|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Har sett vissa Z3 med någon slags plastfilm på bakskärmarna för att skydda då dessa är ganska utsatta för stenskott. Känns som det vore en vettig grej att investera i. Någon som köpt sådana till sina bilar? Isåfall var? Här är en bild... Länk | |
|
de finns på Z3solutions.com finns även i krom. Jag ska beställa ett par nu i vinter. Frakten var skitdyr dock, 55 dollar. Mvh Henrik |
|
| Var verkligen INTE vackert tycker jag! Svart på silver ?? NÄ tack! varför å inte sätta igenomskillnig skyddstejp så det inte syns så mycket! | |
|
wellla: De är tillverkade i samma material som "Övningskör"-skyltar och är magnetiska. Jag har haft mina i fyra-fem år nu och nog är de effektiva alltid! soda: Oj, då har de tokhöjt priset! Vi betalade 45 dollar för skydden inkl. frakt. mAnGe-9: Svarta tillsammans med silvermetallic är ingen höjdare, är de däremot kromade är de riktigt snygga! Jag har såna på min: Länk /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
Har oxå magnetvarianten på min, fungerar ypperligt. Klart det är snyggt med svarta skydd oavsett färg på bilen. En flört med Porsche 911 Turbo. /Fredrik |
|
|
är det fler som skall beställa ? så kan vi ju dela på frakten eller ?? BMW Z3M-POWER FOR EVER |
|
| jag är gärna med om det är någon som ska beställa | |
|
Hänger på direkt. Mvh Henrik |
|
| Tycker det va riktigt snyggt!! | |
| Det ser bättre ut på bild än i verkligeheten. Det är inte fult i verkligeheten men det ser aningen billigt ut... | |
|
Vem vill hålla i det hela då? De svarta skydden kostar 39.95$ och de kromade kostar 49.95$ räkna till detta på tull och moms på sammanlagt 28% (3% tull från USA). Har man tur så slipper man tull, men man måste ha det med i räkningen. Sist jag mailade så ville de ha 55$ i frakt för 2 par så vi måste väl räkna med minst det i priset. När paketet väl kommit hem så skall alla stänkskydd packas om och distribueras ut till köparna. Summan av det hela skulle nog hamna runt 550:-/paret för de svarta och 625:-/paret för de kromade. Då har jag delat frakten på 5 och lagt till 75:- för inrikesfrakten. Ej inräknat är den usla dollarkursen man får när man handlar på kort samt postens/tullens administrativa avgift på 140:- för att öppna ett paket och belägga det med tull och moms. Jag har hållt i gruppköp tidigare och det är mer än otacksamt. Du får inget för allt jobb du lägger ner och det blev gnäll över saker som vi/jag inte kunde råda över som frakt osv. Men visst vill någon lägga ner tiden så hänger jag på. Mvh Henrik |
|
|
Jag har köpt material att göra dessa. I dagsläget har jag en rulle magnetmatta samt mall av original skydden. Jag säljer dessa för 500kr st i färgerna krom, svart eller vitt. Intresserade kan droppa ett mail med namn, tel och adress, samt färg. MVH Z3MPOWER |
|
|
Menar du 500:- st?eller paret? MVH/Sam |
|
|
Jag var till glasmästaren och beställde genomskinlig syddsfilm specielt gjorda för bilkarossen. Sedan gjorde jag en mall av papper och klippte seda n ut två stycken ur mallen, klistrade på bilens bakskärmar . Resultatet vart mycket bra. Mvh Gunman. |
|
|
Vill man limma något på karossen? :?: // Pantzare |
|
|
Gunman - Hur stora bitar limmade du på? Det är svårt att hålla filmen fräsch och repfri längre tid. Vet för jag hade sådan film monterade från fabrik på min gamla Saab 9-3. Efter två år såg den rätt hemsk ut. /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Även jag åkte på tull för mina stenskottsskydd, med resultat att de blev väldigt dyra… /Fredrik |
|
|
Magnet? håller det i farter +200 ??? //Rop? |
|
|
Mina sitter kvar… /Fredrik |
|
| finns det någon som vill lägga ut en bild på mallen /ritning så vi kan tillverka egna eller !? | |
|
övnings-körnings-skyltar har en förmåga att samla skit bakom och med tiden göra små gropar i lacken, ungefär som billiga takräcken som står på biltaket. TAXI använder genomskinlig töjbar film på stora delar av bilarna och det skyddar väldigt bra. Kan inte tänka mig att bitarna som behövs för skärmarna på en Z3 kosta mer än 50kr. Blir det repigt och fult så kan man bara riva av dom gamla och smeta på nya. Rekondfirmor borde också ha sån plast. Kom att tänka nånting som kanske kan fungera, bokplast. Den är töjbar, genomskinlig och självhäftande. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.