AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.916

Är det mer än jag som lägger ut massor av stålar?

Sida 2 av 3
På 9 månader 9000:- men då ingår nya dubbdäck mr cap och en mindre repration som Europlus stod för. Jaja plus skatt och helförsäkring om det ska vara korrekt.
Har gjort men lägger mer utmaning i att kosta så lite som mycket fn ;)

En M5 20 jahre motorsport är ju en unik bil som säkerligen håller sitt värde, väl värd varje krona man lägger ner. Tråkigare att lägga ner pengar i något alldagligt.

/Olof

Sportsfahrzeug aus München
fjamsetramsa
ja då är vi väl likadana....men men det är kul det med....bil..kärring o bärs...
Jag har lagt ut ungefär 180 000 kr på min bil under de senaste två åren så det känns lite knepigt att sälja den nu och förlora en massa pengar.

Men vad gör man inte när man ska köpa Bmw =)
mi
10
micke_ollars
E34 530i Touring -96
E34 M5 Touring -93
E30 320i Touring -89
Tja, det var väl inte så farligt...
Själv tog det mig ett par dagar att förbruka den summan! ;)

Inspektion II
Kopplingsbyte
Casterbussningar och Silentblocks bytta
= 19 000:-

Det kostar ju att ha såna här intressen!...

/Micke

Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Det är bara att bita ihop och se glad ut!

MVH Daniel
Njuren
Vem vill inte ha en M-bil?? handlar om att prioritera som sagt,men vill inte sitta fyllda 30 bast och komma underfull med att jag firat semester i trädgården de senaste 10åren eller i värsta fall i lägenheten pga bilen.

BMW - i nöd och lust?
Bm
16
BmwM3Lennart
Bmw M3 Coupe -02
smakar det så kostar det tyvärr! Men BMW ÄR en livsstil, glöm icke det!
Njuren
Jo de sant! men för knegare kan livstilen BMW M livsstilen innebära ett liv i enbart bilen =/

BMW - i nöd och lust?
LK
18
LKN
BMW M5 94 Individual BMW 5351 88
fjamsetramsa
Med stort intresse har jag läst om din fina M5 20 Jahre Motorsport. 2003 köpte jag en M5 94, svensksåld med 5200 dokumenterade mil. Den har samma färg som din, välutrustad med bl.a. komplettläder och är i ett lika fint skick. På tre säsonger har jag kört den 2700 mil. Det som skiljer oss åt är utgifterna. Visserligen köpte jag min förhållandevis dyrt, men driftskostnaderna har varit desto lägre. Frånsett skatt, bensin ca 1,2 l/mil, försäkring 6000 kr/år (bilen avställd 5 månader per år) är reparationskontot 1061 kr. Service enl boken 4862 kr, batterier 1800 inkl det lilla i bagageutrymmet, Därtill kommer en omgång däck samt 4 l extra olja ( drar ca 1 liter per 700 mil av SLX !! Bortser vi från värdeminskningen. som jag inte tror är säskilt avskräckande, är denna bil en av de billigaste jag ägt. Klart billigare än vår andrabil Golf 2000.
LK
18
LKN
BMW M5 94 Individual BMW 5351 88
Får bara tillägga att bilen var nyservad, Inspektion II, samt nysbesiktigad och skatt för ett år betald.
St
84
Sten Engman
Alpina B12 5,7 COUPÉ
Visst kostar det en del, ibland en HEL DEL faktiskt, men............ VI ÄR JU ALLA VÄRDA DET.

Sten
ja
276
japsmacke
328IM Touring -98
Jag har lagt på tok för mkt på min!
Bara denna månaden kommer den att kosta ca 20000kr!
Är abs system, handbroms paj. Ac schnitzer sänk sats me bilstein dämpare och nya fälgar! Sen kommer bes, skatt och försäkring innan jag får köra den =)
Grubbe
Min har kostat mig nästan exakt lika mycket i eftermarknadsprylar som inköpet förra året. :/
di
140
diou
Bmw M6 Cab 2007, Svart/svart.
När får man se bilder på din då grubbe.
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
6 månader 150000:- så det är dyrt med en hobby...
Grubbe
diou: Om någon månad börjar det nog komma fram lite bilder på slutresultatet. :)

[IMG]Länk

Här bjussar jag på en lite teaser tills vidare. :D
(OBS! Förstå humorn och ironin i bilden, jag är ingen stekare)
Grubbe
Länk

Här är den fungerande länken. ;D
Visa användare
265
riskok
M3 E46 SMG
Bling-Bling Edition
Bling bling Grubbe! Jag tänker kontra ditt kort en vacker dag :)

MVH Patrik
pe
554
perf
320xd e91 -09
Tycker det luktar kokt med stekt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.