|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Prova att fylla glykol och lufta systemet. Gjorde enorm skillnad på min bil! Hade precis samma symptom som din bil. |
|
|
hej ville bara säga att jag ochså har en import bil men ej något problem med värmen kör och så ac på vintern så det troliga är nog att det är något fel på din termostat bmw forewer |
|
| Jag bytte kupé filter och tjena vilken värme det kom! Nu funkar den som det troligen är tänkt från början. Det gamla filtret var helt svart och fullt med löv. Så nytt filter och en försiktig sväng med damsugaren var en kanonlösning. | |
| Måste få klargöra en sak om ac. Kompressorn startar inte under +5grader. Oavsett om stjärnan är intryckt eller ej. Däremot kan den starta lite snabbt för att pumpa runt kyl/smörjmediat. Men det är inget som märks samt att den kyler ej. | |
|
Får erkänna att jag var lite tvekande till att kolla microfiltret. Men vilken skillnad det blev att bara göra rent filtret (med kompressorn)!!! Å fy f..sen va äkligt det var där inne!! Byter termosta i veckan och ser om det löser det sista. Tack för alla goa inlägg!!!!!!!!!!!!!!!!!! Per aspera ad astra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.