|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har kört diesel, visserligen D5 och jag kan säga att jag gillade det starkt. Tyvärr var det inte lönsamt för mig och därför sålde jag av den. Jag tycker att du ska ta hem en bil från bmw.de, chansen att som Stephan säger, bli blåst, är nästan obefintlig. När jag själv letar bil så hoppar jag i många fall över de svensksålda bilarna. De har aldrig den utrustningen jag vill ha, hittar jag dock en mot förmodan som har rätt utrustning så är sällan skicket rätt. När jag har sålt mina importbilar så har jag aldrig märkt att det varit svårare att sälja import. Men rätt dokumentation och marknadsföring så är den exakt lika svår/lättsåld som en svensksåld, förutsatt att den har mer/rätt utrustning och dokumentation. Att importera en bil idag är väldigt enkelt. Du ringer till annonsören av bilen ( i detta fall ex.vis bmw) säger vilken bil du är intresserad av, frågar om skick etc, diskuterar pris, ber handlaren ordna med exporten, faxar ner kopia på pass alt. för över handpenning och reserverar bilen, hittar flyg/ ressätt, hämtar ut bilen åker hem, bokar tid för besiktning, ringer f-bolag ex. Folksam ( som struntar i om det är import eller sv-sålt) försäkrar och ställer på. Så är det i korta drag. Kolla vad du får för din V40 i inbyte, sätt 5000:- mer, då borde den bli såld inom 2-3dagar. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.