AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
34.395

Chip till bmw e38 750? någon rekomendation?

Sida 1 av 2
St
136
Stoffe_m3
BMW 750il -96
Hejsan, är väldigt sugen att chippa min 750. På its fun hemsida säljer dom chip som ska ge +34 hkr... för 2500:- Jag undrar hur motorn styrsystem fungerar, behöver man 2 chip, eller är det endast en styrbox? om någon har chippat en e38 så är jag intresserad av att höra resultatet!! mvh //christoffer
Lo
111
Lone Star
750iaL -91
"ska ge". Har dom några garantier?

St
136
Stoffe_m3
BMW 750il -96
Vet inte om dom har några garantier på effekten.. men garanti på att det ska fungera å inte strula finns.
St
136
Stoffe_m3
BMW 750il -96
På deras hemsida kan man läsa:

"Det förekommer ett effektkrig mellan många av aktörerna på den svenska marknaden i dag och det har eskalerat i att många redovisar fantasisiffror i kampen om kunderna. Vi har valt att redovisa effekter som vi kan stå för"

kan man lita på det? vem vet?? isåfall är det ju bra på en 750 med 326+34=360hkr... borde ju vara en väldigt stor skillnad!!
StoffeM3:

Två boxar och två chip men samma pris för alla sugmotor BMW oeroende på antal chip.

MVH/ Qvarnis
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Priset och den utlovade effekten är nog mycket lockande.
Men blir man inte lite fundersam då deras telefoner är mobilnummer (kanske kontantkort "har inte kollat"), Plats enligt överenskommelse, mm.

Vad händer vid en eventuell reklamation, mm.

Nääää! Ser inte bra eller seriöst ut. Jag har för mig att det även var denna firma som var inviolverad i mätarskruvning i en annons på blocket för några månader sedan.
st
105
stephan hahn
750iAL -92
750iAL -95
köp en tom prom och bränn vilken ifo du vill (har det på ´750 E32 àn) kommer det en uppdateringen e det bara att bränna in på nytt.
St
136
Stoffe_m3
BMW 750il -96
Håller dom på med mätarjustering så är jag inte intresserad av att kontakta dessa överhuvudtaget!! då glömmer jag dom! den marknaden ska man inte gynna, hoppas många har samma uppfattning!

finns det någon man verkligen kan lita på?? som är känd för att göra ett bra jobb??
St
136
Stoffe_m3
BMW 750il -96
stephan hahn, hur ska jag göra detta? vem kan man kontakt å fråga?? tack för alla svar //stoffe
st
105
stephan hahn
750iAL -92
750iAL -95
du måste ta reda på vilken storlek ditt chip har nu och hur många ben, sen kan du gå till mickro-kit eller annan el-firma och köpa dig sånna. sen till det svåra såvida du inte har en kompis som e duktig på datorer och internet, för du måste ha tag i nån som kan bränna in mjukvaran från ett trimchip till det tomma har handlat, vi du ändra mjukvaran så håller man chippet under en UV-lampa och då e det tomt igen (klar för en ny mjukvara)
låter bökig men e lika simpel som att göra piratdecoder kort
Faktor:

Ge dig nu du får ju kolla upp dina misstankar innan du gör dm offentliga! Att jag har ett mobilnummer beror på att jag knappt sitter i verkstaden överhuvudtaget dessutom är det inte ett kontantkort. Det finns ett vanligt nummer men det lämnar vi bara ut till bokade kunder när vi skickar kartor så att de hittar till oss eftersom Jürgen som är i verkstaden oftast inte hinner svara, dessutom vill vi inte ha drop in kunder enbart förbokade. Vi skriver i våra annonser att kunder kan ringa även kvällar och helger, skulle jag sitta på ett kontor hela den tiden skulle det bli skillsmässa hemma = biltelefon.

Vad är det för mätarskruvad bil du menar som vi skulle ha gjort?

MVH/ Qvarnis
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Jag personligen och många med mig blir mycket misstäsamma när det inte finns fasta telefoner, utan endast mobilnummer och ingen fast adress.
Det är faktiskt så många skojare brukar agera. Inget nytt med det....
Självklart så kan du/ni vara hur seriösa som hellst.

Ang. mätarskruvning så var jag inne på blocket för några månader sedan, där det var en "firma" som erbjöd skruvning av mätare, och jag är ganska säker på att i en av länkarna (samarbetspartners) så kom man över till er sida.
Tyvärr var admin ruskigt snabb och tog bort länken från postningen jag gjorde då han på något sätt läste helt tokigt och trodde att jag gjorde reklam för denna mätarskruvarlänk, då jag i själva verket varnade för den firman.

