AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.790

Någon som känner till den bmw 328 tacksam för svar.

Sida 1 av 2
enbmwalltidbmw
Hej

Hade tänkt mig att köpa mig en bmw så snart de bara gå att hitta en fin välfungerande bmw med massvis med utrustning och lite krut under huven, givetvis till riktigt bra pris:)

vad tror ni om denna bil + är de någon som vet nåt om bilen i fråga?

Länk
ser ut som framskärmen vid hjulhustet är krockskadad
enbmwalltidbmw
Hej!

Jag kan inte se nåt?

någon som kollat på bilen eller vet nåt om den + vad tycker ni om den fägen som är på bilen (cosmos blå)

Mvh
enbmwalltidbmw
Hallo där ute, någon borde väl veta nåt om bilen i fråga den har ju varit ute på annons ett bra tag, tacksam för svar så man vet om man ska ta tåget dit å köpa bilen eller inte.

Mvh
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
enbmwalltidbmw:Kolla ifall han först och främst har servicebok på bilen har han inte det så hade jag hoppat den...
Sen kan du åka till bmw efter att du fått regnr av han och kolla garantioperationer,du kan försöka kontakta tyska ägare genom att be om feurzbreifet hos bilprovningen.Det finns en del knep till att få tag på en riktigt fin bil men det bästa vore om du åkte och tittade på bilen!
Kolla däck om dem är snedslitna, skakar ratten,bromsar hur är dem??

Mpower
En 328 under 60.000. Känns som man inte gjorde sin livs bästa affär när jag köpte min då..hehe

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Ägaren verkar inte ha så pass bra koll på bilen. Att han figurerar under namnet "bmw" känns inte heller så bra. Cosmos blå finns det ingen färg som heter, cosmos svart däremot. Åretrunt däck indikerar en snål ägare eller en som bryr sig mer om kostnader än säkerhet och prestanda. Dessutom var det ingen bra bild på bilen heller.

Det är ett lågt miltal på den bilen också, samt importerad.

Den behövs kollas upp noga, bilens pris ligger rimligt till men beroende på skick borde priset kunna justeras lite. Är det toppskick och ärliga mil och inga direkta/stora brister så är den nog värd 55-59 tusen.

Köpte min 323:a med fullt M-paket, daytona violett, svensksåld, digital fungerande Ac samt M-testades bilen och fick faktiskt beröm för det fina skicket den var i. Jag betalade 57 tusen i juli -05. Kanske ett överpris men skicket var riktigt bra. I november besiktade jag bilen utan anm. utan att ens behöva byta en glödlampa! Miltal nu 20500.
enbmwalltidbmw
regnummer är tpz130 den är nybes men skatten ska ju in snart vem få stå för den om bilen köpes i veckan, blir ja va?

Mvh
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

MD: det är rätt att Cosmosblå inte finns som standardlack på BMW däremot så finns det en färg som heter så. Har själv en V70 -02 i den färgen och den är ganska lik färgen på 328:an i annonsen men inte riktigt samma.

Håller med om att åretruntdäck inte passar på denna bil, men jag har stött på en hel del människor som kör på dessa däck helt ovetandes om dess brister. Vet inte om det är snålhet, lathet och bara okunskap...

___
//Ulf
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Man undrar ju varför signaturen bmw säljer så många bilar, vad har man att dölja om man inte kan sätta ut sitt namn??

Bilen har haft 3 ägare i Sverige sedan den importerades 2003-04-10

Mats
BMW CS #5847
enbmwalltidbmw
Han har ägt bilen sen 2005 08 17. pratade med ena för förra ägaren och han hade bilen mellan 2003 04 till 2005 07 han hade inget att klaga på om bilen i fråga.

Mvh
fyllecaj
MD o Programmer:
Cosmosblau finns på E28 o tidiga E32. Den är ljusare
Jag har en Cosmosblau E28, därför vet jag.....
enbmwalltidbmw
Ingen som är från helsingborg som kunde kika på bilen åt mig givetvis så bjuder ja på en middag eller förslag.

Tråkigt att åka en lång väg å bilen inte är i utlovat skick.

Mvh
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Cosmosblau finns på andra bilar och som någon sa på tidigare BMW också, det vet jag inget om men jag vet att det inte finns till E36 i alla fall. Det är väl som "laserblå" den färgen finns till volvo men vissa väljer att lacka om sina BMW i den färgen.

Men kontentan är att säljaren inte verkar veta så mycket om bilen, vilket inte är något fel men det känns mindre bra bara, samma som året runt däcken, det är inget fel på de utan de ger en uppfattning om ägarens syn på underhålls kostander osv. Att service blir lidande t.ex.

Försök att nå de tidigare ägarna och fråga om miltalet på bilen, kolla upp brifet från vägverket och försök ta kontakt med de i Tyskland. 17" mil är lite för en 10 år gammal bil. Min -96:a har gått 20,5" mil, men visst det klart att den kan ha gått 17", sparsamt körd osv.
MD. Jag kör med MS-däck. Är jag snål?
Tycker du borde sluta med dina uppblåsta försöke till filosoferande och säga någonting av värde istället. Tack.
MD. Jag kör med MS-däck. Är jag snål?
Tycker du borde sluta med dina uppblåsta försök till filosoferande och säga någonting av värde istället. Tack.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Bayerische: Om du är snål? Det kan jag inte svara på men har man en 328:a och kör på året runt däck gör man väl det för en anledning? Man prioriterar lägre kostnad kontra säkerhet, har jag fel? Du kanske inte är så bekant med året runt däckens egenskaper men hur som helst så säger det lite om vad för typ av ägare man är. Kör du med året runt däck på en gammal japanare så säger jag ingenting. Personligen så uppskattar verkligen mina hakka 4 däck som sitter på min bil, bra vinterdäck med dubb är något man inte ska snåla in på om man kör mkt i snö/is/halka.

Någonting av värde? Det tycker jag att jag har sagt, vad har du själv bidragit med? Uppblåst? Du får ha vilken åsikt du vill ha.

enbmwalltidbmw
Hallo alla helsingborgare är ni sugna på en go middag på måndag?

De där med däcken är väl inte så allvarlig (enligt mig) ja menar de brukar ju inte vara så hemskt mkt snö neråt skåneland men visst jag hade nog köpt mig dubbdäck.

Mvh
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Håller helt med MD ang året runt däck. Skulle vilja påstå att de ger lite av samma känsla som om den haft en framrute streamer me texten Biltema....

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Luktar lite begravd hund om hela annonsen...

Kolla in genom luftintaget på spoilern...du ser gatan rakt igenom! = inget nät / galler, eller de kylluftkanaler som ska gå där bakom...inte ett bra tecken...

Var uppmärksam!
Dessutom kan du hitta finare bilar än den, med mer utrustning & mindre mil för samma peng! :)
enbmwalltidbmw
Hej!

Jag har fått ner den till en hyffsad summa + att jag ger ham lite grejor som jag har samlat på mig som han är intresserad av. så affären känns rätt?

Men då ska också bilen vara i fint skick och riktigt välfungerande, hade varit bra om de fanns någon från h-borg som kunde kika på den åt mig eller kanske de redan finns någon som redan kikat på den, tacksam för svar då.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.