AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
20.085

Kan denna vara nåt? 525 d 03 Linus bil?

Sida 1 av 4
Länk

Tänkte att jag skulle åka o handla denna bil på fredag.. enligt säljaren så ska den vara i kanonskick med garanterade mil...

finns det möjligen kanske nån här som har erfarenhet av linus bil o kanske rent av sett denna???

Mvh J
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk Länk Länk

Hittade inget positivt förutom priserna... kolla bilen noga. Naturligtvis finns det alltid undantag - bilar ska alltid bedömas individuellt.

Bilen är nyimporterad 12/12 2005, antagligen får köparen betala skrotningsavgift + skatt...

Webaston är mest troligt den standardmonterade extravärmaren för kupén, mao ingen Parkeringsvärmare för både motor och kupé...

Lädret på förarplatsen såg inte så farligt ut, mest säckigt och inga sprickor?

Utdrag från garantireparationer i Tyskland är att rekomendera för att få en uppfattning om miltalet stämmer.

Mvh
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Säg den bilhandlare som säljer nyimporter som inte säger på det viset.
Bilen är ingen 2003. inte ens i närheten den är tillverkad 02/2002 alltså 7 månader innan 2003 ens kan komma på tal.
XMH932 Chassinr GX07522.
Med dessa nuffror ovan går du till din närmaste BMW handlare och ber att få garantiutdrag från BMW tyskland till en kostnad av mellan 3-500 kr.
Detta ska DU göra INNAN du ens funderar på att köpa en nyimporterad, lågmilad till vrakpris :) och det enda som kan säkerhetsställa miltalet på bilen, du ska även be att få serviceboken faxad och ringa till verkstäderna som är stämplade där och fråga om bilen varit servad där.
Vad bilhandlaren garanterar vad gäller miltal osv är helt ovesäntligt och kommer han stickande med ett intyg från en BMWverkstad i Sverige så är det totalt värdelöst dokument.
Och kolla vad en liknande bil kostar i Tyskland med detta miltal och så läger du på 10-15.000 kr i importkostnad och ser var du hamnar.

///MVH Hasso
Länk
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Jenny: Detta är nog ett bättre alternativ och dessutom där du bor Länk
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Vilken bil då?? 530d??

mvh
Jag tycker bilen ser mkt fräsch ut. enligt säljaren så ska milen stämma o det finns bara ett fåtal stenskott o originallack. E den inte i bra skick så blir det party i sthlm hos polarna he he. säljaren har garanterat att den e i toppskick..om inte så blir jag riktigt pisst

..var o kollade på en 530 o en 525 diesel på elvis bil i hova...Skulle inte köpt dem även om de var de sissta bilarna på jorden...Skulle vara i kanonskick..närmare bruksskick..de finns på byt bil.
Dutta

han syftar på 530n ja... tycker det e ett överpris för den..
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Hasso:
525DT har tacklucka - det kan va värt en hel del för nån som gillar att tacka andra trafikanter :DD

M V H
Stephan

Dagbok:Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jenny: personligen hade jag aldrig köpt en bil av den handlaren. Mer än en skruvad bil har sålts där och det är tillräckligt för att jag ska leta på annat håll. Om du trots detta är intresserad av denna bil så skulle jag följa de råd som Hasso ger ovan. Lämna chassinr hos en BMW-åf och någon dag senare så får man en utskrift på mil och datum för bilens tre senaste garantiåtgärder. Då brukar man få en klar bild om bilens mil är riktiga eller ej. Ringer man sedan en eller flera av verkstäderna i serviceboken för att verifiera att bilen varit där och att miltal och datum stämmer så kan man vara relativt trygg. Detta är åtgärder som kostar ett par hundralappar och ett par timmar i tid och mina välinvesterade sådana...

Kom ihåg att vad säljare säger är oväsentligt, han har helt andra prioriteringar än vad du har. Lita inte på att du bara genom att titta och köra bilen kan avgöra om den har rullat 11' eller 24' mil. Om du tror detta så bör du läsa några av de trådar som handlar om skruvade E39:or. Mer än en sk bilexpert har stått med byxorna nere när det i efterhand framkommit att det riktiga miltalet ofta är mer än det dubbla.

___
//Ulf
p ROGRAMMER O HASSO.. SKA SKICKA EN FÖRFRÅGAM IDAG PÅ BMW

MVH J
Tack för svaren!
jenny k

Instämmer med Hasso och Programmer till 110%.
"Säljaren säger att den är i toppskick & garanterar milen"

Detta är väl mer standard enligt min uppfattning och oavsett
hur "garanterade" milen är fattar jag inte hur man ens tänker tanken
att köpa en bil för 155" utan att kanske lägga 2 tim på att ta fram allt
man kan om bilen, kolla serviceverktsäderna i Tyskland osv.

Det gäller ju inte bara den här bilen utan alla importer (även sv sålda bilar
ska ju också kollas noga.....).

sw
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Stämmer. "Garanterade" mil är aldrig garanterade utom möjligen hos auktoriserade tyska bilhandlare som har ett stort ansvar och riskerar rättsliga påföljder om de beslås med att ha uppgivit fel körsträcka.

Jenny, bra initiativ att fråga på forumet innan du far i väg till handlaren. Vi är många här som gjort korkade affärer innan forumet fanns. Men det är ju så man lär sig...

Lycka till!

Don't dream it, drive it
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
håller med ovanstående talare. min uppskattning är att kanske så många som hälften av alla bilar som tas hem för att säljas direkt och därmed tjänas pengar på är fifflade med på ett eller flera sätt. det är helt enkelt för lätt att fiffla samtidigt som köparna har alldeles för dålig koll. så en eloge till dig jenny som kollar upp bilen först!

Mvh Johan
330d
vad var mätarställningen på bilen..? annonsen finns ej kvar.
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Tror det var 11 tusen mil
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

11000

___
//Ulf
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jenny k, har du fått utdraget över garantirepen?
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Jenny jag såg i ett annat inlägg att du köpt bilen gjorde koll på BMW
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Vad sa garantiutdraget, var allt i sin ordning?? Eller hoppade ni över det??

mvh
330d
kan bara bekräfta att ytterligare en köpare blivit lurad...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.