|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| 140 på 120-väg. Kostade 20 Euro. Happy deal :-) | |
|
142 på 90väg 97 på 70väg 85 på 70väg 80 på 70väg Har slutat att stanna gör som killen i rolex film på M-forumet |
|
|
230 på 90väg, inte stolt alls. Inga repressalier. ----------------------------- Kör inte alls BMW. |
|
|
96 på 70väg för några månader sen...1600 i böter, jävligt trevliga snutar dock! körde på samma väg som jag kör till och från jobbet varje dag, gjort i 2,5 års tid så jag känner till den...såg inte snuten förrän det var försent och jag svänger in, h an visar mätningen, jag får blåsa och så säger han att jag skall vrida ut framdäcken...jag visste att däcken runtom var lite slitna så jag tänker "fan om man får böter för det också" men polisen tittar lite och säger glatt "ah det är lugnt, du har ju ca 2,5 mm kvar" :) marginal! sen frågar en annan polis om jag erkänner fortkörningen... Då säger jag "eftersom jag visade mina "papper" för er så vill jag se era papper" vadå säger han. Kalibreringspapper och platsprotokoll säger jag, då blir han förvånad och vi går bort till killen med fartkameran som visar mig intyg och serienummer på kameran så jag får se att det stämmer (jo den var ju kalibrerad) och platsprotokollet ligger på huven på deras bil så det tittar jag lite i...eftersom dom hade allt i ordning och jag visste att jag hade kört för fort så erkände jag, man får ju stå för det man gjort! när han skriver ut boten så säger han "5 km/h till och vi hade tagit kortet för dig" då svarar jag "tur att ni inte tog mig några 100 meter tidigare då" då började han skratta :) och gav mig boten. Han nämnde också att ca 1 av 300 vill se kalibreringspapper och platsprotokoll... Fler poliser borde vara så! nu är ju inte det alltid möjligt naturligtvis, men det blir ju så mycket bättre stämning när man kan prata och skoja med dom! MVH Johan K |
|
|
Första gången 132 på 110 utanför Linköping, var annars?? Trevlig polis som skojade och visade fina bilder på bilen :-) Andra gången blev jag stoppad på 110-väg. Polisen hade "klockat" mig för 145, och då hade jag faktiskt saktat ner för det kom en bil väldigt snabbt ikapp, polisbilen alltså. Hade in te kört om den utan den kom från en påfart som jag susat förbi. Den ena polisen var lite sur, bad om körkortet och frågade om jag åkt dit de senaste två åren, vilket jag inte hade. Gick bort till polisbilen och kollade vad dom nu kollar. Den andra polisen stannade kvar och frågade lite om bilen och så, han var intresserad av bilar. Undrade "den här går väl fortare än 200"? Vilket jag kände att jag var tvungen att erkänna :-D Det slutade med ett: Kör lugnt i fortsättningen! Dom hade inte utrustning samt att dom inte var traffikpoliser. Det kanske hjälpte att jag dels inte tjaffsade, var allmänt trevlig samt att barnen satt i bak och frågade varför polisen var dum och stoppade pappa!!! Föredrar riktiga polisbilar på vägarna före traffipaxer!!! Niklas Fransosen |
|
|
Har aldrig torskat på riktigt och behövt pröjsa. Dock har jag blivit fotad av tyska kameror ("blitzanlage") ca 15-20 ggr - men vem bryr sig?? ;-) /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
Samma här. Blev fotograferad i Tyskland när jag höll riktigt ordentlig hastighet. Ingen böter kom till Sverige, så det var skönt att slippa. Får man aldrig dem hemskickade, ifrån Tyskland alltså?? |
|
|
240 på svinrakan ut mot Arlanda kl 03.00 på en Söndagmorron.Polar hade lånat en Merca 500. BMW e lag |
|
|
Åkte på 85 på 70 sträcka ca 45min efter att jag hade köpte min nuvarande touring. Var riktigt nervös pga herr polis med laser kanonen sår riktigt sur ut ( kan ha att gör med att jag inte såg honom förän han klev ut i vägen) När jag väntade började jag undra om jag hade missat en 50 skylt eller nåt. Var faktiskt en lättnad att höra att det var just 70 där jag blev lasrad. Han som skrev boten tog ett öga på bilen och sa nåt med att de är fina de där bilarna har du haft den länge? Varpå jag fick säga som det avr att jag bara hade haft en i 45 min. Men efter att ha skrivit på boten var det bara att önksa en glad påsk och börja krypa hem till Stockholm i laglig fart ca 5mil norr om Karlskrona (jag var hemma sent!).. |
|
|
