AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.204

Köp av 330 i tyskland va tycker ni om denna

Sida 1 av 2
Hej Har på senaste tiden kollat mkt på bmw 328,330.
Först var det så att man tänkte köpa en svensksåld BMW 328

Gjorde en sökning igår på mobile och insåg att 330 ligger i samma prisklass som 328 i Sverige

Så nu undrar jag vad en 330 sedan är värd där med ca 14 -15 mil på mätaren ?

Va tycker ni om denna ? Länk

BMW- När du älskar att köra
Vad som tycks om den?
Hmmm..... Att den känns ruskigt basic och tråkig. Saknar dessutom multiratt. Bra pris dock...

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tråkig vet jag inte men lite diskret är den nog...

Multiratt går det ju att uppgradera till realtivt billigt så får man både farthållare och styrning av stereon. I övrigt så ha ju bilen det mesta i utrustningsväg utom navi och elstolar. Priset är ju bra och Style 44-fälgarna är snygga.

Annars är ju denna kombi Länk inte helt fel...

___
//Ulf
Hej igen såg att den inte hade multiratt men den såg hyffsad fräsch vet man inte egentligen föräns man sett den :).

Hade tänkt o köpa den men behöver lite hjälp. Vet inte om någon kunde slå firman en signal och be om chassinummer så ringer jag BMW och kollar lite.

Kan ingen tyska alls

Skullle vara snällt om någon kunde hjälpa mig !

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

danieel: engelska funkar för det mesta och många av bilfirmorna är vana vid utländska köpare. Du kan ju börja med att skicka ett mail.

___
//Ulf
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Firman har 137 bilar i lager just nu, jag tror garanterat att de har minst en säljare som pratar engelska.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
bj
129
bjornh
525 tdsA -92
Jag ser att bilen står i Sindelfingen, Merca-mecka med andra ord (de har en stooor fabrik där). Hur som helst bor jag i närheten, så om du är seriöst intresserad skulle jag kunna åka och titta på den nån dag när jag har tid.
Kolla på bmw är ju ändå kul!

Gärna bjornh skulle verkligen uppskatta det. Jag är väldigt intresserad av den !
Vet inte om du kunde kopiera servicehäftet och tyskaregbeviset !!
Köper jag den kan jag väl bjuda på lunch eller något.

Jag har mejlat de men inte fått svar än ska försöka ringa ditt idag !

Vore jättekul om du kunde titta på den !
Helga
Bra service av bjornh! Lycka till danieel. En 330 är läcker!!
En grymt bra kombination 3-serien och 231 hkr.

//Helga
bj
129
bjornh
525 tdsA -92
ok, maila mig när du pratat med firman, så kan jag åka och titta på den i helgen eller till veckan.

/björn

Men jag undrar om priset är rimligt så det är inte lurt ? Ligger de på ca 125 t för en sedan ? Är den för billig ?
Ge
639
George.K
330ci - 02
Inte så konstigt att den är billig, den är ju...basic...

Trist färgkombo, trista fälgar, och trist inredning, håll ut till våren och kolla inte på det billigaste som finns på mobile.

Det är mitt råd.
Men om man inte behöver mer än skinnklädsel och en rejäl motor så är det väl ett bra köp. Finns ju ingen anledning att betala extra för en massa utrustning om man inte behöver den.

Mvh Johan
Jag tycker den är hyffsad. Är mest ute efter motorn :).

Mina spec var

330
Sportstolar och minst delskinn
Silver el svart
Manuell
Sedan
Multiratt
Aluinred.

Men den har mer än mina spec :)

Tack för råden men ingen verkar tycka att den är för billig. Jag har fått berifet och ska på måndag lämmna det till BMW för att få garantiutdrag.

Ska försöka ringa ägaren innan oxå.

Är allt grönt tar man närmaste flyg ditt

Ge
639
George.K
330ci - 02
Motorn är skoj, utrustning likaså
danieel:
Utrustningshysterin är otroligt märklig, att ens komma på att kalla denna bil för "Basic"...
Den här bilen du har på gång är precis som din kravlista säger, -helt perfekt, alla behöver inte navigation, elstolar etc... Snygg bil både exteriört och interiört. Hoppas miltalet går att verifiera och lycka till med köpet!
TACK Thunderswede, kul me Såna inlägg :).
Inget fel på den bilens utrustning eller utseende. Även om jag föredrar bilar med M-pkt och lite roligare kulör. Om den är riktig så är det bara att handla. :)
thunderswede,

du har precis beskrivit en hyggligt stor del av orsaken till de numera riktigt usla andrahandsvärdena på BMW...

Ge
639
George.K
330ci - 02
Rätt simonen
danieel:
Kul med såna inlägg som thunderswedes? Vad är du egentligen ute efter för sorts svar? Bara sådana som säger att bilen är "perfekt, välutrustad, asfräsch"??
I så fall, varför startade du tråden?
I mina ögon ÄR denna bil verkligen BASIC! Det kan ingen ändra på... Startar du en tråd som denna, så får du vara beredd på att folk tycker olika om bilar. Jag hade aldrig köpt den, men jag skrev att den hade ett bra pris, så om du känner att utrustningen är rätt för dig: köp den! Ingen som hindrar dig...

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.