AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.791

Någon som känner till den bmw 328 tacksam för svar.

Sida 2 av 2
TobbeBMW
Den bilen känns... inte 100%ig om man tittar i annonsen, luktar lite oseriöst så passa dig så du inte blir lurad.
Bilen har vart ute ett bra tag o 328 är väl en tämligen populär modell så den borde ju vart såld nu. Kanske (troligen) en del som har vart o tittat o sen hoppat köpet.

Har du långt att åka så är det kanske bäst att tänka efter både en o två ggr innan eventuell resa o köp.

Bara det faktum att annonsen innehållen en del felaktigheter höjer misstankar hos mej.
- Den ser inte ut som en M3:a, spoliern fram är ofullständig samt det finns inga M3 speglar (på bilden iaf) Sådant vet man som BMW ägare.
- 328 har 193 hkr o inte 192 som det står i annonsen. Man bör väl veta motorstyrkan på sin egen bil eller???
- Den är REJÄLT prissänkt o finns ändå kvar...

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Dessutom har den tydligen inga m3 fälgar heller. Samt är det "bmw" som säljer den.... (??)

Det framgår ganske klart att ägaren inte har 100% koll på sin bil, men det behöver inte automatisk betyda att bilen i sig är dålig. Lite små sunkig ser den väl ut, men man får väl kika på den själv och bilda sig en uppfattning. Finns det inte fler bilder som kan skvallra lite om bilens skick?

Om du pratat med ägaren och det känns bra så boka in ett m-test och åk ner och provkör själv + m-testa den. Miltalet bör kollas upp före nedresa i så fall, som jag sa tidigare så är det lite lågt men inte omöjligt.

öj
164
öjebyn
BMW Z3 M roadster
BMW M5
BMW M3
735ia
Men för fan Tobbe BMW, du vet ju inget om bilen. Om jag frågar min far hur många hästar han har i sin spritternya 530 så vet han nog inte det. oseriöst för att man skrivit fel på 1 hk!?!?!?!?!
Det finns inga M3 spegar... och?

Jag menar bara att det är så typiskt att vissa att sitta här på forumet och spekulera i bilar dom inte har tittat på!

/Peter
328 E36 är INTE lättsåld, det är en mycket dyr bil att äga om man räknar in försäkring, service, drift etc. Säljaren har ju dessutom varit så ärlig att han skrivit ut vad bilen kostat honom i reparationer under den korta period han haft den :-)

Jag sålde min 328 för 61kkr förra sommaren och det tog nästan 2 månader innan någon ringde eller mailade.

Skulle aldrig göra upp affärer för 60kkr med en individ som inte vågar gå ut med sitt riktiga namn, det luktar oseriöst lång väg. Men det är ju jag det :-)
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
öjebyn: Jag antar att forumet är till för att spekuleras kring saker och ting. I detta fall en 328 e36 som befinner sig långt ifrån våran spekulant. Därför skriver man om vad man tror om bilen och anonnsen i sig talar om en hel del om vad för ägare bilen har.

Att 328:a har 193 hästar och inte 192 är inte "värsta grejen" men än en gång ett tecken till en ovetande ägare. Många sånna småsaker gör att man får ett dåligt först intryck.

Jag förstår inte varför du reagerar så kraftigt.. ?
Ci
531
CiM
325ciM-04
jag tycket att du ska hoppa över denna bil.
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Jag bor precis utanför Hbg.
Annonsen är borta, vad är det för kärra?

Jag vill inte lova något men kanske jag har möjlighet att kolla den till dig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.