|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Någon som har koll på hur många D 10 or som rullar i landet??? | |
| Jahls har haft en till salu. enda jag vet | |
|
Wanderlei; kan man anta att du gillar Touring-Alpinas?... :) Nyfiken; vad är det för kulör & nummer på din B8? |
|
|
Gissar på under 10 stycken. Rent spontant slår jag till på 5-6 exemplar :) MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
| Angående min B8 så måste erkännas att den numera bor hos grannen, hursomhelst är det nr16 samt Montrealblå som svar på frågan. | |
| Nu finns det en till i sverige. Jag hämtade en silverfärgad d10 touring igår. En av få med manuell låda. | |
| D10 har man ju drömt våta drömmar om | |
| jag har en D10 touring switchtronic 01:a med rubbet som e till salu | |
| Synd att den inte har sportstolar. Är turbo bytt på din bil Ernst? | |
|
hej bimmer8 jo båda turbo aggen e åtgärdade(det ena bytt det andra renoverat )8/7-2006 av turboservice i beograd ,tips till alla andra som vill/behöver ha sina turbos fixade,E-mail:office@turboservis.com.yu mvh Ernst. |
|
| hej bimmer,kollade in din b10 .dock måste jag avböja erbjudandet pga att biltypen inte passar mitt jobb(resemontör)dessa fantastiga Alpinor bör ej utsättas för min typ av last o långa miltal.Mvh Ernst | |
|
Hej Ernst! Vad är egentligen årsskatten på D10'an? Hysterisk, eller rimlig nog för att kunna skaffa en? |
|
| årsskatten är ca 9000 sek ,dock kan man ju lastbilsregga den o komma undan betydligt billigare, Mvh Ernst. | |
|
Sådär nu har man kört D10. Tack Ernst för provturen. Nu går blickarna på Mobile och de finare exemplaren helt klart.... Hmmm:) Mvh Asken |
|
|
Go Asken! Go Asken! :) Ernst, Asken, Starre, Stefan m.fl, det var trevligt att träffas ikväll! Mvh, Johnny Alpina Club Schweden Länk se profil för bilder på pärlan. |
|
|
Roade mig med att söka på chassinumren i bilregistret. Om jag inte missat någon bil så finns det 5 st D10or i Sverige. 4 touring och en sedan, den som är till salu hos jarls. Min bil är den enda manuella. |
|
|
Hur kommer det sig att skatten är 9000 kr på denna bil? |
|
|
Diesel.... Mvh Per |
|
| Nu föll poletten ned! | |
|
Brogren: Det finns minst 2 sedaner en blå -01 #026 samt en silver -02 #119. Den blåa står hos jarls som du sa. Mvh Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Skatten på min är bara 8000. Det gäller att kasta ut reservhjul m.m. inför reg bes. Kanske automaten väger lite mer också. Morgan Hasselkvist> Måste ha missat nr 119. Kan Kanske finnas någon mer som är missad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.