AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.255

Nya 3:serien är ful

Sida 4 av 5
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag håller med dig, men att med argumenten att 3:an är väldigt bra pga att den vinner tester gör inte bilen snygg, så tråden ursprungligen handlar om. Jag tycker 3ans problem är att den är för feg. Den blir lite slätstruken i jämföresle med de övriga modellerna. Hoppas att en facelift kan göra bilarna något roligare. Annars tycker jag på det stora att nya 3an både i sedan och touring, är lyckade i rätt utförande.
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Nu läser du nog inte riktigt ordentligt. Min poäng är ju att du kan tycka vad du vill, men att upphöja sitt eget tyckande till sanning i en subjektiv fråga som design tycker jag är fel. Jag tycker snygg - du tycker ful. No problem.

Min poäng var också att bilen säljer bra, får bra kritik och det producerande företaget gör goda affärer. Förmodligen upplevs det som viktigare ur BMW:s synvikel än vad som skrivs här.
pg_ice
"En helt spontan kommentar, visst är den ful! Såg en idag på lunchen och försökte se det snygga iden men jag fann tyvärr inget. Det enda är väl att det är en Bmw men inte ens det hjälpte"

håller med!
vid första anblicken så undrade man om det inte var en knölval man kollade på :)
men den är ju som den är designen av nyare bilar som gör att dom blir helt fuc"!¤ up i formerna iom att dom ska vara så aerodynamiska som möjligt.
personligen skulle jag aldrig köpa en E90.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
pg-ice, hehe håller med dig till fullo! finns inget försvar mot något sådant, både dyr och ful, jag skulle omedelbart välja en E46 tex imolaröd med M-paket istället för E90!
Mamma säger att Ni bara är avundsjuka! ;-)

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Audi satsar på att fördubbla sittmodellprogram fram till 2014 och sälja 1,4 miljoner bilar. De koncpt som visats, speciellt på A5-coupé, kommer bli mycket intressanta att se.

Jag tycker att man är lite kortsiktig när man förklarar nya 3-serien som en hit redan nu. Man måste nog ge e90 ett par år till innan man kan uttala sig om den tex säljer bättre än e46 gjorde, och hur det nya formspråket påverkat varumärket.
E60 fick mycket spott för sina framlysen när den kom, nu tar flera bilmärken efter dem... :)
Kan ta ett tag innan en ny design "sätter sig". E46 är svårslagen, men jag tror E90 kommer ta sig! Tycker redan om den bättre!
thunderbird:
20 minuter med en bil är väl lite för att rata en hel modellserie.
Du är en av väldigt få som klagar på 325 motorn.
Hade du sagt samma sak innan alla dina tråkiga problem med 330:n?
Menar att du är väldigt kritisk överlag till BMW efter dina problem med bilen, med all rätt visserligen.

Keep Your Distance!
Clubsport:

Vist man kan tycka så, att 20 minuter är väl lite. Jasså för att när jag nämnde detta för bilförsäljaren så sa han att han tyckte själv att den var också slå i låga varv (bilen känds strypt på något viss), han sa även att han hade hört detta från tidigare kunder!

Ja, jag hade sagt samma sak som jag skrev tidigare. 325 med lite utrustning hamnar nära 400 000 gränsen och jag tycker inte 325:an är värd dessa pengar. Den erfarenheten har ingenting med mitt strul 330 att göra.

Har du kört E90-330? Om ja, har dem samma effektkaraktär som 325an eller 330:n har annorlunda effektkurva?

Visa användare
57
Ravanelli
325i cab 1986
325 M-Sport sedan 2001
BMW CS 6240
Tycker att alla bilarna som Bangle är " pappa" till ser riktigt bra ut!

sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
3 är allt snygg .. lite större fälgar o bredare däck så blir den fin ..
och köra den är inget man säger nej till ...
thunderbird:
330 har annorlunda effektkurva. Prova den, du blir inte besviken.

Keep Your Distance!
thunderbird:
Glömde, jag har kört 330 ett antal timmar nu och det är en kanonmaskin.
Det blir en sån i september om det inte kommer nån 335 med rätt pris.

Keep Your Distance!
Ge
639
George.K
330ci - 02
Ska bli skoj och kika hur coupe versionen håller sig då?

Det är nog den som skulle vara mest intressasnt för mig.
Hitta 2 bilder som är nya för mig:
Länk
Länk
Trevligt med en interiörbild.

Keep Your Distance!
Ge
639
George.K
330ci - 02
Första intryck av dom bilderna:

Utvändigt: Ok
Invändigt: Väldigt fräsch
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Utvändigt: Kommer bli kanon
Invändigt: Väldigt fräscht men träpanelerna är ruggigt fula!!
Clubsport: Med tanke på att du dikterat villkoren kring vilka som får yttra sig i denna tråd så måste jag väl börja med att säga att jag nyligen köpte en bil som är dyrare än en ny BMW 325 E90. Således kunde jag valt att köpa en E90 om jag hade velat.

Faktum är att jag var hos min återförsäljare och kollade på E90 320d/330d flertalet gånger. Då jag gillar märket BMW försökte jag verkligen uppskatta E90:s utseende. Tyvärr gick det aldrig.

Jag valde således ett annat bilmärke och är mycket nöjd med mitt val såhär i efterhand.

bjoerck, får man fråga vilket bilmärke/modell?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.