AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.056

Finns funktionen att hö-spegel vinklar ner vid backnin på E46

Sida 1 av 2
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

På de E39 jag har/haft så har funktionen att höger backspegel vinklas neråt vid backning funnits. Är detta en möjlig option på E46 också?

___
//Ulf
Ja, det finns. Jag har det på min.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har du även funktionen att du kan fälla in speglarna med ett knapptryck?

___
//Ulf
Vet faktiskt inte. Hur gör man isåfall?
Programmer:

Jag hade det på min E46 dvs la man in backen så vinklades sido spegeln ner automatikst, tyvärr kommer jag inte ihåg om det extra option(E46M3-02).

Men jag tror det.......99% säker
undertaker325: isf ska du ha en separat knapp vid spegelknapparna...

Jag har inte infällning, men däremot "parkeringsnervinklingsfunktionen".

/ Mvh Joakim

Das Auto: Länk
ufo: Jag har ingen separat knapp där man justerar speglarna så troligen saknar jag den funktionen. Men att spegeln vinklas nedåt när man lägger i backen tycker jag är utmärkt. Men det är alltså inte standard utan ett tillval om jag förstår saken rätt?
Hmm, jo, det kan nog vara ett tillval, det är det iaf till en ny 330ci 2006:

"Ytterspegelpaket inkl elektrisk infällningsfunktion 2000kr"

...enl. BMWs hemsida.

/ Mvh Joakim
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tackar, det positiva är ju att nedvinklingsfunktionen finns trots att infällningsfunktionen saknas. Bilen jag tittar på har inte infällningsfunktionen, det vet jag, men då finns det ändå chans att den har nedvinklingsfunktionen för den omtyckt, speciellt i kombination med PDC...

___
//Ulf
Programmer; Som jag förstått det så förekommer bara nervinklingsfunktionen på bilar med stolsminne.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Då är det ju tur att den aktuella bilen har elstolar m minne :)

___
//Ulf
Ma
147
MatthiazW
530i Touring -02
Har precis köpt 328 ci-00 med elstolar med minne, men min bakspegel viker inte ner sig när man lägger i backen. Är det trasigt då eller finns inte den funtionen? Kan man se på nåt sett om man ska ha den funtionen?
MatiazW: denna funktion aktiverar men genom att ställa "valknappen" för manöverering av förar/passagerarspegeln på förarpositionen, dvs står den på passagerarposition skall den inte vinkla ned.

Denna funktion kallas i bilbranchen ofta för "Curb Monitor", dvs man skall kunna trottoarkanten vid parkering.
Jag trodde denna funktion ingick om man hade valt stolsminnesfunktionen, men detta kanske bara gäller för E38...

Mvh. /Kjell
Ga
27
Gangstha
330ci-2001 M-Paket
hmm jag har ingen nedvinklingsfunktion men har el stolar med minne kan det bero på att jag har M-speglar? lr kan man programmera d på nåt sätt tro, nån som har några förslag?

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
På min bil så fälls den vänstra speglen ner när jag har backen i och spegelläget på passagerar spegeln. Inte förarspegeln som vissa skriver här. Har även en knapp som fäller upp speglarna vid låga hastigheter och/eller när bilen står parkerad. Den knappen sitter oxå där man justerar speglarna. en lite fyrkantig knapp man trycker på

// M.v.h. Daniel
Ma
147
MatthiazW
530i Touring -02
Läste i boken om "valknappen" också, men jag har provat i båda possitioner och det händer inget när jag lägger i backen. Hade ju varit kul om man hade den funktionen....
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Spajjjs: Är det verkligen vänster spegel som fälls ner när du backar? På min är det höger spegel som fälls ner och för att detta ska hända så ska inställningsknappen vara ställd på förarspegeln. Skiftar jag knappen till höger så händer inget med spegeln när man backar vilket i vissa fall är att föredra...

___
//Ulf
Jag hade samma funktion som Programmer...så jag tror Spajjs har skrivit lite fel... :)

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Oj förlåt. Självklart är det höger spegel som fälls ner =) Jag måste ha inställningen på höger spegel och inte på vänster som andra skrivit här. Har jag inställningen på vänster o lägger i backen så händer d inget..

// M.v.h. Daniel
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Har en fråga som kanske passar i denna tråd. Jag har inte den separata knappen och kan mao fälla in speglarna automatiskt. Men skall min inte kunna fälla in speglarna manuellt dvs med handkraft? Mina sitter som berget...

Carl
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
vaffan, folk vet vad varenda skruv gör på bilarna på det här forumet men ingen kan vika in backspeglar, är det så man skall tolka det?

;-)

Carl
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.