AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.186

Vad kör man ifrån??

Sida 1 av 2
Jag får min E36 -94 325ic om 2 veckor...
tänkte bara höra vilka bilar ni smiskad upp med en sån eller nån liknande?
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Du "smiskar" nog det mesta.
Det är en bra bil (ska också köpa en sån eller 328)...
vinner det mesta.. men sikta inte på att t.ex. rejsa med porsche.. mitsibushi 3000gt och sånt hehe...
då behöver du nog en m3 istället :-)...
nä men det är kraftfull bil...
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Ja, en massa olika "standardbilar" kan du säkert "smiska", men folk som gillar att rejsa har oftast inte standardbilar. En 325:a är ingen speciellt snabb bil, finns massor med bilar som hänger av en sån, går väl iofs hyfsat men om du gillar att "smiska" folk, satsa på en m3:a istället fast å andra sidan så är det inte speciellt ofta man möter ngn som vill dra mot en m3:a.

Mvh Jens
Visa användare
223
peanutboy
530d E61
Du hänger inte med min Gubba racer.

//TobbE
Jo
744
Jonhny
745 -85
Inte min snurrbo heller. Fast allt gti-tjafs ska väl bli efter.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
peanutboy: Nja en T5 (särskilt om det är en S80) är väl inte direkt världens snabbaste barn. Beror nog mest på föraren.

Men nej tro inte att 325an är något fartvidunder men okej.
Jag tror inte att det är nått spec med en 325a!

jag köper den för att ha som bruksbil...

me lekbilen kör jag 8or runt bmwn.

kompisen har en M3cab, visst den går väl bra
men det finns mycket som piskar en sån med.

sen tror jag ni missförstod min fråga.. jag frågade inte hur många här som kör ifrån mig!

smiskar jag upp en s40 T4 ???
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vad är det för lekbil? 740. Du kanske kör ifrån bmwn raktfram men annars..

Om du ska ha den som bruksbil behöver du väl inte oroa dig vilka du smiskar eller inte. Det mesta hänger på föraren. Jag har piskat t4or men många skriver att dom får smisk av dom så det är nog jämt.
Vad jag vet så piskar 325:an T4.. men tro inte att du lämnar honom 1 km bakom dig efter 1 km. hehe..
Aldric
Du är nog snabbare än mig, trösta dig med de' =p
Dino
Aldric , hehehehe det där var bra :))
kan inte hålla mig för att skratta nu :P

M-MotorSport
Visa användare
223
peanutboy
530d E61
acey: S80 finns inte i T5 enbart T6 och 2.4T.
Min bil är en 854 Turbo Automatare med 285Hk och 380Nm, rastar en 325:a mycket lätt.
Tror inte en 325:a smiskar en T4:a heller!

//TobbE
327i Nm Power
Det är möjligt att en volvo smiskar i effekt, men om man skall se till annat som kvalitet och framför allt körglädje så ligger volvon LÅNGT efter. Jag slår vad om att en BMW 325i E36 är mycket roligare att köra än en sådan där turbocontainer. Livet är aldeles för kort för att köra annat än BMW och Mercedes.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Peanutboy: Jo de e häftigt med effekt du. Kan säkert hitta några gamla gymnasiepolare som inte gasatihjäl sig som kan spöa dig lätt med sina 240 turbos.

Allt handlar inte bara om effekt, särskilt inte när vi snackar anabolahästar heller. Skulle vara intressant att se en 854 automatere gå en match på bana mot en 325a.
Lekbilen är en VOlvo 142 ifrån 68
rensad på allt onödig vikt, och helt ombyggt för strippen...
den bör väga strax över 1200 kg
turbomoton ligger på ca 300 hk.
ska köra strippen på 13,5.
det jobbiga är att man avverkar en del m45or...

Jag får splirrans nytt skinn i min bmw! Beige skinn och diamantsvart metallic... fina fisken, sen att det är komplett m3 optik och chassie skadar juh inte heller... nu ska jag bara ha några fälgar som passar fint på en E36, mycket fälgbana tack!
Hallå igen,
jag försökte få fram några uppgifter på vridmomentet
i vanos motor, vart hittar jag såna??
samt 0- 402 m tider...??

mvh Ted
323E21terror
325-94 = 245Nm och avverkar 0-402meter någonstans mellan 15-16 sekunder original, men närmare 16 än 15.

farten är min drog
Visa användare
223
peanutboy
530d E61
327 i: Om du ser vilka bilar jag har ägt, så förstår du kanske att jag har kört en hel del BMW. Håller med om att BMW är överlägset i kvalité. Men en Volvo T5:a är ändå roligare än en 325:a tycker jag!

//TobbE
323E21terror
Hur kan framhjulsdrivet vara roligare än bakhjulsdrivet???? hellre en nerkörd 1502 med ca 70 hk att leka med än en Volvo el dyligt med 1000 anabolahästar som ändå inte gör någon nytta mer än att de hjälper vägverket med att måla mittsträngen.

farten är min drog
Till dig 323terror!
Det roligaste är att se minen på dig när du inser att du inte hänger med!
"Man va fan jag har ju BÄMVÄ ska väll klara jävla volvisar fan va!?
Vad gäller viktfördelning är inte BMW känt för underverk! 90/10 är väll normalt. m,a,o 100kg cement i bagaget på vintern. Hjulupphängning bygger på samma teknik så hårda fjädrar och Öhlins så fungerar det lika bra som vilken BÄÄÄMWÄÄÄ som hälst.
Sorry detta var endast för att kväsa herr 323terror!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.