|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Givetvis plockar man av skydden varje gång man tvättar, jag tvättar även av båda sidorna på skyddet. /Fredrik |
|
|
Jag har nu kikat över kostnaderna och erbjuder dessa för 420kr paret. Kan även göra andra andra former om så önskas. Magnetmattan är inte billig, sedan tillkommer arbete och film i önskad färg. Fördelen med magnetmattan är att den tar upp smällen när gruset smattrar mot skärmen vilket inte en tunn film kan göra. Den tunna filmen förhindrar dock repor om en sten snuddar vid lacken. Om sedan magnetmattan sitter kvar i 200km/h vet jag inte än då min bil står avställd. Mattan är av samma material som övningskörningsskyltar elnigt leverantören. Masten har original skydd på sin bil och mig veterligen har de aldrig blåst av. |
|
|
Kom igen med några bilder av de du erbjuder. Jag är mycket intresserad av ett par i krom om de är fint skurna i kanterna. Du kanske skär dem i maskin? Bara de är fint skurna och håller för stenskotten så vill jag ha. Mvh Henrik |
|
|
Z3mpower: Jag är också intresserad =). Som Soda skriver har du några bilder så hade det varit guld. Jag skulle vilja ha silvriga till min Coupé. =) /Kristoffer |
|
|
Z3mpower:Ännu en presumtiv köpare,vad har man på svart? Har iofs Chromeline-paketet så Chrome kanske........ |
|
|
ViccoA, jag limmade på et par lagom stora så att de kommer att skydda mot stensprut från framhjulen.Dom är självhäftande och kräver en viss teknik för att det ska bli bra.När du vill byta eller ta bort dom värmer du lite försiktigt med en värmepist så lossnar dom lätt och lacken blir kvar på bilen.Mina är som nya än efter en sommars körning.Lycka till. Mvh Gunman. |
|
|
Jag upprepar BMW jonssons efterlysning: Är det någon som har mallen och kan dela med sig av den? Jag gjorde mina egna precis som z3m. Då skar jag ut dom efter eget tycke, vore roligare och ha dom exakt som originalformen. Dom fungerade fint under lång tid. Vad gäller risken att dom blåser av så är den mycket ringa om man kör i rimliga hastigheter. Mina skydd satt som gjutet i ett år i Göteborgs sommar/vinter. Jag tappade det ena under en vinterkörning till Sundsvall med kraftigt snö/slask. Vad gäller stenskottsfilm så finns det film som skyddar på samma sätt som magnetskydden. Ex den här Länk Det är dock en självhäftande historia, funkar klockrent till strålkastare och dylikt, men inget jag har på min plåt, då jag inte vill ha skydden permanent. Filmen är ca 2mm tjock. Mats |
|
|
Nej jag har inga bilder än, men jag ska ta några och skicka de som är intresserade. Z3MPOWER |
|
|
z3mpower: Kom igen med bilderna nu.. =) Mvh Henrik |
|
|
Bilder tack, annars blir det USA-beställning. Ska det vara så svårt att fota? Mvh Henrik |
|
|
Hej alla intresserade. Ledsen att det dröjer, men jag är ute och reser, åter hemma på fredag, då ska jag fixa biler åt er. Hoppas ni kan vänta tills dess. Jag har ingen maskin, utan skär lugnt och försiktigt med stadig hand med en skalpell. Z3MPOWER |
|
|
Jag väntar spänt, tack för att du svarade. =) Mvh Henrik |
|
|
Nu har jag bilder på dem för dem som vill ha. Z3MPOWER |
|
|
Du har inte möjlighet att lägga upp en bild per länk ? Annars vill jag gärna ha ett mail med bild på dom! Tack på förhand ! |
|
|
Maila mig bilder tack! Mailadress finns i min profil. Mvh Henrik |
|
|
Maila mig så jag har er adress så ska jag skicka bildern till er. bmw.zmpower@spray.se Z3MPOWER |
|
|
Nu är de första skydden levererade och jag har inte hört några klagomål. Är det flera som är intresserade så har jag material. Färgerna som går att välja utan tillägg är krom, matt svart och vitt. Z3MPOWER |
|
|
Jag har också beställt ett par skydd avz3mpower nu. Återkommer med synpunkter. =) Mvh Henrik |
|
|
Tänkte bara tillägga att nu är skydden testade i hög fart (220km/h) och de sitter kvar utan problem. Så är det några som vill ha skydd så är det bara att höra av sig. bmw.zmpower@spray.se Z3MPOWER |
|
|
Kom igen nu, var det inte fler än två som ville ha skydd? Jag köpte på mig en hel del material, så än finns det material att bygga skydd av. Z3MPOWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.