AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.506

Polisen bryr sig INTE!

Sida 2 av 2
Blir alltid häpen över hur fort en övergiven bil blir plundrad och sönderslagen, inte direkt det man förväntar sig av ett civiliserat land som Sverige.

Keep Your Distance!
Ci
531
CiM
325ciM-04
råkar du ut för det igen, så säg att det ligger ett lik i bilen, och när de frågar efter liket, säger du, inte f******n vet jag. :-)
Paap Reeder
Hörru ni!

Finns inte en polis i detta land som inte vill lösa så många brott som möjligt och det oaktat det gäller fall med Kalaschnikov eller mopedhjälm.

Saken är den att politikerna kräver att även dom skall prioritera OCH det är tamifan omöjligt att få en busbil flyttad med lagliga medel ... så hur skulle ni göra? Sedan skall hela dretet tas till rätten där det sitter gamla 70-åriga gubbar och tanter som är helt frånkopplade från verkligheten.

Starta polisvolvon och åka ut och skriva ut en lapp till och riskera att om buset sitter i bilen säger dom att "du får bara röra vindrutetorkaren annars gör jag anmälan".
Man tar en fika istället ... tills politikerna ändrar lagarna.

OBS .. är inte polis och har en massa trassel med dom ... nåväl! nu var det väl 1996 dom fick en korrekt mätning på mig och min M535:a senast ...
-(1988 blev det tunnelbana under 2 mån)

Tycker faktiskt att poliserna överlag i detta landet är helt OK. Undantag finns givetvis - precis som det finns katolska präster som vill pussa smågrabbar - men dom kan inte påverka om man skall jaga mopedister eller ej - det gör politikerna.

MVH /// Paap R
Poliser i Sverige skall man inte klanka på. Visst kan de vara lite gnälliga vid fortkörningar men totalt sett är de ganska bra.
De går inte att muta vilket ju är kasst när man kört för fort, MEN jag litar alltid på dem här och det kan man inte göra i hela världen. I många fall är de inblandade i kidnappningar och liknande brott i U-länder, så HURRA för svenska polisen.

För att inte försköna allting så snoddes min 525:a för många år sedan i Göteborg när jag var hemma hos en kompis. Åkte direkt till Polisen som tyckte att han inte behövde ropa ut det till bilarna samma kväll, kändes sådärkul eftersom de fortfarande körde runt med den. Den hade varit stulen i 30 minuter då....
Hittades några dagar senare i Bergsjön med krossade rutor och bucklor överallt.
Visa användare
203
Holger_Puffa
318i Cabrio -91
Tycker att vissa av er klankar ned lite väl mycket på Polisen. Visst finns det rötägg, men de flesta tror jag inte är lata och hellre dricker kaffe än att arbeta.

Tycker däremot att fartkontroller är onödiga, istället borde de kontrollera nykterheten, det känns som ett mycket allvarligare problem.
Paap Reeder
... politikerna "bråkar om" att det under 2005 omkommit 50 personer i stockholmstrafiken istf 45 som det var året innan.

Varje avliden person är en stor tragik.

Dock bör man ÄVEN se till de totala siffrorna över "andra sätt att omkomma på" i Stockholm.

Cancer över 1000 personer (rökning)
Sprit flera tusen
Narkotika 500
... minns inte nu alla siffrorna ur tabellen men det visar sig att trafiken är en "minisiffra" i sammanhangen ... för det är väl ingen skillnad i tragiken att omkomma av en stötfångare eller en Koskenkorva.

Förbjuder man alla cigaretter + all sprit + sätter in trafikpoliserna i knarkbekämpning kan övriga tillåtas hålla fri fart på vägarna ... och den totala siffran omkomna kommer att minska högst drastiskt.
(Kan man gå till val på det??)

MVH /// Paap R

Paap: Men det ger inga pengar dom skiter fullständigt i liven det är kulorna dom vill åt.
Nej!

polisen kommer INTE på 1 minut om du kör moped i 60 utan hjälm. Ledsen att göra dig besviken. Och detta bevisas dagligen 200 meter längre upp på kärrdalsvägen där den felparkerade bilen i början av denna tråd stod.

Kärrdalsbo

Visa användare
95
Coken
BMW 316i -00
e30cabbe: Nu när du skrev det måste jag säga en liknande grej som hände mig. Jag kom ut en morgon och hade en p-bot i rutan o tänkte vafan e de nu jag står ju parkerad där jag ska.
Så läste jag på p-boten så stod det att det var en Volvo själv ägde jag en BMW, så kollade jag mig omkring för det burkar springa lite ungar som gillar att leka med att byta ägare till p-boten.
Då ser jag lite längre ner en sönderslagen Volvo 360 som står intill trottoaren på en ganska bred väg :) Först tänkte jag att man skulle ringa polisen för att precis som du säger vara en god medborgare men sen tänkte jag om lapplisan kan sätta böter på en sönderslagen bil som står på en stor väg utan att ringa polisen för att ta bort skrothögen kan jag likagärna slänga boten i soptunnan o mind my own business typ.

//Adis
Hade en 525:a för ca 8 år sedan när jag bodde i Göteborg.
När jag hälsade på en kompis, en fredag eller lördag, blev bilen stulen.
Var hos kompisen ca 1 timme.
Gick direkt till polisen på exakt hisingen, strax efter man kört över kanalen.

I luckan säger konstapeln,
"En stulen bil, det kan vänta tills i morgon."
jag: men den är ju säkerligen ute och rullar nu?!
"kan ju alltid ropa ut det på radion" svara han då...
"De snodde den säkert bara för att köra med, eller som murbräcka till något inbrott"
!!!!!!!
Vad i H-vete. De har precis stulit ens bil, som jag i alla fall tyckte om. Så säger han att de kanske kommer använda den som murbräcka. Orkar knappt ropa ut det på radio. Privat företag som håller på så kånkar inom sinom tid.

Nä, tacka vet jag dessa Nicaraguanska poliser där jag för tillfället håller till.
En del är ena rediga fjollor som bara vill ha mutor iof...
Mutar man dem så jobbar de ordentligt, inget snack. Visst kostar det men det är i alla fall bättre än trötta svenska poliser som uppgivet mottar stöldanmälningar på bilar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.