AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
6.155

Driver handlaren med mig om vinterdäck i Tyskland?

Sida 2 av 2
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Ulf: Nej, det är bara 2st fälgar till salu där.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Kan tillägga att annonsen som jag hittade mina fälgar på är bortplockad.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag tyckte också att det bara var två fälgar men gissade att jag missförstod och att det var två 8" och två 9,5"...

Min polska är ungefär lika bra som min ukrainska, dvs obefintlig ;)

___
//Ulf
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Hehehe... Ja det är inte lätt =)
Hade det varit 4st fälgar så hade ju priset varit grymt bra.

orkade inte läsa men,,,,,,det är inte tillåtet med dubbdäck i tyskland,,,,någon kanske redan har skrivit det, om inte annat så har jag gjort det nu.

Därav att folk kanske har en uppsättning åretruntdäck

pjotr1:
Du orkar inte läsa tråden på hela 2 sidor, men du orkar skriva ett inlägg på 4 rader.....?

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Nu förstår jag varför majoriteten av fruntimmer kör runt med Dubbdäck när de skulle klara sig lika bra med dubbfritt: De har inte fattat det att vinterdäck finns som odubbat! Helt otroligt!

Den nya kärleken: Länk

Mvh:

Zoltan
FD-ormen: Snällt att du drar alla fruntimmer över en kant =)

Eftersom jag bor i Västerbotten så skulle jag aldrig i livet sätta på dubbfria vinterdäck på min bil. Då kan jag lika bra "halka" omkring med sommardäck eller allrounddäck. Även när jag bodde i Sthlm (ca30 år) hade jag dubbade vinterdäck, det är lika bra att ha en ordentlig vinterstass på bilen var man än bor anser jag.

Ps Svärmor hade dubbfria vinterdäck och hon tog sig inte uppför backen där hon bodde i Hälsingland.Ds
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Jo, det förstår jag, men jag baserar mitt inlägg mest på västkusten o södra sverige. Jag ser nästan ALDRIG en kvinna med dubbfritt. Hur ofta behövs dubbdäck i gbg? Inte ens i vinter hade jag nån som helst problem med halvslitna dubbfria. Faktum är att dubbdäck kan vara livsfarligt vid blött, vilket jag kan intyga genom min bortgångna kusin. (sladd med dubbdäck i +grader + vatten) R:I:P:

Efter ditt inlägg innan, CISSI, kunde jag knappast låta bli att "bråka", det är inte det smartaste jag läst....

Den nya kärleken: Länk

Mvh:

Zoltan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.