|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag måste instämma med Mugge! tex Christeen: Menar du seriöst att dina grannar, vilka förhoppningsvis är vuxna människor står och kallar din bil för hitlersläde eller turkracer när du pratar med dem? Att vuxna människor inte kan agera på ett mognare sätt känns skrämmande. |
|
|
PowerMac: Ja, visst e det lite märkligt. De turkar jag känner (2 st familjer) kör bägge två Volvo V70 N. Oftast kommer ju uttrycken som "turksläde" etc. oftast från folk som kör just Volvo.... Lustigt sammanträffande. "Zigenarbil" blev min gamla 518 E28 kallad av en snubbe. Konstigt tycker jag, Romerna brukar köra betydligt trevligare bilar än så... |
|
|
Mina vänner och folk som ser mig i min m3a säger inget mer än.. " du är kung.. vilken J*VLAAAA BIL :) " Dom som ser mig i 523an ser då också upp till mig som om jag stod på första plats och alla var under... folk inser ju att bmw är bäst.. :) så man behöver inte förklara någonting utan endast stå där och höra hur dom börjar snacka skit om sin egen bil som då är av något annat märke :D |
|
|
Jag är ju avvikande eftersom jag inte har BMW just nu, men när jag hade mina ganska enkla BMW-bilar: 318 E30, 320 E36 fick jag mycket glåpord från omgivningen om "brackigt" "lyxbil", "hur har du råd med den där?" etc. När jag bytte upp mig till min 330 Ci var det många kommentarer om snygg bil, schysst modell, wow etc. Och nu när jag verkligen fläskat på och kör Jaguar XJR får jag bara positiva kommentarer. En kvinnlig bekant som är i miljöträsket och hatar alla bilar blev blixtförälskad i den. När vi passerade en S80 på Tranebergsbron skrek hon "Vik hädan Volvoj*vel! Här kommer det en JAGUAAAR!" Don't dream it, drive it |
|
| Jag har en till turkisk bekant som kör Volvo S80. Alltså är det Volvo som är en "turkbil". ;) Dom vill oftast ha splitternya bilar är min erfarenhet. | |
|
Fått kommentarer som: "Snygg!" "Dyr?" "Den här VAR ju riktigt schysst! (han jämförde med sin A6 Avant)" "F-n vad lyxig den är!" "Du, en sån här kunde jag tänka mig.." "Va bra man åker.." etc, etc.. Mina turkiska och arabiska vänner kör: 240, V70, A8, X5, Corolla, Passat, A6, 3-serie, Mazda-6.. |
|
| Stortysken och Hitler´s gammbil´n är vad man mest får höra:) | |
| Vad jag tycker mig utläsa från denna tråd är att det finns ett bäst före datum på gamla bimmers. När det är passerat så förvandlas bilen till sur mjölk och ruttna ägg för den oinvigda omgivningen. Bäst vore väl om man kunde lobotomera bort bilen status och hänga dit Toyota emblem som dom gjorde på TV-reklamen. ;) Länk | |
| Man får inte sticka ut, man ska köra Volvo för det gjorde farfar. En variant på Jante. Men är det inte lite av tjusningen! | |
| Min bil kallas skitsnygg av omgivningen ! | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Sån tur att jag bor i ett kvarter med bilgalningar liksom jag! Mina grannar har följt utvecklingen med renoveringen av min pärla,så nu mera under Vår/Sommar kommer gärna grannarna och tigger till sig en bira o snackar bil när de hör den raka ettriga sexan andas genom 4"blåset. Har aldrig hört något negativt om min ögonsten men får ofta frågan om bilen aldrig blir klar då jag hela tiden beställer nya delar från BMW. Kanske inte heller klassas som kebab eller turk racer då den fått några år på nacken! Min ögonsten! Länk Mvh Patrik |
|
Iom att bmw numera är en vanlig bil i sverige jmrt för några årsedan så tycker jag även att svenskarna blivit mycket mer positiva till märket. Det är väl d märket som ökar mest gällande tjänstebilar?! Tycker de som säger turk/kebabracer får komma med något nytt, kanske gällde å var kul för 10 årsen... menar att det inte längre stämmer. Enbart positiva kommentarer är min uppfattning! Nicke |
|
|
Mina kompisar säger att min e32 är en tvättäkta pimpmobil...det både värmer o smärtar hjärtat på en! bmwlover |
|
|
pimpmobilen kallas min e32 för! Det är jag rätt nöjd med bmwlover |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.