|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
fjamsetramsa |
På bilen? ..har lagt nästan 18000k på servicar o annat trams nu på 3 månader..är det mer än jag som har en höststorm i lädret??? |
|
Det kostar at äga och serva en M5, du måste nog räkna med at lägga ut bra mycket pengar om du vil serva bilen riktig och behålla den i toppenskick. Det är inte bra för psyket at lägga i hop alla pengar man lägger ner i bilen, inte heller at berätta det för frun :-) |
|
|
Jag spenderade ca 20" på "service" förra året, men då ingår utgifter för saker som gjorts i förebyggande syfte...I annat fall hade det nog räckt med 8-9"... Hittills i år är det 0kr (bilen avställd) men det lär landa på mellan 20-30" i år med...På tur står först o främst nya M minnesspeglar á 3400kr/st, skall förmodligen byta kylare bara för att vara på den "säkra" sidan. Funderar smått på att byta oljekylaren med, har dock inte bestämt mig än för både den o den vanliga kylaren är hela o funkar utmärkt. Men...inget håller för evigt, o vissa saker har en förmåga att gå sönder när man minst behöver det, tex 300mil hemifrån... Tycker dock att jag haft tur med min bil hittills, har inte råkat ut för några som helst problem.... |
|
Gemini__ |
Kostade på bilen mycket förra året, men det är helt klart värt det. Precis som Dawwe byter jag ibland ut detaljer i förebyggande syfte. fjamsetramsa: Vad har du gjort med bilen förutom sedvanlig service? Mvh: Thomas |
fjamsetramsa |
Skivor o klossar fram,koppling..ny bromsolja,kylarvätska,hjulinställning,varit på polering mm mm |
Gemini__ |
Ok, normalt underhåll mao. Känns väl bra med en ännu fräschare bil nu iaf =) |
Grubbe |
Jag har aldrig servat någon av mina bilar... Jag säljer dem istället. :D |
fjamsetramsa |
jodå...den är i absolut nyskick |
|
det kostar att ligga på topp, jag var nära 10` / månad med min M3 3,2 med bensin, skatt, service, däck & fälgar samt ny vanos, självklart hade det blivit mkt billigare om man behållit bilen längre men det gjorde jag inte. /// mstrutsen |
|
|
Jag har säkert lagt 60000 :- på min M3:a de senaste 2 åren och då har jag inte räknat in bensin, försäkring, skatt osv... Man ska inte summera vad bilen kostat det mår man bara dåligt av. Men inkl. bensin, skatt osvvvv. så har den nog kostat 150000:- bara de senaste 2 åren. Om man sedan räknar på vad jag har lagt på den de senaste 6 åren som jag ägt den så blir det ofantligt mycket. De senaste 2 åren har det dock varit mycket dyrare än normalt eftersom nästan alla dyra reparationer som man kan tänka sig har kommit under denna tiden. I början var det inte alls lika dyrt. Dessutom så har jag säkert förlorat ca. 100000:- på 6 år i värdeminskning. Den är trots detta i mina ögon ganska långt ifrån perfekt skick. Är man noggrann så är man. I ärlighetens namn så är den säkert i mycket gott skick för att vara 13 år gammal, speciellt eftersom jag har använt den som bruksbil de senaste 4 åren, sommar som vinter. Men jag kan lova att den hade varit i betydligt bättre skick om jag hade ägt den från att den varit ny, för jag behöver i ärlighetens namn en ny hellack för att den ska vara i perfekt skick. Man är väl rätt knäpp, men jag funderar allvarligt på att lacka om den för ca, 25000:- trots att jag redan lagt ut så mycket på den. Men först ska tomgångsproblemen fixas. Visst är det roligt med GAMLA "sportbilar". mvh/F |
|
|
De kostar att ligga på topp som försäkringgubben sa till mig. ///Micke M5:an Länk |
|
|
Förra året köpte jag en uppsättning däck för runt 5000, gjorde insp II för 4800 kr och bytte en omgång TWS-olja och filter. Det enda egentliga felet var att det läckte lite runt soppa filtret, kostade mig 45 minuter. Summa kostnader service och rep: 10500 kr. Körde ca 1100 mil. /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Min bil har kostat 79 kr på 600 mil. En 5-56 flarra :P Dock finns det knappt nåt värre än när man går ut och startar bilen och ser gröna "service pluppar" försvinna en efter en. Och däcken ska bytas.... |
|
fjamsetramsa |
Nytt svänghjul+montering...8500kr...det är kul att va bilägare... |
|
Byggde en ny motor till racebilen förra våren, den notan gick på ca 150k. Och sedan tillkommer ju en massa på bilen också men det försöker jag glömma så fort jag kan ;-) _______ //Niklas |
|
|
Jag kör oxå som Grubbe:-) Hade min 320dt M -04 i 7 månader gratis service ingick o sålde den sedan nyservad o fin:-) hann inte lägga en krona på bilen körde 2200mil |
|
|
Min M coupe har rånat/våldtagit mig brutalt senaste 2 månaderna... Bromsar runt om ca 12.000kr Nytt batteri 1.400kr NGK Tändstift 1.800kr Castrol edge 1.300kr Kolfiberinsug 17.000kr Sänkningssats 4.300kr Alpha N mappning 6.000kr Luftfilter 2.000kr Eisenmann Edelstahl auspuff 4x83mm 10.495kr Supersprint kattersättare 4.300kr Angel eyes 1.900kr Avfettning 63kr MEN MAN FÅR JU TILLBAKA SÅ MYCKET KÄRLEK I SOMMAR SEN Bad Ass Boys Drives Bad Ass Toys |
|
fjamsetramsa |
Det ända som gjorde nytta va väl bromsar o tändstift!!! |
|
Skriv inte så jag blir ledsen... Jo du har nog rätt men ljudet ur min maskin kommer vara bättre än Marya Carey´s röst. Nu tittar jag på fälgar som jag e sugen på, men d e så det finns så mycket att köpa till sina Bimmer idag. Jag e nykterist, röker ej o inte snussar dessutom så bilen får allt isället. |
|
fjamsetramsa |
Du kan ju då lägga lite stålar på nått fruntimmer med...lite roligare återbäring.... |
|
Precis, min tjej kostar mer än BMWn och ett F1 stall ihop....! Tror många här känner igen sig när jag skriver så. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.