|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
i den Bond-filmen(en nyare) där bond kör en Aston martin med V12, så bytte filmmakarna motorn till en V8 för att deras filmutrustning å annan rekvisita skulle få plats i bilen. Kanske samma syfte här.. |
|
|
THEDOC46: Länk Det står 540 här, men vad jag vet så har alla e-39 med V8 kromade ribbor i grillen..... Mvh Veåttan: Länk |
|
| Naturligtvis så är "polis-BMW´n" produktplacerad, ytterst tveksamt att dom skulle ha valt en BMW som polisbil annars. Bilen har ju dessutom en halvstor roll i filmen så det är ju ganska bra exponering. Att bilen avviker från produktionsutförande är väl inte heller konstigt, det behöver ju inte vara en bil som BMW har tagit direkt från produktionslinan. Ger dom bort en bil som ska kvaddas lite är det väl mer troligt att dom tar en bil som dom redan har använt till något, t.ex tester av olika slag. | |
|
Jag vill minnas att dte är en 728 som körs i Transporter, har jag inte helt fel så nämner polisen det. Men det var ett tag sen jag såg filmen. Min bil: Länk |
|
|
735 ska det föreställa i Transporter. Sen tror jag knappast att man ändrar manus i en Bondfilm för att Ferrari vil det. Med den budgeten så har man råd att fixa en ersättningsferrari. |
|
|
micke80: Dom byggde 11st "Eleanor" för den filmen. Visst är det inte äkta Shelbys, men bilarna är svindyra nu. Skrivit detta förr, och en av bilarna finns till salu för ca 700k på Bytbil.com. Btw, vem fan bryr sig om en E39 när det finns massa andra betydligt mer fräna bilar i Gone in 60sec? =) |
|
|
heheh jag bryr mig eftersom de e den enda vettiga bilen å ta uppp på den här hemsidan där bmw e föremålet at diskutera.... tackar för ala schysssta länkar å tankar å ideer uppfattat de som de endå var en 540i i rullen ! nu e de bekräftat ! danke schön ! THEDOC46 |
|
| Automotorsport länkade idag i sitt nyhetsbrev till denna sida där man kan kolla vilka bilar som var med i olika filmer. Enligt denna sajt är det en 540. Länk | |
|
En kul grej! När Mustangen börjar strula i "gone in 60 sek" så körs en backspegel bort och blir hängande på dörren i en kabel/wire eller nåt. I nästa scen däremot, typ en sekund senare, sitter den på plats igen! Kanske det är så att bilen självläker, den verkar ju ha en själ liksom!! Lite klantigt kan man tycka.......... |
|
|
Har just glott på orginalet >gone in 60< underbar film.Hade glömt bort det mesta iofrs var man bara 11bast när det begav sig.Gick upp på bio 1974,gick även rykten att föraren gjorde illa sig ganska ordentligt vid inspelning.Fanns bla en klockren träff med en lyktstolpe i ++motorvägsfart,samt en rejäl flygtur.Fattar inte hur Mach 1an kan gå efter denna behandling. Skulle vara kul och veta hur många som sett the real movie. Mvh/Micke |
|
|
Här finns några klipp ur filmen säger bara vilka bilar,,,, Länk Mvh/Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.