|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej är på g att beställa en ny X3 2.0d. Tanken är en vit med M-paket......rätt vågat men jag tror det blir riktigt snyggt. Det verkar inte gå att få M-paket tillsammans med några andra paket och då är frågan hur specen bör bli, någon som har förslag på "måste" utrustning? Funderar på: 1. brunt skinn 2. xenon 3. Aut avbl speglar 4. klima 5. larm 6. isofix 7. svankstöd 8. färddator Nått mer? Vad tror ni om färgkombinationen? Hälsn, CF | |
| vågad färgkombination och väldigt snygg...navigator had eju inte varit fel... | |
Njuren |
Rattvärme! =) BMW - i nöd och lust? |
|
CFH: "6. isofix": Är det för baksätet då eller hur fungerar det på nyare bilar? Lyckligtvis(?) har jag så gammal bil så jag kan ha bebben i framsätet bakåtvänd. //Stenback |
|
|
Webasto alt. El motor&kupevärmare, dragkrok, gummimattor samt radio hade varit trevligt :) Annars ett härligt färgval som faller in i min smak. mvh |
|
|
Hmmm nav skiter jag i, kör Garmin, funkar bra. Rattvärme finns det?' Isofix, ingen aning lät som en bra säkerhetsdetalj, får kolla vad det betyder. Webasto, behöver man det? Dragkrok ska man ju ha på en diesel, bra idé Tror jag nöjer mig med standardstereon, är det feltänkt, känns dyrt med högtalarkiten? Nån som vet om man kan få bilens plast lackad (som M-paketet) fast utan att välja M-pkt? CF |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! jag måste vara lite tråkig och ifrågasätta varför du ska köpa en vit bil? det är klart att den är snygg, men jag är så himla tråkig att jag skulle välja silver för att få bilen såld när det var dags. Jag skulle tippa att en vit bil betingar ett andrahandsvärde som ligger minst 20000 kr under tex en solidsvart. det finns även firmor som vägrar att byta in vita bilar eftersom de är osäljbara. men om du verkligen vill ha en vit så ska du naturligtvis köpa det! alldeles för många bilköpare kollar på andrahandsvärdet när de köper bil, istället för att köpa den bilen de egentligen vill ha. jag ville bara påpeka att du får räkna med att färgvalet kostar ett antal tiotusingar. mvh Johan |
| Isofix har jag för mig är fästen för barnstolar. De brukar sitta i baksätet, bakom en lucka vid bilbältet vad jag vet. | |
|
Till Isofixen X3 är det även avsstängning med nyckel till krockkudden på passagerarsidan.Glöm inte att beställa regnsensor . Jag är ochså tveksam till vitt , det är mycket snyggt men det andas USA och importbil. Svart met ,Silver eller blå met är ett säkrare kort. |
|
|
Sportstolarna är också ett bra tillval, man sitter bättre i dem än standardstolarna. Jag håller med Hakj. Det är nog smartare att välja en annan färg än vit, som ex. Saphisvart. Den färgen tycker jag passar klockrent på X3:an. |
|
|
CFH: du har väl sett Askens bil...: Länk Mycket läcker färgkombination...men visst, kanske mer svårsåld när det väl är dags för det... / Mvh Joakim Länk |
|
|
Askens bil är riktigt läcker , det blir nog ännu bättre med M-sport paketet. Vill man vara fräckast får man ta risker . HaHa Jag får min svartmetallic med M-sport i nästa vecka , jag lägger en länk. |
|
|
Hakj: ser fram emot länken...! / Mvh Joakim Länk |
|
|
Visst färgen är aggressiv, men jag tror att vit kommer att komma som färg, alla handlare jag talat med säger att de börjar sälja fler vita bilar nu. Jag såg en vit cayenne i julhelgen och den var riktigt snygg, Askens bil är också grym! Har offertfrågan inne nu och valde även till 19 tummarna, får se om jag behåller dem eller inte....mina senaste 6 bilar har varit svarta, silver eller nån gråton, och de var rätt trista tycker jag. CF |
