AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
7.293

Köpa oskattad bil hur tar jag hem den?

Sida 2 av 2
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Tackar Pruttgas, GE och Commander_krill för vettiga och bra inlägg. Lutar mest åt bilsläp, eller det simplare helt enkelt låna pengar o pröjsa skatten och sen ställa av den igen.

Nogån som förresten vet vart i Borås trakten man kan hyra bilsläp?

Tack på förhand//Mattias

Beemer, a way of life.
Man måste stå som registrerad ägare för att ställa på bilen.
Den som står registrerad ägare måste ha en försäkring för att kunna ställa på den annars går det inte igenom.
Och ställer du på den när nån annan står som ägare åker ju han på skatten och det vill han ju säkert inte eftersom den är avställd vid försäljningen.
I ditt fall ser jag ju enda alternativet(om du inte tar nån transport)att du betalar handpenning och han skickar in pappren sen när du står som ägare ställer du på den och åker och hämtar den.
Säger som flera andra har du inte ens råd att ligga ute med skatten ska du se dig om efter en bil som inte har så höga ägandekostnader som en 540.
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Se bara till att den som kör har ett B E kort då totalvikten med en så pass tung bil på släpet blir över 3500 kg, samt att dragbilen får dra 1900- 2000 kg.

Lycka till med ditt bilköp!

Freude am fahren
"det är bara att se till att man inte är vållande till en eventuell skada så kan man inte förlora mer än bilen och sin hälsa då om det skulle gå så illa"

Detta utlåtande platsar nog bland Autopowers mest hjärndöda genom tiderna.

Go
393
Golddigger
G11 730d -16
Pelle Persson: Hur begär man skattekredit?
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Bayerische, ja eller hur!, fast det är lite klurigt att sitta och skriva när man är hjärndöd!!
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Ja du, tänk över köpet en gång till. I all välmening - om du kper bilen för dina sista slantar och inte kan pynta skatten käns det äl inte riktigt ok, eller?

Om jag satt i din sits, och promt skulle köpa bilen och få hem den skulle jag helt sonika kört oskattat och chansat på vägen hem. MEN självklart hade jag försäkrat den. Alternativt lånat lite stålar av nån till Göranavgiften.

Det är ju ofta att det är något som inte stämmer med skatt / besiktining / påställning vi bilköp men farbror blå BRUKAR visa förtåelse om man ä på väg hem med ett nyköp som man givet vis har kvitto på samt trafikförsäkring
Det är ju varjefall min erfarenhet, men definitivt ingen garanti.

Hur du än gör lycka till!

.::BMWLundqvist::.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.