|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Speca gärna vilken hastighet ni höll och vilken hastighetsgräns som gällde. För att förtydliga är jag ingen blådåre som ligger och kör för fort hela tiden exempelvis kör jag: -nästan aldrig för fort på 70 eller 90 väg -aldrig någonsin för fort på 30 och 50 vägar | |
| Jag körde 75 på 50 väg med den slöaste bil jag någonsin haft (318) och hade fullgas när dem tog mig...tur var det att det var just en 318 och ingen annan bil!! | |
|
115 på 80... med en audi i hälarna. Polisen skrattade bara och sa "fan tar bofinken till sist ändå" =) Tror de syftade på e30n som jag hade då. Mvh, Anders Är inte parkeringsplatsens snabbaste karl... |
|
|
1:a gången åkte jag fast för 200 km/h på 90-Väg. 2:a gången 70 km/h på 50-väg. 3:e gången 114 km/h på 70-väg. |
|
|
LexCom :200 på 90 väg måste ha känts?! När vi åkte till Emmaboda strippen i våras så kom vi upp mot en 70 sträcka utanför gamla hembyn så vi tog det lungt då står självklart polisen och skjuter glatt, 500 meter efter vi kört förbi så dundrar en s60 förbi i 160 och snabbt in på en skogsväg. Efter kommer en civilbil förvånansvärt senare och missar var han svängde in... men han cirkulerade fram och tillbaka hela vägen till Emmaboda sen.... |
|
|
140km/h på 90-väg med min 125:a, 2månader innan prövotiden gick ut. Hyggligt spak när herr Polizei gjorde tecken att jag skulle stanna. Som tur var var han snäll och skrev 105km/h istället :-) 99km/h på 70-väg. 67km/h på 50-väg. 137km/h på 110-väg. Nu var det dock ett par år sen jag hade med polisen att göra. Har nog blivit en mes ;-) /Micke |
|
|
160 på motorväg 138 på motorväg 128 på motorväg / Mvh Joakim |
|
|
289 på grusväg utanför stan... Mats BMW CS #5847 |
|
|
betan: 8 mån och 2000 kr i böter. Att vara utan körkort från augusti till april är inget att rekommendera ;) |
|
|
79 på 50 väg, 1 km/h till godo för att körkortet inte skulle ryka! Hade precis monterat ett Yoshimura system på en Honda VFR 750 så jag satt mer eller mindre baklänges och njöt av tonerna när polisen dök upp. Åkte från poliskontrollen med ett stort leende för att jag fick behålla kortet. |
|
|
104.3 på 90-väg. Han fick nog syn på mig på E4:an där det är 110, men jag körde en "aning" fortare än 110 där eftersom vägen är 2 filig så man kan köra om i typ 500m sen tillbaka till 1 fil några kilometer för att sen ha en omkörningsträcka igen osv. Detta gör naturligt att man stampar plattan i mattan för att köra om karavaner med lastbilar tex. Han klockade mig senare på en landsväg. Tog denna bild i polisbilen efter böterna var skrivna.. Länk |
|
|
74 på 50 väg med en -81 Ford Escrot. 101 (130 enl. bilens mätare) på 80 väg med en -81 MB 200d. Av två onda ting ska man alltid välja det värre! Då får man bonuspoäng! |
|
|
1:a 137 på 90 väg för 16 år sen. 2:a 85 på 70 väg för 3 månader sen. Keep Your Distance! |
|
|
2004: 102 på 90 väg (bmw 328) 1994: 107 på 70 sträcka (kör om lastbil på 90 väg före korsning och blir mätt när jag passerar 70-skyltarna) (VW transporter) bayrische gewalt- mit klavier und trompetenklang |
|
|
160 Km/h på motorväg: Polisen hade ingen mätutrustning i bilen och lät mig gå med ett kraftigt bakåslick i håret efter en utskällning. 240Km/h ner för Hallandsåsen och råkar köra om en polisbil! Jag släpte inte gasen förän i garaget hemma. Hände aldrig nått?? 75 Km/h på 50 väg: Klockrent foto =) 1200:- i böter. 90 Km/h på 50 väg med Polisen bakom: Polisen hade ingen mätutrustnig i bilen. Fick för att jag hade vita lampor i blinkersen fram. Polisen hittade dock inte villken paragraf jag brutit mot när han skulle skriva boten så han tyckte jag skulle göra 20 armhävnigar vid vägkanten istället =) Slapp dock detta pga regn. Har haft ett otroligt flyt med polisen!! Mvh Björn Länk |
|
|
Jag var på förarutbildning på Mantorp för rätt många år sedan och då fick "gänget" samma fråga av ledarna (Kulläng och Nalle Johansson). Det var väl ingen direkt som ville sitta där och "skryta" men till slut sa en att han hade blivit tagen i Danmark på motorvägen mot Rödby i 137 km/h...med husvagn!!! "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Åkte dit för att ha kört 126 på 90 väg utanför Sundsvall rattandes en Mitsubishi Space Wagon, kan faktiskt ärligt säga att jag inte gjorde det med flit då jag missade att det hade blivit 90 från 110. Polisen såg väldans nöjd ut när han hade stoppat mej och sa lite kaxigt, ja nu va de bara att ta om körkortet för dej då. Jasså sa jag, du kanske borde titta efter en gång till, prövotiden gick ut 6 juni och det här va i början på Juli. Hans belåtna min övergick snabbt till att bli grinig. Han måste verkligen ha älskat sitt jobb och njutit varneda gång han fick sno kortet från någon. /Andreas |
|
|
139.3 på 110 väg... /Fredrik |
|
|
Ufo blev tagen för 128 på motorväg?? Själv ligger jag alltid på 127-128 på motorvägen och har fortfarande inte blivit stannad. Är ju lite försiktig med folk som kommer bakom, speciellt sådana som efter en när man kör förbi. Klarade mig en gång pga av detta så de tog en V70 t5:a istället. Blir man verkligen tagen för en sådan blygsam lagöverträdelse. Väldigt många ligger ju i denna hastighet. Bara att gratulera Fredrik M för sitt finlirande. |
|
|
138 km/h på 110 sträcka juni 2004 86 km/h på 70 sträcka januari 2006 BMW CS #5139 |
|
|
utlandsfantomen: jag var lite tyvärr lite ouppmärksam, så jag körde om en Saab 9-5 Aero med mörka rutor...och de tog mig precis innan (ca 400 m) motorvägen slutade och det blev 90 istället...så jag får väl vara tacksam för det... / Mvh Joakim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.