AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.809

E34 halvljus slocknar... (inte LKM).

Sida 2 av 2
Na
49
Nathi
BMW Alpina B10 3.5
Hej
Hade likadant på min B10 .Det var en av dom tunna kablarna till övergången till
lampan.Far höll på i en hel helg.Volten pendla där som minst 11.2 volt När han ohm mätte så var det okey .

MvH Nathi
Min bil.Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Kan det vara så att det lilla spänningsfall till högra lampan gör att inte systemet orkar driva xenon kittet. Det rör sig om ett fall på 0.2V. Det som får mig att tro att så inte bör vara fallet är att det har fungerat klanderfritt i ett års tid...

DANNE
Min bil:
Länk
Skulle kunna vara detta. Prova med friska kablar, gärna en storlek grövre, minst 1,5mm2. I startfasen drar det mycket ström, nånstans går gränsen för hur mycket spänningsfall som tolereras.

FP
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Folke-
Ska jag dra de nya kablarna från säkringen då eller? Det är väl därifrån den kabeln går ?

DANNE
Min bil:
Länk
Kan inte säga om säkringarna ligger före eller efter reläerna. De skall kopplas där den gamla sitter..

FP
an
643
anlima
735iA -87
Varför inte koppla xenonljusen via relä som x-ljus?
Fördel minsta möjliga spänningsfall,
nackdelen kan vara LKM som inte känner någon belastning?
Har för mig att jag sett ettt tips om att "lura" LKM genom att bygla på kretskortet.

/Mats
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Nej. Jag vill att bilen funktioner inte ska påverkas och behöva luras... Eftersom det har funkat och det verkar försämras med mer glödtimmar känns det som om EagleEye får tillbaka sin sats... Börjar ledsna rejält nu. Igår byggde jag dessutom om kontaktstycket till höger lykta. Inget verkar hjälpa...

DANNE
Min bil:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.