|
| CFH: Steptronic är kanske inte fel till en bil som X3 med oljebrännare? | |
| Finns inte steptronic till X3 2,0d av någon outgrundlig anledning. | |
|
Go CFH! Du får maila mig så får du se och köra min live över en lunch nån dag. Jag gillar gratismat:) Elvärme i ratten, kurvljus samt HiFihgt är sånt jag skulle lägga till. Vet inte vad du har för budget att röra dig med dock. Lycka till! Asken Med RWD +300hk under foten strax |
|
|
Motorn är för klen för automat/Steptronic låda. Jag har själv Svart X3a med sandgul inredning snyggt men svårt att hålla rent. Jag skulle rekomendera Webasto synd att den försvan som standart (fanns i e46 tom 00 om jag inte mins fel. Jag skulle rekomendera Förvaringspaket (många fina fack, du kan flytta lastögler där bak) Xenon (faktist ett måste) har man hafft det en gång så tycker man att man kör med positions ljus med andra bilar :) Komfortpaket (Du får stereo som kan hantera mp3, finare ratt, ACC och säkert lite till lulle lull. M Paket är nog att föredra enlig mig för då får du lackade stötfångare så hela bilen blir vit. Är dock tveksam hur länge färgen håller på trösklarna. Mina är svarta (matt svart plast, ej lackad) och de har fåt stryk som fan. Fattar inte att de inte har gjort bilen bredare där nere så det täcker däcken. Det sprutar ju vatten över backspeglarna :) Urkopplingsbar Airbag där fram om du ska ha barn i framsätet Railing är en smakfråga jag tycker att man ska ha det (följer nog med i förvaringspaketet) Motorn är pigg med manuell låda den går lätt att få upp till 180hk Sen ska du bortse från förbrukningen i boken min snittar mellan 8-8,5 Jag kör både i stan och på landsväg självklart håller jag inte hastighetsgränser, men även i 90 så kommer man inte ner till de värden som står i boken Och det viktigaste Fråga handlaren exakt vad som är standard för att jag fick min bil både med mer och mindre standard utrustning Spec ändras hela tiden Be honnom kolla med BMW ett ex är att jag inte fick AUX ingången mellan stolarna men stereon kan spela MP3. Det stod att innerbelysningspaket ingick men så var det inte sammtidigt som jag fick urkoplingsbar airbag som jag inte skulle ha. Som sagt prata med handlaren och be honnom kolla med BMW |
|
| Funderar på att köpa ny X3 3,0D men det ryktas mycket om facelift i höst har även sett någon bild, så är lite tveksam ännu tror ni det blir så stora förändringar invändigt och blir värdetappet stort nu på en "gammal" modell även motorn kommer säkert bli samma som i E90 (231 hk) | |
|
BMW gör förändringar och facelifts mellan årsmodeller. Så bilar tillvärkade efter september förra året har i regel samma utseende och spec som bilar som är tillverkade nu i år fram till sept. Så om du väntar på ny motor och annan spec eller facelift så får du vänta till sept. Detta enligt en lokal BMW handlare |
|
|
Hej igen! Faceliften läste jag också om, skulle gissa att 163hk dieseln kommer med automat oxh säkert gör det nått åt "plastigheten" i dörrarna och instrumentbrädan. Vet inte om jag orkar vänta på det och dessutom får jag bra priser (tar den som tjänstebil). Har specat upp en riktigt go kärra nu med Mpkt, Advantage, Comfort, Xenon, Adaptiva ljus, Hifi, 19 tums hjul. Frågan är skinn eller sensatec. Skulle helst vilja ha det bruna skinnet med svart inredning i övrigt. Sensatec har ljus inredning och det ser lite mesigt ut, någon som vet om man kan välja sensatec ljus med inredning svart i övrigt, verkar inte gå om man läser broshyren. CF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.