|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tja ! Efter funderingar i åratal, någon som hunnit snappa upp vad de e för emblem på den där E39 i GONE IN 60 SECONDS som snuten drar runt i? misstänker starkt 540. MVH THEDOCTOR46. | |
| Det stämmer bra, det är en 540. :) | |
| Efter att ha granskat filmen ordentligt har jag hittat filmsekvenser där man klart ser att det står 540 på bakluckan. Det konstiga är dock att den saknar silvriga spjäl vilket är standard på alla 540 i alla fall i sverige. Någon som vet hur det är över atlanten? | |
|
Stämmer bra att det är en 540 precis som ni säger. Goldcom: Vet inte hur det ligger till "over there" men det kan vara så enkelt att bilen är dekaltrimmad:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Eftersom det är en film är det antagligen en 520 med 540 emblem...! | |
| Tror inte att det är en 540 under huven. Låter som en sexa när de gasar omkring i filmen. | |
|
Men det behövdes en erkänt snabb bil för att hänga på värsting Mustangen :-) Självklart en Bmw!! |
|
|
Eftersom det inte är facelift, och den minsta motor som såldes i USA på E39 vid tillfället var 528 är det med stor sannolikhet en 528 han kör :) MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Precis som E38B12 fick jag intrycket att det handlar om en 528i, detta är ännu mer troligt i och med att bilen kvaddas i filmen, jag kan inte säga att jag var imponerad av filmen, utan tvärt om. Mvh Stephan |
|
|
Varför skulle BMW betala mycket pengar för att ha sin bil i en stor film, o sätta 540 dekaler på en 520 eller 528 !?! seriöst nu.... Har kollat upp hur det ligger till,,,,,Bilfirmor får betala stora summor för att marknads föra sina bilar i stora filmer så att de får bra reklam, den som betalar mest pengar till just det filmbolag som ska producera filmen får ha sin bil medverkad i rullen.... Samt BMW kan ta in en 540 från tyskland enbart för att den ska medverka i en stor film.....som visas över hela världen.....tror starkt på att det inte är 520 el 528... Samt vi talar om BMW här, tror ni verkligen de sätter 540 dekaler på en 520i, 528 kom igen nu, vore ju skandal....om en sådan ska hänga med en mustang, aa vad ska man säga ,,,det är hollywodd och en film !? scenen måste bli lång...:):):) BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Är det BMW som produktplacerat E39: an? Varför skulle dom göra det? Bara för att en bil är med i en film eller TV-produktion innebär det inte att fordonet är produktplacerat. Det finns ingen anledning att använda en 540i, skillnaden utanpå är mycket liten jämfört med 528i, och ljudeffekterna läggs in efteråt, motorn visades inte = ingen som helst anledning att skrota en dyrare modell. Mvh Stephan |
|
| Det är förmodligen en helt batteri med bilar som BMW ställt upp med. Beroende på vilken scen som ska tas, hur mycket smisk bilen ska få etc tec. Förmodligen 528 och 540or. | |
| Om ni ser på en amerikansk instruktionsbok så var det bara 528 och 540 som infördes av vanliga e-39 år 2000 (bmwtips.com) | |
|
Måste BMW alls bli tillfrågade? Bilen i sig hade ju ingen huvudroll, ingen av de 50 som skulle stjälas. Tror att filmbolaget väljer själva och skaffar bilar själva. I vissa fall förekommer det produktplacering, AUDI i I-robot tex, Eller BMW i Bond-filmerna, men troligtvis inte här. Har inget fog för detta men det är vad jag tror. Sen förekommer det en hel del mock-ups i filmerna med, i synnerhet om bilen ska kvaddas. Jmf den gula Ferrarin som bli påkörd av spårvagnen i The Rock, det är en glasfiberkaross på en ram. Inte när dom kör, men när den blir smälld! Niklas Fransosen |
|
|
Om man tar en titt på de flesta filmerna så ser man att snutar och amerikaner knappast använder utländska bilar, så som BMW...om det inte är exklusivt...och ja ,,,det är så det går till med bilar i filmer, om bilen ska medverka i flera scener så förfrågas flera firmor om de vill medverka, om svaret blir ja, så börjar budgivningen, det är knappas så att bolaget köper in bilarna och kvaddar de...totalt förlust om filmens intäkter inte går ihop...ett annat exempel.....BadBoys 2 filmen , där will smith kvaddar en Cadillac STS tror jag att det är,.,...där hör man honom säga, måste säga till kunden att köpa en sådan bil...det där är rena marknadsföring...det är bara reklam, samt med nya mobiler i videos o så , rena sponsring med gratis grejer som bolag betalar mycket för..... BMW - Bil Med Wingar |
|
|
Porsche 996: an i början av filmen, nämnde i en artikel om filmen, att det var en dyr scen att spela in, stora skador på Porschen, vilket inte hade kostat något om bilen varit produktplacerad. I Bad Boys 2, så hade dom även med en Ferrari Maranello, som knappast var produktplacerad, det behövs inte, medan Cadillac CTS, som är en riktigt dålig bil behöver all del hjälp den kan få. Jag är övertygad att information om vilka produkter som tillverkarna betalar för, finns på nätet, även om jag inte tagit mig tiden att leta. Mvh Stephan |
|
|
jag kan ju säga att det är en GT-350 och inte en Gt-500:P //stoffe |
|
|
När vi ändå pratar filmer och BMW... Vad är det för 7-serie som killen i Transporter brummar runt i? Det känns lite kluvet att han kör en bil ur 7-serien, varför kör han inte en spänstigare 5 med v8a istället? Någon som kan spåna fram ett bra svar? Appropå snygga 7or, "den elake killen" i första säsongen utav serien 24 har ju en helt underbar 740IL... |
|
|
Vissa vill ha med sina produkter, andra får man tvinga. I början på Goldeneye kör Bond mot en F355 med sin DB5. Under inspelningarna krockade teamet med Ferrarin och var tvungna att fixa en ny, fabriken ersatte bilen på ett villkor - att den vann mot Bond i jakten :) MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Indigo: Ska föreställa en GT-500. Givetvis är den inte byggd på en äkta Shelby. Kommer inte ihåg hur många replicor dom byggde till filminspelningen, men det var några stycken. Förövrigt fanns väl inte GT-350 med den karossen (-66/-67)? Och visst satt den 540i-emblem på E39:an. När det gäller filmen var det en stor besvikelse när man såg den på bio en gång i tiden. Nicolas Cage brukar ju alltid vara en bra skådis men storyn känns lite för orealistisk. |
|
| bil_med_vingar: Tror nog betan var lite ironisk i sitt inlägg. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.