. Killen sa: "Morsan har haft den i ca 1 år, det är hennes bil" Efter närmare koll visade den sig vara köpt för 10dar sen från Stockholm! Skulle vara ganska försiktig med den |
|
| bias: nuvarande ägare har inte haft den så länge, före det var det en bilfirma som hade den. kanske deras annons som legat ute oxå? nuvarande ägare säger sig ha fått den i inbyte av bilfirman men efter ett tag ångrat sig pga för litet lastutrymme...eller av nån annan anledning kanske!? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.