AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
34.396

Chip till bmw e38 750? någon rekomendation?

Sida 2 av 2
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Qvarnis:

Finns det något liknande för 750 E32, isf vilka siffror hk/nm?
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Det var därför som det vore bra om Qvarnis kunde vara kvar och svara på alla frågor som absolut kommer. Men är det en seriös firma "its fun", med alla dessa garantier, så kommer dom att få massor av kunder och framförallt så kommer dom att svara i denna tråd. Vi är några stycken här som är intresserade.... (många = mycket pengar)
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
faktor:

Det kommer säkert svar, han som många andra sitter väl säkert inte framför datorn hela dagen...

Och det här med "seriöst" det märker vi väl på svaren han ger framöver, när ham har tid.
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Han har tid ska det stå... (ingen skinka här inte)
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Jo, svar borde man kunna ge. Jag har jobbat som egen företagare i över 10 år, så om någonting kan ge inkomster så finns man där. Men om man inte kan garantera det man lovar så är man ganska körd i sin branch.

Men jag skulle absolut kunna gå med på en utmaning och det är följande. Om "its fun" installerar chip i min bil gratis som ger +34 Hk, samt att fartspärren är borta. Så skall jag betala rullande ladsväg "effektmätning" både före och efter, samt göra avgasprov på SBP. Därefter så kommer jag att publicera dessa papper på AP.
Detta ser inte jag som någon orimlig deal. För om allt stämmer med uppgifterna så kommer det måååååånga kunder.
al
499
alaska1
118dA-13
Ja nu börjar det röra sig! Inte helt orimlig ide! Ett chip kostar inte många kronor så det som chippsleverantören förlorar är tid! Å andra sidan vinner leverantören tilltro - vad det är värt kan bara leverantören bedömma! Är det intressant måtro?

Fristående effektmätning hmmmm!

Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
Hmm!

Jag är en utav kunderna som har chippat min bil hos Jürgen.
Jag kan intyga att min 850 vart både piggare
och snålare på bensin.
Besiktningen har aldrig varit problem efter Chippningen.
Körde även ifrån en icke chippat 850 med Ca två billängder 0-100
så skillnad gav det.
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
@ Mr_Mad
Visa väldigt gärna dina papper via någon länk...

Subjektiv bedömning som "piggare", "två bilängder", mm. Är det som jag vill försöka att förebygga.
Ett papper från en rullande landsväg, både före och efter så kan man veta mer.
Men som sagt var. är nu "its fun", och andra är så seriösa som dom vill vara så är jag beredd att ta den ekonomiska kostnaden det innebär att mäta effektökningen och jag garanterar att det blir en absolut oberoende mätstation som kommer att kontrollera både före och efter-effekten på min bil.
Som Alaska_1 skrev så är det faktiskt inte någon stor kostnad för dom. Några CHIP kostar inte många kronor och det enda dom förlorar i detta falll är tid.
När jag jobbar mot mina kunder så förlorar jag tid, då och då. Men kunden får det dom betalar för och det är garanterat märkbart (ingen subjektiv bedömning)
al
499
alaska1
118dA-13
Hmm!

Precis så hmm! Jag är övertygad om att ett chip ger några kusar men hur många och påverkar det accet possitivt eller blir det sämre effekt och vrid på lägre varv!

Två billängder! Det är 9 meter det! Om ni var uppe i 100 km i timmen då så var han 100000/3600 dvs ca 3 tiondelar efter dig, var ni uppe i 150 då så var han 2 tiondelar efter. Kvarstår problem vid så osäkra test som vem tröck till snabbast på gasen och växlade bäst .... nä det håller inte! Ett test måste ske med rullande start och utan växling annars blir det för många osäkra parametrar! Bäst är givetsvis bromspapper!

Tänk om BMW skulle ta fram sina siffror så .... En BMW 398 är två billängder snabbare än en Citroen..... *s*

Det är för mycket tyckande och glada tillrop samtidigt som verkliga hårda siffror saknas! Börjar ana att det är därför som bara en chiptillverkare åtminstone försöker hålla fanan högt vilket de ska ha full credit för!

fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Jag måste bara säga en sak, och det är att jag inte på något sätt försöker att misskreditera någon chipinstallatör/chiptillverkare. För jag personligen vill verkligen ha några hästar till i bilen (+34 Hk = helt OK) "inom rimliga kostnader/arbete", och jag är beredd at ta vissa ekonomiska kostnader för detta. Men i allra högsta grad så är det intressant att ge alla här svart på vitt om det går eller inte. Som jag nämnt tidigare så finns det många som tycker och tänker, men inga papper.......
St
136
Stoffe_m3
BMW 750il -96
Jag har tittat lite grann på deras hemsida, bmw 850ci e31, finns med v12 326hkr å 490nm?! men varför ger ett chip på denna motor bara upp till 340hkr? är det skillnad på motorernas styrsystem å likadan grundmotor?? undrar bara eftersom e38 750 ska ge +34hkr.... saknas 20 hästar där....
al
499
alaska1
118dA-13
*s* Du är ivrig du! Ta´t lugnt chippsgubbarna kommer nog snart med siffror på vad chip ger och om de inte gör det kommer jag ta kontakt med några av dem för att se om de är intresserade av ett oberoende test på en och samma kärra!

Givetsvis kommer resultatet redovisas här!

Bra att ni kollar. Det är ett skrivfel på hemsidan, det ska åtgärdas har mailat webmastern. BMW V12 300 hk får ca 34 hk. BMW V12 326 hk får ca 14 hk. 300 hk modellen är väldigt nedtunad från start.

Vi har kört ett test med före/efter på det som vi tyckte var den vanligaste BMW som rullar i Sverige en BMW E39 523. Webmastrer har haft för mycket att göra men apprena kommer att läggas upp hoppas jag i början av nästa vecka. På den modellen uppger vi en ökning på 15 hk. Håll ögonen öppna så ser ni hur det gick;)

Ni vill att jag ska svara på frågor om chipning, det gör jag gärna. Problemet är att mina inlägg blir deletade per omgående express eftersom det anses från Autopowers sida att det är reklam. Jag finns på trimchip@itsfun.nu om ni har funderingar.

MVH/ Qvarnis
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Tackar.
al
499
alaska1
118dA-13
Tycker du ska kolla upp på Forumet under Chiptrimmad sugmotor - fungerar det?

St
136
Stoffe_m3
BMW 750il -96
Det borde ju fungera, om en motor inte är exakt från början....
Mi
48
Micke86
540 IA E34 -93
bmw=bäst

Gasar Tills Det Rasar
Mi
48
Micke86
540 IA E34 -93
brum brum laaaaakrits

Gasar Tills Det Rasar
Grymt gammal tråd.

Men hur som helst så står det fortfarande på ITSFUNS hemsida att chippet ger 34 hk till v12 e38.

Det låter ju bra men det påstås ju av dem själva ovan att det inte stämmer.

Annars hade det ju varit ganska intressant.
Pe
68
Peter 750
750iA -95
Hej!!

Som ni säkert vet så är det samma automatlåda i 740/750 e38...
Lådan tål inte mycket mer vrid än vad 750 levererar...Hade aktat mig här...
Har renoverat min låda för 20000...Its not Fun:)

Mvh Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.