AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
28.938

Ny vindruta - vilken skillnad!

Sida 1 av 2
fick en ny framruta idag. Snacka om skillnad. Nu ser man ju vart man kör till skillnad från innan....Framrutan va som blästrad innan, väldigt irriterande. Men fick en ny på försäkringen. Någon som haft samma problem?

Länk

Raymond
----if it ain´t broke don´t try to fix it-------
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Min framruta har sutit där i 15 år och 21000mil och den är inte vacker. Vanligt slitage tillsammans med stenskott och isskrapor sätter tyvärr sina spår. Väntar på ett ett rejällt stenskott så man kan byta den på förs. till våren.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
ha
734
haack
X3 30d -18

trä en gummisnodd genom en mutter å lek slangbella...;)
e inte för försäkringsbedrägeri i övrigt, men en ny ruta förbättrar säkerheten, så man får väl säga att ändamålet helgar medlen! ;)

the sky is the limit!
Visa användare
200
brännen
320d Touring -01
Har åxå blästrad ruta... väntar på att ett större stenskott ska sätta sista spiken i kistan. Ids inte byta den innan fastän den är lite besvärlig då solen ligger lågt.

Mvh, Anders
Är inte parkeringsplatsens snabbaste karl...
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Vad händer med bonus osv på eran försäkring om ni gör ovannämnda knep?
För mig så handlade det inte om något knep. Jag åkte helt sonika ut till ett glasmästeri och fick rutan bedömd. Dom ansåg att den skulle bytas, dock inte av att rutan va blästrad (förslitning) utan av ett par mindre stenskott. Skulle aldrig falla mig in att fejka ett stenskott.

Länk

Raymond
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Inget händer med bonusen när man måste byta ruta, oavsett hur "stenskottet" uppkommit :-)

Man betalar självrisken och sen är det inget mer med det. Brukar kosta nånstans mellan 1.500 och 2.000 lite beroende på.

Om ingen kommer på en kan dom ju inte säga nåt, och det är nog väldigt svårt att säga att det "stenskottet" kommer från en mutter i gummiband. Om man inte står utanför Glasmästarn och fixar förstås, men så dum är man väl ändå inte.

Sen har jag märkt att Glasmästarn brukar vara ganska frikostig med att dömma ut rutor.

Är inte för försäkringsfusk, men så ligger det i alla fall till med självrisk och bonus.

Niklas

Fransosen
Klart glasmästarna är frikostiga, det ligger ju liksom i deras intresse... ;-) Jag åkte på 2000 i självrisk. Värt pengarna helt klart.

Länk

Raymond
1431:- kostade min självrisk förra veckan för min vindruta :P

Bmw hell yeah!
MIn ruta blev dyrare pg a regnsensorerna ;-)

Länk

Raymond
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Hur är det med er som har regnsensor?
Måste rutan bytas på "BMW" eller kan man gå till vilken glasmästare som helst?
(Med tanke på sensorns känslighet osv...)

/Hammar
Jag har nyligen bytt ruta med sensorer. (Idag faktiskk) dU behöver inte gå till BMW. Blex rekommenderad en glasmästare av en aukt. BMW verkstad och det blev så j-vlabra! har du sensorer, räkna på att självrisken kommer att ligga på 1500-1900 spänn. Klart värt det. Skönt att se världen utanför...

Raymond
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Trevligt, tänkte byta någon gång till sommaren, min är snart 10 år och 19 000 mil, så det är tid här med.
Vid motljus är det svårt att se något öht och så vill man inte ha det. ;-)

Finns det en bra här i Gbg?
(Mölndal helst)

/Hammar
Hammar

jag e GBG:are, så jag behandlade min bil på Wolkes pg a lite fel. Dom rekommenderade Thoréns Glas. Ligger vid Stigs Center. Lämnade in bilen runt nio i morse, fick tebax den vid ett! Dessutom fick jag en köpp kaffe ;-)

Ring dom. 031-58 15 55
Länk

Raymond
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Tack!
Då vet jag vem jag ska vända mig till.
Jag får ringa dem när det börjar bli tid för bytet.

/Hammar
Inga problem!

Raymond
Bi
21
BigelboY
320i Sedan -94
Var ligger priserna vid köp av ny framruta till E36?
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Det enda som är läskigt är när man åker från glasmästaren. Man ser ju fan inte att det sitter nån ruta i, känns skitläskigt första biten :)

Sen kan man ge sig fan på att man får ett stenskott tämligen direkt. Ändå bättre än en sliten ruta, men riktigt irriterande är det :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Bigelboy: Det skiljer från de olika verkstäderna och vilket FB du har, men jag har fått lägsta pris på 1400kr här i Helsingborg. Detta är ju en sk. självrisk du betalar om du har en glasförsäkring. Då är det bara att köra in och få rutan bytt UTAN, som några nämnde ovan, behöva "råka" ha sönder rutan.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Glömde ju skriva att det isf. bara är att åka in till närmsta glas-nisse och fråga vad det skulle kosta på just din bil. Du anger bara försäkringsbolag och vilken bilmodell du har så ska han kunna ta fram pris till dig direkt.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Du får inte bytt den på försäkring om det är slitage....bara om det är stenskott eller nåt annat otäckt

Raymond
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.