|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| sorry blev fel ang dimensionen där men ni fattar poängen säkert :) | |
| v800: Du har nog rätt att det finns två olika, dom har inte ens samma mönster. | |
| Så här tvättar du M135 fälgarna! Länk :) | |
|
Helt otroligt...... |
|
|
HEHEHEH Det var bra :) Finns också hur man bygger en bme E46 :) Coolt ! Ezi Pezi |
|
| Har precis fått på mina nya 18" M-135 replikor med 225/40R18 fram och 255/35R18 bak och blev supernöjd. Kolla i mitt galleri för resultatet Länk | |
|
Grandy, Snygga replikor. Var beställde du dem? Vet du om de är tyngre än originalfälgen (M135)? |
|
|
Krubbas: Tackar! Köpte dom hos Lasses Däck i Tångaberg norr om Varberg. Har inte en aning om vikten på dom jämfört med original. Men bilen rullar fråmåt i varje fall :) |
|
|
Grandy! Tjusiga fälgar! Har precis köpt likadana själv. Jag undrar var du köpt M-fronten, för den passade ju riktigt bra på din bil. Vad jag förstår av texten om din bil så har du köpt den i efterhand. Marcus (Planksteken), Luleå |
|
|
Grandy: blev kalas med den nya fronten och fälgarna... Planksteken: läs Grandys blogg Länk ___ //Ulf |
|
| Jag är också på jakt efter M135 replikor. Ni som har handlat, vad har ni valt för ET och bredd på bakhjulen? Och vart har ni handlat och till vilken prislapp?? | |
|
Sideofsun! Jag köpte mina på Dahlins däck och fälg (www.dahlinsdack.se). 8x18 ET40 fram och bak. Kom inte riktigt ihåg priset men lite drygt 10.000 inkl frakt. Fälgar + däck (Falken 235/40-18) + bultar och låsbultar, dock inga emblem. Jag blev mycket väl bemött av dem och kan rekommendera dem! Programmer! Tack för tipset. Det hade jag missat! //Marcus |
|
| Planksteken, hur upplevde du kvaliten på fälgarna? Och vart köpte du emblem? // Daniel | |
|
Sideofsun: Däcken är Falken Ziex ZE-512 Bak har jag 255/35R18 och fram 225/40R18 Men jag kom inte ihåg ET men det var samma fram och bak. Kan ET50 stämma? Fick betala 11.000 kr för däck och fälg inklusive BMW emblemen, bultar och förvaring av vinterdäcken. Programmer: Tackar! |
|
|
Replikor till e46 har i princip aldrig ET50. Det skulle göra att de enbart passar E46 vilket de inte finns någon ekonomi i då de bara passar en modell :) Skulle gissa på ET35-ET40 där de flesta bmw replikor ligger. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Jag skall försöka kolla upp vilken ET det är på mina fälgar. Om det är som wendtan säger så är det antagligen ET40 då. | |
|
Sideofsun! Kvalitén på fälgarna är helt suverän. Över förväntan. Jag tror inte att jag skulle se någon skillnad om jag såg en originalfälg bredvid. Det kan hända att replikafälgen är tyngre än originalet, vilket vissa påstår, men det har jag inte någon uppfattning om. Emblemen har jag inte införskaffat än, men de finns bl.a på Molways hemsida. Finns även på blocket. //marcus |
|
|
Planksteken: Emblem och centrumlogotypen är väl bara att knalla in hos BMW handla. |
|
| Jag tänkte köpa precis samma modell som du köpte Grandy. Vem säljer dessa på nätet? Skulle vilja jämföra mellan några olika säljare. | |
|
KristoferZ: Däcksfirman i Jönköping som annonserar friskt på Powerbörsen vet jag säljer 135M replikor, jag tog deras pris som riktpris och ringde "min" däcksfirma och bad dom gå under deras pris eller ge mig bättre däck. Det finns säkert flera som säljer, men det behöver ju inte vara samma fälgtillverkare och kvalitét. Prata med en däcksfirma du har förtroende för är min rekommendation. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.