|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Låt stackarn va... E man kung så ska man få göra vad man vill. |
|
|
En M3 CSL är inte en bruskbil i mina ögon. Det är STOR skillnad på vad en CSL och en vanlig M3:a är byggd för att göra. R-däck/lättad/ingen ljudisolering osv gör ju Csl:en hyfsat jobbig som normal bruksbil. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
m3kär |
Instämmer, bilar skall köras året runt om den har egenskaper för det. M3:or är alldelles utmärkta vinterbilar. Detta är den första vintern som bilen fått stå för att jag byter lite småsaker på den men i slutet av februari åker den fram om det inte är för djävla slaskigt. Då får den vänta lite till..... Lagom bra reklam för BMW att vår kung rattar runt den även på vintern. Robban |
| Han kuskar väl runt i en M5 E39 till vardags som leasingkärra. LeMans blå utan facelift och träinredning. Han har väl tröttnat på den. Dussinbil... ;) | |
|
PowerMac: Stämmer bra det, har sett honom i den ett par gånger. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Tycker att det är bra att han använder bilen, den gör ju ingen nytta i garaget. Förstör han kolfiberdelarna i slasket så tror jag nog att han har råd att köpa nya delar! Keep Your Distance! |
|
|
Glömde att sålänge han äger bilen så gör han som han själv vill.. Det är ju inget vi kan bestämma åt honom. Keep Your Distance! |
|
|
Från det ena till det andra men jag såg en sån här i slasket i Stockholm Länk Mvh Danne |
|
| Och jag såg en sådan Länk i saltslasken. Inte kungens dock. Killen såg ut att kunna vara pizza bagare eller liknande. ;) Men milda makter vilket ljud.... Dock kan jag säga att BMW:s Imolarot II är en betydligt vackare färg än Ferrari rött (Rosso Corsa?). Vi stog parkerade brevid varadra. :) | |
|
Jag kan tänka mig att CSL :n är en utmärkt bil i vinterföret... antispin antisladd och annan elektronisk lullull som gör körningen säker som bara den... gifetvis skola våran Konung Köra denna bil.. Kompressor är livet!! |
|
|
jag hade inte gillat att köra en CSL i detta väder... kör inte ens min E38... men de står sig rätt slätt mot vad jag såg i Gbg för några år sedan.. en mb 300 SL "måsvinge merca" kom åkandes mitt i de värsta saltet!! har ingen koll på värdet på en sådan men billiga är dom inte! var en kostymklädd herre bakom ratten, när han gled i väg och växla mellan 1-2 hördes ett högljutt skrap... en fin vagn i fel händer... BMW CS #5139 |
|
|
powermac hur ser man ut när man kan vara pizzabagare eller liknande då? |
|
| btw, jag skulle också ha kört med en csl på vintern om det inte hade varit jag som betalat den. | |
| He, he. Jag väntade på den kommentaren. Mjöliga fingrar kanske. ;) | |
|
Fan vad grymt, Kungen är otroligt cool. Skoj detalj :) Länk |
|
|
Baader skrev: > btw, jag skulle också ha kört med en csl på vintern om det inte hade varit > jag som betalat den. Är det inte kungen som betaler den? Vem är det då? Du? Att påstå att du betaler den, via apanaget, är ungefär lika dumt som att hävda att du betaler Pelle Polis V70 eller Lasse Läkares 9-5a, via skatten. Kungafamiljen får en "lön" för de tjänster de utför för kungariket Sverige, på samma sätt som Pelle Polis. För de pengarna gör de sedan vad de vill, köper bilar och reparerar vinterskader på CSLer, eller handlar enorma mängder gräddtårta. När Pelle Polis eller Lasse Läkare åker på tjänsteresa får de kostnadsersättning för det från myndigheten de jobbar för, så inte kungafamiljen, det är inkluderat i deras "lön". Det, och antalet nollor på lönechecken, är det enda som skiljer dem från vilken statligt anställd som helst. Om deras lön sedan är för hög eller låg, eller om vi skall avskaffa Kungar, Poliser eller Läkare, är naturligtvis öppet för diskussion, fast kanske inte på ett BMW forum. Huruvida det är en bra ide eller inte, att köra CSL på vintern, kan jag bara konstatera att med rätt och tillräcklig vård, så tycker jag att det är helt ok. Jag kör Z3M Coupe på vintern och den bilen representerar sannolikt en större procentuell investering och underhållskostnad för mig än vad en CSL gör för Kungen. Trots detta är min bil i bättre skick nu än när jag köpte den, även om den inte var dålig då heller. Alltså tror jag att han klarar att hålla kärran respektabel. Om då maskinen har antispinn/sladd också, så lär han ha en bra chans att inte skada sig själv eller någon annan heller. Blås på Kungen. / Fredrik *rojalistisk i dag* |
|
|
Beställde ett fax på bilen under "Fordonets skatteförhållande" står : FÖRBUD ATT BRUKA FORDONET P.G.A OBETALD SKATT/AVGIFT 1853 KR |
|
| Det är inte första gången han får körförbud. Nu har kvällspressen något att frossa i. ;) Länk | |
|
Zredrik: Skillnaden är väl att läkaren och polisen utför en samhällsnytta vilket man inte kan säga om kungen. Sen har dom fått bekosta sin egen utbildning plus att dom är tvungna att uppfylla vissa krav. Vilket man definitivt inte kan säga om Carl Gustav. |
|
|
Han får köra som han vill. Trist bara att han som medlem i BMWCS aldrig kommer på en BMW träff. Han är iof hedersmedlem, något som kan tyckas vara lite nja... Han har 2-300 millar på banken och borde kunna betala sin medlemsavgift som alla andra. Att han efter 4-5 tiggarbrev tillslut acepterade att bli medlem, ger inte mig någon speciel heder och jag förstår inte vad det ger oss andra medl i klubben för något. *ler* Zredrik -"kungariket Sverige", hur löjligt låter inte det år 2006..? *ler* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.