AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.045

Finns det fler BMWentusiaster här?

Sida 1 av 2
Verkar finnas alltför många BMWägare som föredrar att åka med nån hushållsmaskin halva året. Varför då?750an är som roligast i snögloppet eftersom DSC är urkopplingsbart. Dessutom garanterat kung vid varje rödljus eftersom alla bilar över hundra hästar sitter inlåsta i fängsligt förvar när det är roligt väglag ute.
Dessutom slipper man lägga en förmögenhet på trilskande AC och annat när bilen tas fram ur idet. Freude am fahren, nicht stehen.

mrMPOWER
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Tjena Tomas!

Jag glömmer aldrig när jag fick åka med dig i din M3 SE E30 på Knutstorp för många år sen (96-97 nånting), bilen o föraren kände varann till 100% o det gick fort men aldrig okontrollerat, var en av dom anledningarna till att jag själv började åka bana! Tack för den åkturen!=)

O som BMW-entusiast så har man förstås flera av bilarna rullande även på vintern, fast min 750ia står faktiskt avställd denna vintern, men visst är det kul o gå på ställ i snömodden....

///Magnus
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Sjuan står avställd över vintern eftersom jag inte hade råd med nya vinterdäck. Det är enda anledningen...

Wilhelm Svenselius
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ja...Mina bilar,dvs M535+735 är alltid påställda pga att detta är de enda bilarna jag äger och dessa körs året runt i ur o skur...Jag verkar nästan vara den enda på forumet som endast har BMW's som såväl bruksbilar som entusiastbilar,året runt :)
Bilar ska rulla...Annars kan man likaväl köpa tavlor ;)

Visst,hade jag råd att ha lite cabbar och Aston Martins och "lite annat smått o gott" som "överskottsbilar" så vore väl dessa avställda hur som helst nu :)

Men...Två bilar MÅSTE jag ha i bruk året runt och nu "råkar" det vara dessa gamla BMW's :)

Mvh Janne.
Visa användare
234
BarablåBMW
635CsiA -88 sedan -96
Det är nu 15:e vintern som jag kör min 735:a!
635:an får vila och jag har f ö bara en uppsättning vinterdäck.

Vixit, dum vixit, laetus
Visa användare
87
Mudden
BMW 330XI -01
740 måste väl vara en av dom tråkigaste vinterbilarna...
Även med DSC urkopplat. Sitta där och möla fram med en automatlåda i en tvåtonsklump.. ? Nej usch.

Ska man leka med en bil på vintern, så är e28 528 avsevärt bättre..
Eller random volvo 240 :P

Men förvisso, min E30 323 som skulle verka som vinterbil detta året, såldes av, så min 740 E32 fick agera åretrunt-bil. Har aldrigt tvättat någon bil så ofta som den..
Kul att se att det finns några BMWälskare förutom jag i farten. Körde min M3 SE året runt när det begav sig. Var minst lika roligt på vintern som på sommaren. Förutom att nordslingan var stängd på vintern. Blir även fundersam på de BMWägare som skryter över hur få mil deras bil rullat. Varför så få mil? tycker de inte om att färdas i den? Är både stolt och glad över att min 750ial-90 nu rullat drygt 33000 mil och bringat glädje till ägaren varenda en av dem. Snacka om ackumulerad körglädje. Att den klarade besiktningen utan anmärkning i torsdags bara förhöjer nöjet.FREUDE AM FAHREN!

mrMPOWER
ja helt rätt Toomas Pahn! bilar är till för att färdas i, en sak som är kul är när bilen går mil efter mil och fortf. känns "ny".
st
105
stephan hahn
750iAL -92
750iAL -95
ja jag e väl också en av dom som tycker det e kul med snö, bruka komma ca 40 mil på en tank
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
hehe
E32an är en underbar bil att åka på ställ med.. otroligt lättkontrollerad..
Kör själv en 730ia som vinterbil nu, de funkar fint, värme/ventilation fungerar mycket bra, faktiskt bättre än i min förra Fabia RS 06a..
Fast de känns inte bra att vinterköra alltför fina exemplar, i synnerhet inte 750n tycker jag. Saltet tar ju ganska hårt på en gammal bil.. så är de oavsett om man är "riktig BMW-entusiast" eller inte..

BMW CS #5139
st
105
stephan hahn
750iAL -92
750iAL -95
jag har nyss haft in den hos Mr Cap och tvättar den en gång i veckan om nu det är nån bra ursäkt, vill bara inte vara ifrån min älskling hela vintern
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Handlade dubbfria Nokia RSI 17" så sedan fanns det ju ingen ursäkt att inte åka ståndsmässigt året runt ;-) Jag är personligen lite kluven. v12 är inte riktigt rätt maskin att veva igång vid 13 minusgrader. man får vara noga med att ha fulladdat batteri så man inte blir stående. Och förbrukningen är ju också markant vid kyla och många kallstarter. men...samtidigt är det livskvalitet med fjärrstyrd webastovärmare, eluppvärmd ratt + alla sittplatser.
Och visst är det svårt att inte stänga av stereon, koppla ur DSCn och peta över till steptronic på en kurvig vinterväg:-)
Det finns motgift även mot saltet. Rostskyddsbehandlade min i höstas. Kan dessutom välja att ligga lågt de dagar saltdrivorna är högre än de av snö. Det finns ju dagar med torr asfalt även på vintern.Och du som inte har råd med vinterdäck. Det finns ju bra begagnat att hitta.Vari ligger vitsen att köpa en bil som man inte har råd att köra? Snacka om felköp!!

mrMPOWER
GRATULERAR Stephan 40mil på 102 liter, bra gasat. Misstänker att du haft roligt varenda meter du kört. Till skillnad mot de surpuppor som försöker köra ekonomirace med 750, löjligt.De sitter väl och gråter hela vägen till nästa mack. Pedal to the metal!

mrMPOWER
st
105
stephan hahn
750iAL -92
750iAL -95
jag har ju köpt den för att ha kul varje meter jag kör, så e det med diffat 3,91 har man kommit 1 mil visar mätaren 2 "LOL" däcken brukar inte heller räcka mer än en vinter, men fan va kul man har.
st
105
stephan hahn
750iAL -92
750iAL -95
såg nyss att du också håller till i västmanland
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Min 7'a är sänkt så mycket det bara går och den feta AC Schnitzer spoilern blir gärna en perfekt snöplog här ute på landet där det plogas 2-3 dagar efter att snön kommit. Därför kör jag en 4hjulsdriven riskokare på vintern. Dessutom är den inte vinterkörd innan så varför låta saltet förstöra det helt underbart fina underredet på bilen.
7series
kvalitet är kvalitet även i snön, man kan inte ställa in bilen när de blir kallt? som roligast en vinterkväll på jättehäng genom nån lång kurva..
ända e38 i strängnäs på häng ja sett denna vinter. :) nån ska va den första..

från 22" till 18"
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Fegar ur o låter 7an stå,däremot rockar 2002an loss ordentligt mellan snödrivorna.ps 02an kan också förbruka bränsle alla fall över 6000rpm ;))

BMW 2002 mer än bara en bil.

Mvh/Micke
Min 02sida
Länk
st
105
stephan hahn
750iAL -92
750iAL -95
trucker:
känn dig lycklig lottad som har en sån raritet.
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Polaren min har en 02'a med snikturbo. Klart roligaste vinterbilen med svetsad diff.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.