AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.739

Letar efter min gamla E23

Sida 1 av 2
An
88
Annoying thing
525I Touring -92
Jag har fått lite ågren över att jag sålde min ögonsten! Men jag vet att bilen finns i Stockholm! Bilen ifråga är en vit 728i E23 86 samt att den hade vid försäljning 17" Alpina fälgar monterat! Om ni sett pärlan alt kanske äger den så skriv gärna en rad!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
An
88
Annoying thing
525I Touring -92
Tack! Bilen finnes i Hjälteby var det nu ligger?
Här: Länk

Mvh Johan
Fr
41
Frede
320ia Touring -89
325i cab-87
520 ia -89
735ia -84
635ia -80
Helt riktigt bilen finns i Hjälteby som ligger på Tjörn, jag köpte bilen i höstas i Nyköping.Besiktigad utan anmärkning och går helt perfekt, drar dock lite tjuvluft vid insuguget. Det verkar som om packningen är skrynklad, kan undra om maskinen är bytt för den ser väldigt fin ut. Bilen har nu rullat26800 mil och rullar på orginalfälgar vilket jag själv tycker är snyggast.
An
88
Annoying thing
525I Touring -92
Jag hade 728:an i tre år och fick byta följande! Insugs packningar/grenrörspackningar Bromsbomben Diffhuskåpan Hjullager båda bak insats vänster fram samt lite små prylar! Killen som köpte den av mig böt kopplingen! Tjyvluften kan komma från gummi slangarna runt insuget då dessa har en tendens till att torka ut jag böt en till vevhusvenilationen om jag inte minns fel! Om det är denna Kärra MCY 264 vit 728i? Böt halva avgassystemet med pga ålder! Har du inte Alpina fälgarna? Dessa satt som pricken över i på denna bil!
An
88
Annoying thing
525I Touring -92
Jo motorn är faktiskt orginal och ej renoverad! Endast bytt olja osv! Om ingen av ägarna mellan dig och mig har bytt packningarna till ventilerna så är det dags att göra detta! Enkelt att kolla bara gasa på hårt och sen motorbromsa kommer det vit rök som luktar illa så är inte packningar bytta!
Th
7
TheMPG
728i -86
Men vart har alpinahjulen tagit vägen då? Dom passade ju verkligen kanon på den där bilen! Här är några bilder på den:
Länk

MVH, En av ägarna
An
88
Annoying thing
525I Touring -92
Exakt vart tog fälgarna vägen?
Fr
41
Frede
320ia Touring -89
325i cab-87
520 ia -89
735ia -84
635ia -80
Hej, nu är jag med igen har haft magsjuka i familjen. Visst är det MCY 264 vi pratar om, vart fälgarna tog vägen vet jag inget om, den erbjöds mig med ett par andra fälgar som jag inte ville betala extra för. Efter att ha sett bilderna på den kan jag ju säga att den inte är i lika bra skick längre, skall försöka få hit ett par bilder snart, fast jag såg att bucklan på bakre stötfångaren har hängt med länge. Jag återkommer.

Johan
Riktigt läcker vagn, E23 är den BMWmodell som som fick mig att börja gilla märket, jämfört med E23 är E24 ingenting, manuell 735i 218hk, ja tack!

Mvh Stephan
An
88
Annoying thing
525I Touring -92
Jag lyckades med bedriften att knuffa lite på en stolpe! Men bucklan va värre vid skade tillfället men jag fick ta den hela kofångarn med fästen och rikta så mycket det gick! Vänster framskärm är omlackerad pga en parkerings skada samt blinkers med insats är nytt! Jag hade ganska mycket stereo i bilen när jag ägde den om du undrar över dämpmassan i skuffen! Cervin vega 15 ger ganska stora vibbrationer kan jag lova! Men undrar du över någe så kan du ju höra av dig!

Mvh före detta ägaren med ågren!
Fr
41
Frede
320ia Touring -89
325i cab-87
520 ia -89
735ia -84
635ia -80
Hallå igen, jag skulle lägga in några bilder men jag vet faktiskt inte hur man gör, hjälp? Och nu en annan fråga, jag har rensat en 733ia -82 på skroten där det bla. fanns en ac anläggning som verkar hel, denna tänkte jag nu montera på min andra 728ia-85 som jag köpt nu i vinter, men på panelen från 733:an finns ingen knapp till ac:en (då menar jag en sån där med snöstjärnan på) utan den ser lika dan ut som i mina andra 728:or, kan någon hjälpa mig med detta problem. Har dom bytt panelen eller hur fungerar det???

johan
Att en bil med så i grunden disharmoniska, svulstiga linjer kan vara så tilltalande :)

E23 är charmig.

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
Th
7
TheMPG
728i -86
Köpte du den av Anders? För hur mycket?

Fixa bilder nu :D
An
88
Annoying thing
525I Touring -92
Det roliga va när jag ägde bilen va när gamla gubbar kom fram till en vid bensin mackar och berömde en för vilken fin 635:a man hade!! Vilket man då fick försöka förklara att det inte va en 635 utan en 728! Då frågade de om det va en riktig Alpina bil istället då fick man snällt svara" bara fälgarna" inte bilen!
Verkligen kul historia det här. Skapa ett gratiskonto här ---> Länk så kan du ladda upp bilder så vi kan se.
An
88
Annoying thing
525I Touring -92
Bilderna finnes redan i denna tråd!
Jag har sett dina bilder Annoying thing men jag syftade på Fredes bilder som han ville ha hjälp med. Eller har jag missat något?
Th
7
TheMPG
728i -86
Det var bilder från när jag hade bilen =)

Ja det är Fredes bilder vi suktar efter :P
An
88
Annoying thing
525I Touring -92
Oj sorry Power Mac trodde du va ironisk mot mitt inlägg! My bad!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.