AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.877

Facelift E60 redan?

Sida 1 av 2
Läste i Teknikens Värld's senaste nummer att en facelift ska komma till E60. Det var väldigt fort, ca 2,5 år efter lanseringen...

/Manray/
Faceliften kommer i höst, uppskattningsvis i sep-okt, dvs knappt 3,5 år efter lanseringen vilket är högst normalt. Förövrigt verkar det inte bli någon större revidering av designen utan bara lite "finslipning" i form av nya stötfångare samt större luftintag fram. Största nyheten blir dock 535i med bi-burbosexa på 300+ hk.

MVH
Bilden i Tekninkens Värld gav ju inte mycket till vägledning om hur faceliften ser ut.

Keep Your Distance!
Sådärja!! där sjönk andrahandsvärdet på min bil med några tiotusen omgående...
Ma
21
Mato
530D-04
Bi-turbosexa? Det kommer INTE några sådana motorer i 3 och 5-serien.
Mato,

Källa?

Enligt flera uppgifter så är bensinturbomotorer på gång till flertalet BMW-modeller. Så länge uppgifterna inte är bekräftade av BMW så kan man omöjligt säga varken bu eller bä. Själv så tror jag faktiskt på "ryktet" om bensinturbomotorer.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Jäklar va tiden går fort.. Till E39 tog det 5 år. Inte köpläge på ny E60 nu mao.

/Manray/
Ma
21
Mato
530D-04
Det behövs inga källor, räcker med sunt förnuft. Förstår ju vem som helst att det inte kommer turbobensinare i BMW. Det har väl skrivits 6 miljoner inlägg om att det skall göra det och jag har läst dom... så det behövs inte göras igen på denna tråd. När BMW släpper alla uppgifter om 335/535 så finns facit.
Ma
21
Mato
530D-04
....och ja, det betyder att dom som inte förstått det har mycket dålig förståelse vad BMW är och vad märket står för. Punkt.
Tycker du ska tona ned och följa ditt eget råd, vänta och se.

Eller kommer det betyda att alla som inte insett detta än har en sjuklig övertro på sin egen analytiska förmåga eller om du vill, sunda förnuft!

Jag tror det kommer men vi får helt enkelt vänta och se! Annars håller jag med dig om att denna tråd inte ska handla om detta, det finns andra trådar...
Det har sagts internt från BMW att det kommer komma en bensinturbo.
Sen om det är en rökridå kan man bara diskutera.

Det är också fakta att BMW sammarbetar med PSA(? den franska bilgruppen, bla Peugeot&Renualt tror jag) om en motorserie med turbo.
Missminner jag mig inte så stod det i Auto Motor sport eller dylik tidning.
BMW har redan i dag fokus på bränslesnåla motorer och turbo är bara ett naturligt steg.
För att understryka det jag säger:
Länk

Ett aber är dock att BMW enligt artikeln planerar att stoppa in dom i MINI.
Men! Turbo är nog inte så långt bort som vi tror.
Mato - Jag tror inte du tjänar nåt på att komma in och mästra oss. Jag tror att de allra flesta här har EXTREMT bra "förståelse för vad BMW är och vad märket står för".

Att din enda källa när det gäller turbo-laddning eller ej är sunt förnuft känns inte direkt som en säker sådan. Inte minst med tanke på att det bara är ett par dagar sen som det kom inofficiella uppgifter om både cylindervolym och effekt för 335i.

Jag säger precis som Kalle; jag avvaktar till det bekräftas officiellt, men jag tror att det är mer än ett rykte.

Punkt.
Trodde tråden handlade om E60:s facelift. Spårade ur fortare än normalt redan efter 5:e inlägget.

Allting snurrar fortare och fortare folk behöver konstant förändring så tyvärr hinner knappt biltillverkarna komma med en ny modell innan det är dax att byta, inte konstigt dom har många barnsjukdomar.

Kanske läge att börja satsa på kvalitet istället.
En tidig facelift kan även tyda på att originaldesignen inte lockar nog många köpare.

Men jag håller med, allt går fortare och trender varar inte länge. Konstanta förändringar krävs om man ska ligga steget före, som BMW.
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
Kalle Hansen;

Enligt flera uppgifter så är bensinturbomotorer på gång till flertalet BMW-modeller....inklusive N42B20 motoren også ? ...eller ?

"Freude am Fahren" - BMWCCN #5553
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
De ändringar som kommer til E60 är inte många, utseende mässigt! Ny nedre stötfångare fram, och en liten annan look på den bakre stötfångaren. Jag tycker bilen blir för rund med nya faceliften, och gillar fakstisk vår E60 bättre, och en E60 med M-paket....

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Ingen som har några bilder???
Värt att påpeka att fronten kommer att likna E90!
Det kommer hursomhelst en 335/535 till hösten.

Keep Your Distance!
Ma
21
Mato
530D-04
--Mato - Jag tror inte du tjänar nåt på att komma in och mästra oss. Jag tror att de allra flesta här har EXTREMT bra "förståelse för vad BMW är och vad märket står för".--
Tydligen måste jag in och "mästra" för ni har ju INTE bra förståelse vad BMW är och vad märket står för. Att tro på ett rykte som säger att det blir bensinturbo i 3 och 5-serien, det är lika med "noll koll"
Mato: skönt med väl underbyggda argument... ("jag vet bättre än du").

OT: Är det någon som har bilder på kommande faceliften?!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.