Men att jag skulle behöva kolla upp mina misstankar vet jag inte riktigt. Då skulle jag bli blåst var och varannan dag för att se om folk/firmor är seriösa. Jag har lite bättre saker att lägga mina pengar på än att vara försökskanin.
För trots allt så skrev jag inget påstående utan tror.....

Men är ni seriösa så är det underbart, jag funderar själv på någon form av chip om jag skulle få tillräcklig effektökning samt garanti på effekten och att jag kommer igenom besiktning med dessa chip i bilen.....
al
499
alaska1
118dA-13
Se det andra inlägget Chiptrimmad sugmotor - fungerar det? Vi är rätt många som frågat oss samma sak dvs vad ett chip ger!

Faktor:

Vi sysslar inte med mätarjustering. Om någon som gör det länkar till oss kan jag tyvärr inte göra något åt det. Många tycker att denna Porschen Länk är bland det fräckaste som finns och jag hittar länkar både här och där på den jag inte har en aning om vilka det är.

MVH/ Qvarnis
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
@Qvarnis

Det är ju alldeles utmärkt att ni inte håller på med sådant bedrägeri. Det kan ju självklart vara som du säger att någon bara länkat till er sida...

Men när du ändå är här så vore det mycket trevligt att få höra lite om era chip och vilka garantier som ni kan ge på denna effektökning, mm.

Många här är intresserade inklusive undertecknad och diskussionen har varit uppe i en annan tråd. Så kom jättegärna med inlägg och svar på alla medlemarnas frågor.
Skulle jag få +34 nya friska hästar i min 750i e38 samt klara besiktningen med chipen i bilen, så kommer jag absolut att anlita er.
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
@Qvarnis

Det är ju alldeles utmärkt att ni inte håller på med sådant bedrägeri. Det kan ju självklart vara som du säger att någon bara länkat till er sida...

Men när du ändå är här så vore det mycket trevligt att få höra lite om era chip och vilka garantier som ni kan ge på denna effektökning, mm.

Många här är intresserade inklusive undertecknad och diskussionen har varit uppe i en annan tråd. Så kom jättegärna med inlägg och svar på alla medlemarnas frågor.
Skulle jag få +34 nya friska hästar i min 750i e38 samt klara besiktningen med chipen i bilen, så kommer jag absolut att anlita er.
faktor:

Vi har livstids garanti på vårt arbete, programvara samt material. Vi garanterar att du får uppgiven effekt. Är du missnöjd får du pengarna tillbaka. Det erbjudandet är stående och hitills har ingen nappat på det och det tycker vi säger allt.

Vad gäller avgasvärdena blir de oftast bättre än för nybil då även chipningen innebär en förbättrad förbränning och därmed även avgasvärden. Som lök på laxen slipper du även fartspärren och får en sänkt bränsleförbrukning.

Är du intresserad kontakta mig istället via jocke@itsfun.nu då det inte uppskattas att jag snackar business här på Autopower.

MVH/ Qvarnis
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
@Qvarnis

Jag kommer självklart att kontakta dig via mail.

I övrigt så vore det kanonfint om du kunde besvara frågor, då denna diskussion har varit på tapeten i en annan tråd och det finns experter överallt. Så det är mycket för och mot denna effektökning på +34 Hk.
Fortfarande är det ingen som presenterat faktiska siffror på för eller mot, utan endast subjektiva känslor av före och efter.....

Som jag nämnde så är jag personligen intresserad, men det är otroligt viktigt och intressant att höra med folk som jobbar med detta dagligen om det verkligen är möjligt att få denna effektökning (+34 Hk), när andra chiptrimmare talar om (Max +13 Hk) och då till betydligt högre kostnader....

Denna tråd behöver inte handla just din/er firma, utan kan vara rent allmänt kring denna typ av effektökning.
al
499
alaska1
118dA-13
Föreslår att Du följer Chiptrimmad sugmotor - fungerar det? och ser vad chipps ger innan du bestämmer dig! Antingen blir det ett glädjetjut eller så ..... ja då får du fundera på om lite är ättre än inget *s*

fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Jo, jag har läst den tråden med stort intresse, men sedan så kom inga papper från han som skulle göra trimningen.......
Men som sagt var, i den tråden så är det mycket för och mot (mest mot), men inga som har några konkreta siffror, bara subjektiva bedömningar.
al
499
alaska1
118dA-13
Yupp så är det så därför avvaktar jag och många fler! Man vill ju inte bli lurad aprillo i februari *s*

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.