|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag monterat bort bränslefiltret på min 323:a för att se om det var det som stoppade upp. Fortfarande ingen bensin. Innan kom den lite sporadiskt, när det kände för det typ. Antagligen samma nu då. Men hur f*n skall jag veta om det är bränslepumpen eller bränslepumpsrelät som håller på att ge upp? | |
| plocka den bränslepumpen å kör det klasiska plus-minus knepet, funkar alltid.. haft samma pr me min, gjorde så fick igång pumpen, det funkade 4-5 startningar sen la den av igen, då va det bara å bytta ut den.. när det gäller relän så kan du prova me att bytta ut den till bränslet me någon annan, om det är fel på relät så bör den funka me den andra rellän! lycka till!! | |
| Vad innebär det "klassiska plus-minus" knepet? :) | |
| att man har 2 kablar från batteriet till pumpen direkt .. | |
|
ang. reläet så finns det ett sätt till om du inte har ett extra relä att prova med! sätt en kabel mellan plats 30 och plats 87 (om du tittar på undersidan av reläet så kan du se vilka ben som är 30 resp. 87, ta en bit kabel och kläm fast 2 lämpliga kabelskor i ändarna, stick sedan ner skorna i sockeln och lyssna om pumpen går... gör den det med kabelbiten men inte med reläet så kan man ju starkt misstänka reläet... MVH Johan K |
|
| jag har en fråga jag har samma problem.. men om om man lägger på ström direkt från bateriet till pumpen.. spelar de nån roll vad som är plus och minus ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.