AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.481

323-E46 ??

Sida 2 av 2
Ok, jag har hört från BMW teknikerna nu att du har rätt Marin :-)
Jag har alltså dubbel vanos på min -99 (tillverkad månad 12 1998)

Du kan ju maila bilden om du känner för det.

Crusty: Vad jag vet så är det bara de sexcyl. motorerna så din 318 har inte vanos.

Dino
Tjaaa till er alla som hjälpte mig med den här annonsen, i lördags hämtade min 323ci :P o säger bara ... hade jag vetat att de var så sköna så hade jag nog skaffat med en sån tidigare , men tro eller ej min 320i cab känns snabbare men det kvittar för min del när jag inte ens har varvat min 323 ordentligt än.... men åter igen irriterande ljud i kupen vilket jag hade hoppats på att slippa med en ny bil ( hyfsat ny) ...

Tack än en gång för all stöd "P.S"

M-MotorSport
Kul att det gick bra! Nu måste du ju lägga upp lite bilder på pärlan så vi får se :-)

Dino
erito visst inga problem ska låna en digital kamera ut av en vän , men tänkte höra jag bor i Sthlm o vi som bor runt omkring trakterna kan väl ha en litten träff o träffa varann nånstans så man lär känna varann någorlunda bättre eller vad säger ni ? vi kan väl ta det isåfall med litte planering så fort det blir litte klarare väder ..........

M-MotorSport
Lindahl
Jag har själv en 323ci -00, dock med feritta hela vägen.....den är ganska pigg men den drar inte en 328 E36, min polare har en sån och han drar mig, inte så mycket men ändå.....du kommer nog bli nöjd du köper en 323:a....montera sen nytt avgas, man får ju ståpäls när den raka sexan kommer upp på lite högre varv...

mvh Christian

------------------------------
Om nån vecka blir det bättre sång i min 323....ha ha
Soton
Vill bara påpeka att 323 E46 av sedanmodell aldrig togs in av BMW.

Livet består av BMW o hockey alena...
Dino
Nu har jag en fråga kan jag ha fel lufttryck i däcken ?
För det låter litte väl i Coupen tycker jag man märker verkligen skillnad på asfalt till asfalt jag har lika mycket som det står vid dör sidan för 4passagerare.

M-MotorSport
Soton
Har du läst rätt på luftklockan?
Lätt hänt att läsa på psi skalan istället för bar.

Livet består av BMW o hockey alena...
Dino
I helgen så fick min farbror som är mek provköra bilen o enligt honom så ska det finnas nån kudde "Gummi" som dämpar ljudet o det ska tydligen vara borta eller sliten varför det låter så mycket i bilen. Jag märkte också imorse att när jag skulle växla från trean till fyran så lät det jävligt konstigt underifrån bilen "växellådan antar jag" ..PANIIIIIK , ska en så pas ny bil ha så mycket problem eller vad är det frågan om ? Dessutom så låter det konstig när jag bromsar .. :(( vad ska jag göra grabbar jag hade tänkt att få slippa alla de här problemena med en ny bil...

M-MotorSport
Tråkigt Dino :-(
Vägljudet varierar ju väldigt mycket från asfalt till asfalt i de flesta bilar, och vilken sorts däck och lufttryck som du skriver. Verkar lite underligt med växlingen o bromsarna som låter (skrik-plattorna?). Lämna in bilen på en undersökning... det lönar sig nog så inget rasar (BMW går ju också sönder ibland...)
Konstigt på en så ny bil...

Hade du lagt upp några bilder? *nyfiken* :-)
Jag skall ta o tvätta min pärla och knäppa några bilder snart också...

Dino
erito , a det verkligen HÖGT ibland men det är ändå ganska hög ljud i kupen med tanke på bilen tycker jag.
men jag har tid imorgon hos BMW så han ska åka en sväng med den o kolla. täcker de här felen om det är fel nu av min Europlus garanti eller nåt , jag menar jag har inte ens ägt bilen mer än 1 vecka. ska jag få betala för att få det fixat eller ? täcks de av nåt slags garanti .

Erito vart bor du nånstans ? jag tänkte Angående träffen som vi kanske skulle ha i Sthlm !

M-MotorSport
Jag bor i Sundsvall så ni får nog gasa utan mig :-(
3-serien är ju ganska tyst ändå, om man inte jämför med 5 eller 7 serien...
Hoppas det löser sig. Europlus garantin vet jag inget om.

Själv så skall jag montera motor & kupé värmare på onsdag... dyrt med defas utanpåliggande.. drygt 2.500 med kablar o allt + en tusing för jobbet.

Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
Går det att sätta in en "Vanos" till (förutom den som finns) om man har en 328 E46 från -98?
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Har du europlusgaranti kan du vara lugn.
BMW står för fiolerna. Återförsäkrat av Dial.
Jag utnyttjade min europlusförsäkring till bristningsgränsen.

Kolla varenda liten J**la detals på bilen, skriv upp alla fel och lämna in bilen med din fina lista.
Nu har jag äntligen fått några bilder på min svarta pärla :-) Tog dem med en videokamera så kvaliteten är inte den bästa, men de får duga tillsvidare.
Dino: Vart kan man se bilder på din e46:a?

www.bmw.tech.nu

(sidan är fortfarande bara i embryo-stadiet)
Dino
Tjaa , erito ska ta några bilder snart väntade på att få bilen klar först ska nog lägga in de i Galleriet här i BMWPOWER sidan , din bil var jo läcker diskret o fint måste jag ¨få säga

M-MotorSport
tack!
jag skulle vilja ha 'demon-eyes' annars är jag rätt nöjd nu... osså vill man rasta den på bana någon gång så man får leka lite extra :-)

Håller på att lära mig göra div-x film från min dv-kamera så det skall läggas upp filmer på sidan framöver. Förhoppningsvis hinner man åka runt och filma lite träffar o race :-D

Säg till då bilderna kommer upp.

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.