|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Under vintern försöker jag tvätta (handtvätt) bilen en gång varje helg. Inte för att det blir speciellt många mil mellan varje tvätt men såhär års blir bilen smutsig efter en sisådär 3 km... // ECM |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Brukar tvätta vardagsbilen och arbetsbilen ordentligt med noggrann vaxning som avslut innan minusgraderna gör entre till Vintern. Väntar sen till dygnen håller sig till + grader innan jag går lös på dem igen. Varför? Tycker inte om att dörrar och dyligt fryser fast efter en tvätt då bilarna står utomhus under vintern. "Beemern har ockuperat garaget under vintern" Dessutom brukar vaxet och smutsen mer eller mindre skydda lacken bättre än att bli tvättad under vintern vad jag har märkt! MVH Patrik |
|
Vinterbilen har jag tvättat 1gång hittils i vinter..men det börjar bli dags igen. M5án står nyvaxad och sammlar damm i garaget =) //Roffa |
|
| 1-2 ggr/vecka. beroende på vädret. alltid handtvätt. | |
| naturligtvis 1 gång i veckan. det är ju BMW vi pratar om. | |
|
Tvättar bruksbilen i maskintvätt en gång i veckan. BMW:n har jag inte tvättat än då jag köpteden för c:a 1 månad sen och vill inte ha den på vintern |
|
|
tvättar min pärla en gång i veckan har som regel att aldrig ställa in den skitig i garaget men så kör ja bara med den 1 till 2 gånger i veckan går till jobbet bmw forewer |
|
|
Tvättade bruksbilen för 2 år sen.... M5 får omvårdnad desto oftare.... =) |
|
| handtvätt 2-3 gånger / vecka. | |
|
Ni som bara "spolar" av era bilar med avfettning & högtryck..... Får ni inte vattenfläckar?? |
|
|
Nä ja får inte det, kör väl bort dom antar jag ;) Bmw hell yeah! |
|
|
Tja, 2-3ggr i veckan. Kör Saab 900i -86 :) |
|
|
I brist på annat minst 1ggr/ veckan. Sist kändes det dock lite korkat att stå och vaxa henne samtisigt som "normala" människor tittade på när Anja tog medalj =)) /Thomas |
|
|
540iM/6; Ingen gång. 540i/6; Ingen gång. 520iS; 3-4 gånger sedan köpet. 540iAM; Varannan till var tredje dag. Mvh Stephan |
|
|
Har nyss tvättat pärlan! Annars blir det 2-3 ggr i veckan, alltid på jobbtid! Man känner sig rätt nöjd då man åker hem på morgonen med en nytvättad bil och en massa pengar!! Man får inte vara dum, då kan man bli polis! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.