|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| På 9 månader 9000:- men då ingår nya dubbdäck mr cap och en mindre repration som Europlus stod för. Jaja plus skatt och helförsäkring om det ska vara korrekt. | |
|
Har gjort men lägger mer utmaning i att kosta så lite som mycket fn ;) En M5 20 jahre motorsport är ju en unik bil som säkerligen håller sitt värde, väl värd varje krona man lägger ner. Tråkigare att lägga ner pengar i något alldagligt. /Olof Sportsfahrzeug aus München |
|
fjamsetramsa |
ja då är vi väl likadana....men men det är kul det med....bil..kärring o bärs... |
|
Jag har lagt ut ungefär 180 000 kr på min bil under de senaste två åren så det känns lite knepigt att sälja den nu och förlora en massa pengar. Men vad gör man inte när man ska köpa Bmw =) |
|
|
Tja, det var väl inte så farligt... Själv tog det mig ett par dagar att förbruka den summan! ;) Inspektion II Kopplingsbyte Casterbussningar och Silentblocks bytta = 19 000:- Det kostar ju att ha såna här intressen!... /Micke |
|
|
Det är bara att bita ihop och se glad ut! MVH Daniel |
|
Njuren |
Vem vill inte ha en M-bil?? handlar om att prioritera som sagt,men vill inte sitta fyllda 30 bast och komma underfull med att jag firat semester i trädgården de senaste 10åren eller i värsta fall i lägenheten pga bilen. BMW - i nöd och lust? |
| smakar det så kostar det tyvärr! Men BMW ÄR en livsstil, glöm icke det! | |
Njuren |
Jo de sant! men för knegare kan livstilen BMW M livsstilen innebära ett liv i enbart bilen =/ BMW - i nöd och lust? |
|
fjamsetramsa Med stort intresse har jag läst om din fina M5 20 Jahre Motorsport. 2003 köpte jag en M5 94, svensksåld med 5200 dokumenterade mil. Den har samma färg som din, välutrustad med bl.a. komplettläder och är i ett lika fint skick. På tre säsonger har jag kört den 2700 mil. Det som skiljer oss åt är utgifterna. Visserligen köpte jag min förhållandevis dyrt, men driftskostnaderna har varit desto lägre. Frånsett skatt, bensin ca 1,2 l/mil, försäkring 6000 kr/år (bilen avställd 5 månader per år) är reparationskontot 1061 kr. Service enl boken 4862 kr, batterier 1800 inkl det lilla i bagageutrymmet, Därtill kommer en omgång däck samt 4 l extra olja ( drar ca 1 liter per 700 mil av SLX !! Bortser vi från värdeminskningen. som jag inte tror är säskilt avskräckande, är denna bil en av de billigaste jag ägt. Klart billigare än vår andrabil Golf 2000. |
|
| Får bara tillägga att bilen var nyservad, Inspektion II, samt nysbesiktigad och skatt för ett år betald. | |
|
Visst kostar det en del, ibland en HEL DEL faktiskt, men............ VI ÄR JU ALLA VÄRDA DET. Sten |
|
|
Jag har lagt på tok för mkt på min! Bara denna månaden kommer den att kosta ca 20000kr! Är abs system, handbroms paj. Ac schnitzer sänk sats me bilstein dämpare och nya fälgar! Sen kommer bes, skatt och försäkring innan jag får köra den =) |
|
Grubbe |
Min har kostat mig nästan exakt lika mycket i eftermarknadsprylar som inköpet förra året. :/ |
| När får man se bilder på din då grubbe. | |
| 6 månader 150000:- så det är dyrt med en hobby... | |
Grubbe |
diou: Om någon månad börjar det nog komma fram lite bilder på slutresultatet. :) [IMG]Länk Här bjussar jag på en lite teaser tills vidare. :D (OBS! Förstå humorn och ironin i bilden, jag är ingen stekare) |
Grubbe |
Länk Här är den fungerande länken. ;D |
|
Bling bling Grubbe! Jag tänker kontra ditt kort en vacker dag :) MVH Patrik |
|
| Tycker det luktar kokt med stekt... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.