120,2km/h på 70väg. Dem körde räd 9-3 utan lysen (trode det var importbil). Dem satans idioterna la sig 2-3m bakom mig, så jag tröttnade oh gasade på lite istället = dumt. Dem hade polispilot, så dem tog snittet på 1200m, vilket var tur, då jag låg närmare 175km/h med dem i hasorna. 2000kr direkt, fick domen lite senare på 3 månader på trampcykel (köpte hojen 3 veckor innan, på hösten. En honda Hornet 98hp, kört en-stonka (34hp) i tre år utan något). ,,, det var 0.8km/h från att det skulle gå till domstol. Roliga var när dem frågar med arg ton "Jaha! Så du hadde lite bråttom!" svarade ",,,Ja, faktiskt!". Han tappade tråden direkt. Sedan fick jag sätta mig i bilen se den fina filmen. |
|
|
121 km/h på 70 väg utanför Norrköping RV 55/56 2000kr i böter, lappen indragen 3mån. Tydligen vanligt att dom står och skjuter där så ta det lugnt i östergötland........... |
|
|
Kompisen torskade på motorvägen mellan Borås - Göteborg. Han klockades till 189km/h av helikoptern. Det stod i både GT och Aftonbladet dagen efter!! Blev såklart rättegång sedan men han klarade sig i tingsrätten från att bli dömd för "vårdslöshet i trafik", detta överklagades men även då fick han rätt. Han fick tillbaka kortet efter 6 månader. /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
| tvärnitade och fick snittfart 110km/h på 180m sträcka, där hade jag tur... | |
|
Körde 71 på en 50 sträcka (icke stolt) Det värsta av allt var att jag blev fångad av polisen i en...A-Klass.... SKÄMS! =) |
|
|
Körde 107 på 70 väg, E18 utanför sundbyberg . Den kvinnliga polisen var väldigt snäll och skrev 100 på papprerna så jag fick behålla kortet. När jag frågade hur dryga böterna skulle bli svarade hon "det drabbar ju ingen fattig i alla fall" och slängde en blick på min bil. En 325i coupé från -92, med 17" ser inte så värst dyr ut, men men, hon bara log åt mig och skrev boten.. Hon påminde mig om att det var min lyckodag, för jag hade prövotid kvar på den tiden. |
|
|
127 på 90 väg. Detta hände i februari i år, väntar fortfarande på att få tillbaka kortet. Blev 2mån och 1800:-. (snutarna gillade min 120d) Funderar på en laservarnare... inte tillåtet. men men... |
|
|
Fick en röd Nissan Primera efter mig en sommareftermiddag när jag var på väg hem till min lägenhet i Jakobsberg. Jag blev lite smått irriterad på varför han hängde på mig överallt och funderade starkt på att köra ifrån honom. Gasade på friskt vid varje korsning men körde aldrig mer än 70 på 50-vägarna för att dryga ut avståndet men visst fanns han kvar i backspegeln... Började ana oråd och lugnade ner mig dom sista hundra meterna för att sedan parkera vid min lucka varvid Primeran parkerar fint bakom bilen. Fick ett ganska hårt knack på rutan och hör mannen säga med en ganska bestämd ton att det var från Länskrim... Trevligt att ni är och hälsar på tänkte jag. "Det gick ganska fort där, du var uppe i 70!". "Ehm... Ja, det var dumt....". Efter att ha fått visa kortet frågande han mig om jag hade knarkat nån gång(! Ja, vi snackar ju Jakobsberg här) och om jag varit i klammer med rättvisan förut, varpå jag bekräftade att jag är en "snäll kille". ;) Polis nr.2 som satt kvar i bilen, och som kollat bilen och mitt körkort, bekräftade att allt var grönt. Fick då de varma orden att "Vi har nog tagit fel kille". Det visste jag ju hela tiden... :P Hjärtat fick sig ett och annat dubbelslag ändå. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| Veckopendlar mellan Malmö och Norrköping och VARJE gång jag kör hem så står en polisbil med ett offer vid vägkanten. Vetetusan hur och var de läser av hastigheten, men jag kör alltid snällt och försiktigt mellan Norrköping och Ödeshög... | |
|
62 / 50, radar 137 / 110, civilbil 116 / 90, laser 118 / 90, laser Klarat mig två gånger från laserpistolen. En gång för att de inte hade platsprotokollet i ordning och en gång för att kalibreringen inte var utförd på rätt sätt. Samt en gång i radarn. Jag hävade att de mätt fel bil och när poliserna i "stoppbilen" ropade upp radarpatrullen så uppgav de fel reg.nummer...totalt fel var det. Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
|
160 med en Golf. Ensam mc-polis som "tog" mig, men inte kunde bevisa min hastighet. Han kompenserade det dock duktigt med att skälla ut mig efter noter så att jag blev halvt likblek. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.